2026-02-26, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Hemma? Döttrarna lär väl bo hos släktingar om något. Inget nytt för oss förrän polisen släpper någon halvdan utredning om ett halvår antar jag? Gå vidare.
Du låter så onödigt otrevlig, är du verkligen så överaggro? Om du blir så påverkad av det andra skriver ta en paus. Du behöver inte läxa upp alla, det går bra ändå.
Citera
2026-02-27, 00:23
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dandielion
Du låter så onödigt otrevlig, är du verkligen så överaggro? Om du blir så påverkad av det andra skriver ta en paus. Du behöver inte läxa upp alla, det går bra ändå.

Förlåt. Information kommer när dom känner för att släppa något. Jag tror att det är väldigt känsligt för både familj och släkting.

Intervju av mongots mamma nu på SVT. Psykvården vägrar att kommentera och gömmer sig bakom sekretessen i vanlig ordning. Inget har förändrats på 50 år. Psykvården tror, känner och hoppas. 99 av 100 fall går det att släppa ut dårar och det går finemang i 10-20 år eller hela deras livstid (när vi har tur). Men när dom flippar går det åt helvete.
Priset vi i samhället betalar för att "slippa mentalsjukhusen".
Citera
2026-03-05, 21:16
Medlem
Varför är det så tyst om detta?
Citera
2026-03-05, 21:28
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StadenAllaVillBoi
Inget konstigt med det, GM död, det blir ingen utredning, polisen har gjort en utredning om deras handlande som inte är officiell. Familjen behöver ro
Citera
2026-04-03, 19:40
Medlem
Någon som har några nyheter?
Jag såg att huset ska säljas, jag skulle aldrig vilja köpa ett hus där ett mord har skett.
Citera
2026-04-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StadenAllaVillBoi
Självmord = Tyst
Däremot tror jag fortfarande han knullat ungarna
Citera
Igår, 12:34
Medlem
Loikkaris avatar
tv4.se / Mamman till misstänkte mördaren: ”Polisen avrättade min son”

Kräver vidare utredning av skjutningen • ”Hans psykos var så kraftig”
2026-04-14 21:58

Uppdaterad:
Igår 21:58

Polisen väntas snart lägga ned utredningen om juldagsmordet i Boden då gärningsmannen är död.
Nu berättar hans mamma om tiden före dådet och att hon vill att dödsskjutningen av hennes son utreds mer.
– Redan när han var utskriven hade jag en känsla av att nåt tragiskt skulle hända för hans psykos var så kraftig. Han var inte sig själv. Han ville ha stöd. Men det gick som det gick. Det är nånting som jag kommer att lära mig att leva med, säger Tiffany, mamma till den misstänkte mördaren.
Citera
Igår, 14:03
Medlem
Hans mamma kommer agera rättshaverist resten av sitt liv. Synd att hon inte la ner samma energi på sonen innan han gjorde kaos. "Polisen avrättade min son"...var tacksam istället för att han inte kunde mörda fler oskyldiga (allmänhet och polis)
Citera
Igår, 15:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
tv4.se / Mamman till misstänkte mördaren: ”Polisen avrättade min son”

Kräver vidare utredning av skjutningen • ”Hans psykos var så kraftig”
2026-04-14 21:58

Uppdaterad:
Igår 21:58

Polisen väntas snart lägga ned utredningen om juldagsmordet i Boden då gärningsmannen är död.
Nu berättar hans mamma om tiden före dådet och att hon vill att dödsskjutningen av hennes son utreds mer.
– Redan när han var utskriven hade jag en känsla av att nåt tragiskt skulle hända för hans psykos var så kraftig. Han var inte sig själv. Han ville ha stöd. Men det gick som det gick. Det är nånting som jag kommer att lära mig att leva med, säger Tiffany, mamma till den misstänkte mördaren.
Mammor ska inte få den tiden att uttala sig i en artikel och lämna felaktig information.
"”Polisen avrättade min son” "Han sköts bakifrån, i nacken." – Det är en avrättning. Det stod tydligt på obduktionen, en preliminär rapport.

Nej polisen avrättade honom inte. Dom fredade sina egna liv när han gick till attack på nära håll med en kniv.
Han blev dessutom inte skjuten bakifrån enligt obduktionsrapporten som man kan se snabbt i filmklippet.
Kulan har gått in och passerat sjunde halskotan, vänstra halsartären och bröstkorgsväggen och kulan påträffades i vänstra brösthålan.
Han är alltså skjuten i sidan av halsen och inte bakifrån för då hade kulan tagit en helt annan bana.

Polisen måste vara snabba när en galning går till attack på nära håll med en kniv och troligen har första skottet fått galningen att rotera lite så det andra skottet träffar snett i halsen från sidan vilket även framgår av obduktionsrapporten.
I ett sånt fall skjuter polisen flera skott för att oskadliggöra ett dödshot och var skotten träffar går inte att sikta sig till för dom måste vara snabba. Att skjuta bara ett skott i det läget är för riskabelt.

Med tanke på hans ålder undrar jag vad han hade för diagnos. Schizofreni brukar bryta ut när dom är i 20 års åldern. Kan det ha varit något sådant?

Tog ett klipp från filmen där man kan se obduktionsrapporten.
Skadorna i slutet kommer troligen från när han mördade kvinnan och skadade döttrarna, skärsår.
https://imgur.com/a/LFZbllN
Citera
Igår, 16:24
Medlem
Har mamman Fanny bytt namn? Oärligt av media att inte nämna att namnet Tiffany är fingerat. Hon har använt det flera gånger och senast jag kollade hette hon fortfarande Fanny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in