2026-02-26, 13:10
Medlem
Tug*y T*yyar Pekt*s (a). Gängledare för RGN i Huddinge.
Senast redigerad av goront 2026-02-26 kl. 13:35.
Citera
2026-02-26, 13:40
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goront
Undar verkligen om sanningen kommer fram här, varför skedde det ett mord?
Citera
2026-02-26, 14:01
Medlem
BananKlases avatar
Vet inte vad TS har för kontakter eller var hen får sin info.
Ännu är ingen gripen, så ingen svensk häktad än så länge.

https://www.bangkokpost.com/thailand/general/3205654/australian-tourist-dies-from-beating-in-phuket
Citera
2026-02-26, 14:10
Medlem
Citat:
Today (26 Feb), Patong Police investigators reviewed the CCTV and spoke with witnesses who saw a foreign man matching the footage riding a black Honda X-ADV 750 motorcycle with Phuket license plates near the scene. Upon inquiry, he was identified as P*ctus T*kuy T*yar, 29, a Swedish national staying at a hotel in Kathu Subdistrict, Kathu District. He admitted to slapping the victim once in the face, causing him to fall.

Initially, investigators detained the suspect and handed him over to Patong Police Station for legal proceedings. He was charged with "assault causing death" and will be brought to court for detention as the case proceeds.

https://en.thairath.co.th/news/local/2916650
Senast redigerad av tedshiro 2026-02-26 kl. 14:19.
Citera
2026-02-26, 14:35
Medlem
Nu även i Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/krim/svensk-misstankt-i-phuket-dodade-med-karateslag/

En svensk 29-åring greps tidigt i morse på ett hotell i Phuket, Thailand, misstänkt för en dödsmisshandel.

Han uppges ha dödat en 57-årig turist – med ett karateslag, enligt thailändska medier.

Enligt Expressens uppgifter har mannen förekommit i svensk gängkriminalitet.
Citera
2026-02-26, 14:50
Medlem
Han dömdes 2020 till sex års fängelse för en grov misshandel som inträffade i Huddinge i oktober 2019. Mannen, som förekommer under tolv avsnitt i belastningsregistret, har tidigare också dömts för bland annat övergrepp i rättssak, narkotikabrott, olaga hot och sexuellt ofredande.
Citera
2026-02-26, 14:56
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Är du sjuk i huvudet?
Det är inte synd om våldsturken. Det är synd om hans offer som han slog ihjäl.

Nu kommer fanskapet få sitta inne i Thailand resten av livet så vi slipper honom. Han får exakt vad han förtjänar.

Var i min text tycker jag synd om turken eller mindre synd om offret? Hela händelsen är som tagen ur en film. Men jag vet att det händer folk. Jag sitter mer och garvar om hur universum kan fungera.
Citera
2026-02-26, 14:58
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ja, det är alltid otur när dessa unga fotbollstalanger är på plats.

Nu ska vi väl bekosta hans resa hem också..

Hoppas han får chansen att läsa två doktorsgrader i fängelset. Kanske inte riktigt erbjuds i Thailand.
Citera
2026-02-26, 14:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av goront

Vad kan man få för detta i fängelse i Thailand?

3-4 år?
Citera
2026-02-26, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSthlm1
En 29-årig svensk, Pek*us *ugui *ayar, har gripits i Patong i Phuket efter ett bråk med en 58-årig australisk man. Enligt thailändsk polis ska svensken ha slagit honom en gång i ansiktet, varpå mannen föll, slog i huvudet och senare dog på sjukhus.

Det ska ha hänt på kvällen den 25 februari utanför en gränd vid Prachanukhro Road. Händelsen fångades på övervakningskamera. Svensken har erkänt att han slog till mannen men är nu misstänkt för misshandel som lett till
Oavsett vad som föregick bråket är det en sjuk tragedi efter ett enda slag. Och Thailand är nog sista stället man vill hamna i rättsprocess som turist.

Någon som vet mer om vad som hände — och vem svensken egentligen är?

*=t

Så han var ”svensk” inte svensk
Citera
2026-02-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987
Vad kan man få för detta i fängelse i Thailand?

3-4 år?
Beror väl på vad rubriceringen blir.
Men om man tittar på dråp så ser jag en svensk som dömdes till 10 år för det 2012 iaf.
Dock halverades straffet då han erkände brottet och han satt då i drygt 5 år.
Citera
2026-02-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Beror väl på vad rubriceringen blir.
Men om man tittar på dråp så ser jag en svensk som dömdes till 10 år för det 2012 iaf.
Dock halverades straffet då han erkände brottet och han satt då i drygt 5 år.

2006 dömdes Svenske Kenneth till 5 år för dråp. Dödade en Prostituerad.

Men som du skriver beror det på brottsrubriceringen men jag tänker mig att det inte var uppsåtligt mord i alla fall.

https://www.expressen.se/nyheter/fick-fangelse-for-drap-i-thailand/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in