2026-02-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det är helt ickerelevant varför peddos blir peddos.
Ja, straffen ska vara desamma oavsett ”anledning”.
Citera
2026-02-26, 00:20
Avstängd
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Vem är medieexperten???

Vad sa de i programmet, "en expert som ofta används i media"? Det kan ju betyda en expert inom vilket område som helst, men att han ofta anlitas inom media, typ sitter i paneler eller man frågar honom i tv när det gäller ett specifikt ämne. Han såg ut att vara liten, ganska mörk. Tyvärr lagförs han väl inte, själva FUP:en blir nog inte heller offentligt när det inte går till åtal.
Citera
2026-02-26, 12:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det är ju omöjligt att bevisa men så skulle alla kunna säga. Jag skulle kunna säga att jag inte arbetar för webbutiken xxx.se och sen göra reklam för varor under förespegling av något annat.

Jag menar, vad har tråden för värde? Du diskuterar ju inget. Du lägger ut reklam för ett program och frågar vad folk tycker om det. Jaha? Vari ligger allmänintresset?

Finns otroligt mycket att diskutera kring denna dokumentär om du själv har sett den. Allt ifrån hur privatskolor hanterar viktig information om deras anställda till de ”straff” pedofiler får osv osv.
Citera
2026-02-26, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Tyvärr inte. Kommer aldrig glömma när han raggade på min dåvarande 14-åriga flickvän över facebook och bad henne komma dit för att knulla lite. Jag var själv 14 vid tidpunkten medans jockeyboy var 26-27..
Ja, hans förkärlek till prepubertala flickor är allmänt känt. Konstigt hur media släppte in honom i finrummet med hans trackrecord.
Citera
2026-02-26, 16:24
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:
Det talar inte direkt till din fördel eller för påståendet att du inte arbetar för judisk media när du tar åt dig av dessa saker, särskilt intelligent är det heller inte att sitta och bedöma min intelligenskvot baserat på huruvida jag beskriver massmedia som judisk eller ej. Det säger snarare mer om din intelligens om du tror att du kan bedöma människors intelligens baserat på den uppgiften.

Att sen sitta och påstå att media inte kontrolleras av judiska människor är ju så bisarrt att vi nog kan lämna den saken där.

Du försöker dock styra bort konversationen till något annat.

Det är du som är off topic dock .
Citera
2026-02-26, 16:38
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:
Är du efterbliven eller? Jag ifrågasatte hans trådstart men på grund av enstaka ord i den kritiken bemöttes jag med ett helt svar som var helt off topic. Det du ser är svaret på det.

Tråden har 57 sidor..
Citera
2026-02-26, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yinyang915
Tråden har 57 sidor..

Har din medicin tagit slut eller? Jag tror inte du vet vad du snackar om eller vad jag och han ens pratade om när jag läser dina märkliga kommentarer. Hade du det hade du inte skrivit hur många sidor tråden har eftersom det helt saknar relevans.

Jag kommenterade hans trådstart som är uppenbart meningslös. Den saknar syfte och ser ut att vara sponsrad av SVT: "Vad tycker ni om denna video". Liksom, det är inte en vettig trådstart. Jag kritiserar den eftersom företagare kan inte sitta och posta produkter eller liknande från deras företag under förespeglingen: "Vad tycker ni om dessa produkter"?

Frågan som är knuten till trådstarten ser ut att vara konstruerad så att man endast försöker kringgå regeln om reklam. Det finns under faktiskt, intressant och välformulerat diskussionsunderlag.

Framöver, om du ska kritisera, så se till att förstå vad du kritiserar. Uppfattat?

Tack på förhand.
Senast redigerad av Avalancheking 2026-02-26 kl. 17:22.
Citera
2026-02-26, 17:10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag kommenterade hans trådstart som är uppenbart menlös. Den har inget syfte utan ser ut att vara sponsrad av SVT: "Vad tycker ni om denna video". Liksom, det är inte en vettig trådstart. Jag kritiserar den eftersom företagare kan inte sitta och posta produkter eller liknande från deras företag under förespeglingen: "Vad tycker ni om dessa produkter"?
Har du problem med trådar som postas så kan du gå till (FB) Klagomål och kritik och ta upp det där.
Citera
2026-02-26, 17:37
Medlem
Snubchurps avatar
Det behövs ett snabbspår och distinkta handlingar, hårda straff. En lagstiftning skulle kunna ge den här typen av brott en snabb process med korta rättegångar och långa fängelsestraff. Nya fängelseplatser i Sverige och utomlands behövs. Kommer kosta mycket pengar men med tanke på den mängd skattemedel som slösas på gängkriminella, regionerna och så vidare så finns stora belopp att satsa på åtgärder likt de jag förslog.
Citera
2026-02-26, 18:38
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Måste vara skönt när de stoppar en pedofil och kan nysta upp nätverken och få fällande domar med kännbara straff.

Men jag skulle aldrig klara att se bilderna och filmerna som de måste se. Fy fan!

Polisen säger i dokoumentärer att inget inom polisyrket kan vara lika givande som deras uppdrag. Jag förstår vad de menar men hur kan de ändå känna så när pedofilerna släpps på fri fot direkt eller får sitta nått år och sen är ute igen och fortsätter?
Citera
2026-02-26, 19:27
Medlem
Citat:
Det talar inte direkt till din fördel eller för påståendet att du inte arbetar för judisk media när du tar åt dig av dessa saker, särskilt intelligent är det heller inte att sitta och bedöma min intelligenskvot baserat på huruvida jag beskriver massmedia som judisk eller ej. Det säger snarare mer om din intelligens om du tror att du kan bedöma människors intelligens baserat på den uppgiften.

Att sen sitta och påstå att media inte kontrolleras av judiska människor är ju så bisarrt att vi nog kan lämna den saken där.

Du försöker dock styra bort konversationen till något annat.

Jo det kan jag, det är t.o.m. något av en deal breaker vet exakt vilka typer som yrar sådär. Det brukar inte vara Nobelpris-nivå på dem så att säga.
(Däremot domineras just nobelpristagare kraftigt av judar? Muslimer lyser däremot med sin frånvaro i förhållande till deras antal på jordens yta, men det var ett sidospår. Hoppsan!)
Det var nog du som försökte styra bort tråden från pedofiler, vilket den handlade om.
Citera
2026-02-26, 20:34
Medlem
Citat:
Judar älskar att ge varandra priser och att leva på genier i västvärlden för om sanningen ska fram, min kära Shlomo, så har européer gjort och uppfunnit allt i denna världen. Judar äger inte ens ett eget land, även det behövde de stjäla.

Istället lever judar på oss och tackar oss genom att demoralisera oss, kasta på oss massinvandring, tvingar in kristna amerikaner och britter i meningslösa krig, tvingar på oss pride, homokultur och transsexualism, fake news, falska och påhittade klimathot med mera.

Vad har judar egentligen uppfunnit? Ingenting. De har inte heller bidragit med något positivt på 3000 år.

På tal om pedofiler, de brukar ofta älska pride förresten. Och vi vet ju vilka som propagerar för pride.

OnT: Ska vi gå tillbaka till min initiala kommentar nu kanske? Varför är det tillåtet för SVT att sitta och göra reklam för era värdelösa program som ingen vill se medan det INTE är okej att göra reklam för sin Youtubekanal, sitt företag, sin affär eller liknande? Det förefaller inte vara tanken med regeln såsom den är skriven, Shlomo.

Hahaha. Shalom!
Du kryssade i VARENDA EN DÄR. Bara spär på typen
Ja detta tillförde sannerligen inte mycket nytt eller något till tråden, utöver din personliga paranoia, missnöje och känsla av misslyckande.

Något vi verkar vara ense om är dock SVT’s otillräcklighet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in