2026-02-26, 19:03
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Flykten från ett fascistiskt förtryck vi inte ens kan föreställa oss.

Fick det dig att inse hur blind du har varit?

Nej, för jag tänker såklart inte se på dina efterbliva klipp.
Citera
2026-02-26, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det finns. 10 år sedan stämmer dock inte, det är snart 20 år sedan.
Om det hade funnits så hade MAGA-jonen haft den som signatur.
Citera
2026-02-26, 19:58
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
USA är inte fascistiskt. USA har däremot valt bort censur och identitetspolitik och istället valt frihet och meritokrati, men detta känns som fascism för hjärntvättade kommunister.

Om man anser att vara vit, man, heterosexuell, kristen och/eller ha konservativa/reaktionära ideal är meriterande så kan man ju hävda att MAGA-rörelsen står för meritokrati. Men det är ju faktiskt i grunden bara en typ av identitetspolitik, även om du sympatiserar med den.

”Censur” handlar det naturligtvis bara om när meningsfränder inte får sprida sina åsikter fritt överallt eller när de drabbas av några negativa konsekvenser pga. sina åsikter. När det gäller meningsmotståndare är det andra regler som gäller…
Citera
2026-02-26, 20:09
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Är du inte riktigt klok? Hallå, kom ner på jorden.

Herregud.

Trump (och kompani) gillar definitivt inte Putin, Xi och Kim. Var inte så lättlurade.

Orban för att han försöker hålla invasionen stången. Inget annat.

Jösses, de vill ha en fri värld. Inte tvärtom.

Blindstyre.

Vilken ”invasion” är det som Orban håller stången? Menar du invasionshotet från Ryssland eller tillhör du de ”rasmedvetnas” skara som anser att ”invasionen” av undermänniskor utgör ett hot mot den vita rasens överlevnad? Är det de senare förstår jag att du sympatiserar med Trump…
Citera
2026-02-26, 20:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Vilken ”invasion” är det som Orban håller stången? Menar du invasionshotet från Ryssland eller tillhör du de ”rasmedvetnas” skara som anser att ”invasionen” av undermänniskor utgör ett hot mot den vita rasens överlevnad? Är det de senare förstår jag att du sympatiserar med Trump…
"Vi ska ha en stam migrationspolitik", citat hela det svenska politiska etablissemanget.
Citera
2026-02-26, 21:26
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Det där var rätt mycket på pricken.

Många kommunist-troll i forumet. Många fler än vad jag föreställde mig tidigare. Dumma jag.
Menar du anhängare till planekonomi?
Jag tror inte att du hittar en enda här.
Däremot har MAGA tvingats bli kommunister nu när Trump krävt att få 10 procent av Intel och styrelseplatser. Likaså har han en board of peace som ska fördela Usas utrikespolitik bort från kongressens händer (de folkvalda) och in i händerna på hans centralkommite av 19 medlemmar.
Du bör därför fundera på om du är för kommunism eller emot det, kamrat.

Det som ofta sker när unga män sitter på nätet hela dagarna är att skällsord som kommunism misstolkas för sin innebörd.

Jag tror att du egentligen menar följande : jag är en vit man som lever ensam och gillar Trumps identitetspolitik där han hela tiden pekar ut nya fiender för mig att hata.
Trumps fiender blir dina fiender.
Trumps ilska blir din ilska.
Och till slut är du fast i en sekt där du instinktivt försvarar sektledaren. Utan att veta varför.
Citera
2026-02-26, 21:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vårda ditt språk.
Jag förstår att du inte är en bildad person, särskilt inte på det utrikespolitiska området. Begreppet USA-imperialism känner du såklart inte till. Men det kanske också har med din ungdom att göra.
Lägg ner med att leka moralpredikant. Du framstår om möjligt som ännu dummare.

Om jag frågar om du är helt jävla slut så tål det att upprepas ang det jag fetade:
Det är nämligen ren idioti att påstå att "Trump fortsätter bara en amerikansk tradition."

HAN är problemet av sällan skådat slag med start 2025.

Gubbjäveln drar ner USA till en sen länge förlegad era, dvs 1800-tal, när han hotar Grönland och fullständigt ignorerar internationell rätt och länders suveränitet.
En opålitlig handelspartner och ett hot mot Nato som indirekt ränner ryssarnas ärenden vad det gäller Europa. Det är bara att läsa USAs nya NSS.

Vilket han likaväl har klargjort ligger i att det är upp till honom och hans makt.
Att hans moral avgör och stoppar honom.

Hans moralkompass är out of order och att peka på sig själv som den ultimata vs internationell rätt vittnar enbart om hans grava narcissism.

En era han kallar för Golden Age varav han beundrar och efterapar McKinley.
President 1897 till 1901som både annekterade Hawaii och införde tullar.

Trump är som en gammal relik de grävt upp vars administration sitter och ritar kartor som inkluderar allt från Alaska inklusive Grönland och Kanada.

För övrigt sitter han och rotar i "Amerikas bakgård" dvs Latinamerika och ämnar suga ut det han anser sig ha rätt till varav olja är i primärfokus.
Hans version av Monroe-doktrinen där han rustat upp Costa Rica militärt, döpt om Mexikanska gulfen, haft cravings över Panamakanalen.

Det är inte ett dugg annat än imperialism om han så lägger embargo mot Kuba, griper Maduro under flagg att jaga drogkarteller.
Och nej. Jag värnar inte om varken diktaturer eller nån kommunism. Jag skriver om att syvende och sist handlar det om Trumps habegär och 1800-tals politik.
Citera
2026-02-26, 22:27
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Om man anser att vara vit, man, heterosexuell, kristen och/eller ha konservativa/reaktionära ideal är meriterande så kan man ju hävda att MAGA-rörelsen står för meritokrati. Men det är ju faktiskt i grunden bara en typ av identitetspolitik, även om du sympatiserar med den.

”Censur” handlar det naturligtvis bara om när meningsfränder inte får sprida sina åsikter fritt överallt eller när de drabbas av några negativa konsekvenser pga. sina åsikter. När det gäller meningsmotståndare är det andra regler som gäller…

Nej, meritokrati som Trump står för innebär att hudfärg inte spelar roll, till skilnad mot kvotering och mångfald där hudfärg spelar roll.

Både google, facebook och twitter har själva erkännt att de censurerade på order av bidenadministrationen. Yttersta exemplet är att Donald Trump, då oppositionsledare, blev censurerad brett från tjänster på nätet.

Du vet att det jag skriver stämmer, men du ljuger och förnekar hellre då du föredrar en bekväm lögn före obekväm sanning.
Citera
2026-02-27, 00:33
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Menar du anhängare till planekonomi?
Jag tror inte att du hittar en enda här.
Däremot har MAGA tvingats bli kommunister nu när Trump krävt att få 10 procent av Intel och styrelseplatser. Likaså har han en board of peace som ska fördela Usas utrikespolitik bort från kongressens händer (de folkvalda) och in i händerna på hans centralkommite av 19 medlemmar.
Du bör därför fundera på om du är för kommunism eller emot det, kamrat.

Det som ofta sker när unga män sitter på nätet hela dagarna är att skällsord som kommunism misstolkas för sin innebörd.

Jag tror att du egentligen menar följande : jag är en vit man som lever ensam och gillar Trumps identitetspolitik där han hela tiden pekar ut nya fiender för mig att hata.
Trumps fiender blir dina fiender.
Trumps ilska blir din ilska.
Och till slut är du fast i en sekt där du instinktivt försvarar sektledaren. Utan att veta varför.
🙄
Helt fel rätt igenom.

Dessutom är jag inte en man.
Citera
2026-02-27, 00:36
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Gör dig inte dum.

Kan tillägga att jag inte har ett dugg emot invandring hit. Tvärtom. Har åsikter om hur det fungerar däremot.
Citera
2026-02-27, 00:38
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Om det hade funnits så hade MAGA-jonen haft den som signatur.
Det finns och det har varit känt ett bra tag. För den som vill se alltså.
Citera
2026-02-27, 00:45
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nä, dokumenten var låsta i rättsprocess.
Inte heller hade D gjort vallöften om släppa dokumenten som donalds gjorde.
Men i fascismen verkar man glömma av fakta har man insett.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det du svarade på och dokumenten
Försöker du berätta att du inte ens visste vad du svarade på?

Mmm, precis så är det och vad vi ser, men de själva försöker låtsas om att de har debatter och diskussioner om saker
Den informationen har varit ute ett tag. Inte i låsta dokument.

2007, 2008 någon gång var det. Trump hjälpte polis och åklagare. Anmälde Epstein.

Portade Epstein.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in