Citat:
Ursprungligen postat av
whogivesafuck
I det fallet skall vi vara glada över den store sexualförbrytarens agerande. Och kanske kan EU nu ge fan i att slicka den fan i röven så mycket och gå ut stenhårt mot honom.
Spelar ändå ingen roll hur man gör med sånna typer.
Min uppfattning är att EU:s ändlösa in blanco-löften om att "stå bakom Ukraina hur länge som helst" och att man försöker fylla USA:s skor i det avseendet, gör EU
manipulerbart för Trump. Han kan puffa EU fram och tillbaka genom att hota än med att "vi ska ha Grönland!", än med att "vi kanske inte ger er det stöd ni behöver i fråga om Ukraina eller Norden, vad gör ni då?" - och Ursula m fl vill inte sätta hårt mot hårt ifråga om Trump eftersom de vet att utan tydlig uppbackning från USA är man chanslösa när det gäller att stötta upp Ukraina.
Därför borde EU släppa Ukraina och acceptera att det är en förlorad strid för NATO:s del, att kriget måste få en realistisk politisk lösning. Trump har redan för länge sedan accepterat att Ukraina är en
Lost Cause för NATO, det är min läsning av hur han agerar, och ingenting han har gjort de senaste två åren har gett mig någon anledning att förändra den uppfattningen. Men att Bryssel agerar som om de vore skyldiga Ukraina hur mycket som helst bakbinder Europa i förhållande till USA.