2026-02-26, 21:26
Medlem
Skuldrådgivarn har live nu, han är inte heller imponerad av Linneas sakframställan
Citera
2026-02-26, 21:31
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Skuldrådgivarn har live nu, han är inte heller imponerad av Linneas sakframställan

Beslutades det inte idag?
Citera
2026-02-26, 21:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, du hade fel, alt ljög.
När det gäller dig så utgår jag ifrån att du ljuger - eftersom du brukar ha tillgång till handlingar.

Publicerad 9 januari 2026
Samtidigt har åklagaren valt att överklaga domen i en del som rör Chrippas hustru, Linnéa Lundström. Hon dömdes för grov näringspenningtvätt till villkorlig dom och dagsböter. Åklagaren anser att den 25-åriga kvinnan bör dömas till fängelse.

Dessutom har Hanna Nilsson överklagat domen mot Chrippas far, 61-årige Thomas Berg, som helt friades av rätten.

https://www.corren.se/nyheter/linkoping/artikel/kraver-langre-fangelsestraff-och-begar-chrippa-haktad/jp24q5mr

Bankes överklagan inkommer till HvR : 2026-01-12

Så var inte så ohederlig banal.
Citera
2026-02-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Beslutades det inte idag?

Antar att advokaten presenterade själva sakframställan tidigare idag (har inte haft tid att följa liveuppdateringarna) men syftar på dokumentet som Banal lade upp tidigare idag. Länk här.
Citera
2026-02-26, 21:46
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon överklagade inte så vad babblar du om

Citat:
När det gäller dig så utgår jag ifrån att du ljuger - eftersom du brukar ha tillgång till handlingar.

Publicerad 9 januari 2026
Samtidigt har åklagaren valt att överklaga domen i en del som rör Chrippas hustru, Linnéa Lundström. Hon dömdes för grov näringspenningtvätt till villkorlig dom och dagsböter. Åklagaren anser att den 25-åriga kvinnan bör dömas till fängelse.

Dessutom har Hanna Nilsson överklagat domen mot Chrippas far, 61-årige Thomas Berg, som helt friades av rätten.

https://www.corren.se/nyheter/linkoping/artikel/kraver-langre-fangelsestraff-och-begar-chrippa-haktad/jp24q5mr

Bankes överklagan inkommer till HvR : 2026-01-12

Så var inte så ohederlig banal.

Oavsett när överklagan kom in så är det en överklagan från Linneas sida. Så varför skrev du först att hon inte överklagat?
Citera
2026-02-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Förhoppningsvis så är Linneas pengar skattade, för det är ju hon som skickat Målarböcker & färgpennor.

Det kanske är lilla C’s kritor och målarböcker. Lilla frun kanske passar på att städa bort det redan existerande barnet, så det (ev) nya barnets saker får plats.
Citera
2026-02-26, 21:47
Medlem
Chrippa och Linnea gick ut med att de tänkte överklaga tingsrättens dom innan åklagaren lämnade in sin överklagan.
Citera
2026-02-26, 21:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Oavsett när överklagan kom in så är det en överklagan från Linneas sida. Så varför skrev du först att hon inte överklagat?
Nej, det är ett svar på åklagarens överklagan .. det är så det går till - men det är ingen poäng att förklara för dig, du saknar kompetens att förstå förfarandet.

Detta skrev jag -- så utförligt så t o m du borde kunnat förstå.
Citat:
Åklagaren gick ut och meddelade att hon skulle överklaga både Tomas och Linneas domar - innan Linnea överklagade.
Det är så det brukar gå till, överklagar ena parten så gör den andra det också.

(FB) Christofer "Chrippa" Lundström (f.d Berg, dömd för ekobrott, dec -25)
Senast redigerad av micro113 2026-02-26 kl. 21:58.
Citera
2026-02-26, 22:03
Medlem
Citat:
Nej, det är ett svar på åklagarens överklagan .. det är så det går till - men det är ingen poäng att förklara för dig, du saknar kompetens att förstå förfarandet.

.

Blir en ordlek, men faktum kvarstår att Linnea överklagade. Punkt. Oavsett när, hur och varför
Citera
2026-02-26, 22:03
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:

Jag förstår precis vad du kacklar om, det är fortfarande en överklagan från hennes sida dock. Det är inget annat bara för den inkommer efter 🤷🏻‍♀️
Citera
2026-02-26, 22:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Förstår inte att du orkar svara och läsa idiotens inlägg.

Riktig influencerlunch som Hinken fick i sig idag, hur fan kan man ens äta något som ser ut sådär.
https://ibb.co/VWy8zt59
Citera
2026-02-26, 22:06
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Förstår inte att du orkar svara och läsa idiotens inlägg.

Riktig influencerlunch som Hinken fick i sig idag.
https://ibb.co/VWy8zt59

Skyll på min man som jobbar just nu så jag är lämnad helt åt mitt öde… 😂

Undrar vad för fancy det blev till middag, en näringsrik bebis-klämmis för frugan kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in