2026-02-26, 02:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Ja, åtminstone vad gäller Trump-delen som du skrivit om. De sa inget om Trump i detalj mer än att FBI hade hållit förhör med två olika utsatta. Och att dessa filer saknas plus ytterligare dussintals andra filer.

EDIT: Tjosan i trosan minsann. Nu har man fått upp en text iaf

https://edition.cnn.com/2026/02/24/us/epstein-files-trump-accuser-missing-files-invs
La en kort edit.

Eftersom uppgifterna nu pytsas ut allteftersom är det oerhört rörigt - det sista nya verkar vara att inringaren var en vän till Jane Doe enligt Brown?

Det saknas iaf runt 53 sidor som verkar ha varit löpande. En intervju av fyra finns.
Det finns ett alternativ om DOJ tagit bort dess nummer och det är i den enorma massan av över 3 miljoner filer.
Med det borde de väl kunna vara behjälpliga med...

Detta om CNN är med i mitt inlägg som Madagaskar svarade på.

En bevislogg som lämnats till advokaterna för Epstein-medarbetaren Ghislaine Maxwell innehåller serienummer för cirka 325 FBI-vittnesförhörsregister – men mer än 90 av dessa register, över en fjärdedel av listan, verkar inte finnas på justitiedepartementets webbplats, enligt CNN:s granskning.

Nåt är iaf konstigt och det uppges av NPR att annat saknas också, så det är helt klart av intresse vad DOJ sysslat med.
Citera
2026-02-26, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
La en kort edit.

Eftersom uppgifterna nu pytsas ut allteftersom är det oerhört rörigt - det sista nya verkar vara att inringaren var en vän till Jane Doe enligt Brown?

Det saknas iaf runt 53 sidor som verkar ha varit löpande. En intervju av fyra finns.
Det finns ett alternativ om DOJ tagit bort dess nummer och det är i den enorma massan av över 3 miljoner filer.
Med det borde de väl kunna vara behjälpliga med...

Detta om CNN är med i mitt inlägg som Madagaskar svarade på.

En bevislogg som lämnats till advokaterna för Epstein-medarbetaren Ghislaine Maxwell innehåller serienummer för cirka 325 FBI-vittnesförhörsregister – men mer än 90 av dessa register, över en fjärdedel av listan, verkar inte finnas på justitiedepartementets webbplats, enligt CNN:s granskning.

Nåt är iaf konstigt och det uppges av NPR att annat saknas också, så det är helt klart av intresse vad DOJ sysslat med.

Iaf tur vi har dig och några till som försöker pussla ihop allt. För jävla rörigt. Går inte att hänga med i alla turer.

Lutar mer och mer åt att DOJ försöker skydda Trump.

Om du inte själv postar under torsdagen ska jag försöka hålla kik efter inslaget CNN hade under kvällen.
Citera
2026-02-26, 03:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Tackar för länkarna - det gäller att försöka behålla lite sunt förnuft mitt i allt skumt!
Ja, stundtals och ofrivilligt dåligt med tid å energi men även ibland smått oorganiserad och all over the place varför lite ordning å fakta från någon annan kan vara väldigt värdefullt

Drog lite i kopplet.

Här har du att grotta runt i. Det berör senaste nya.
Vart är filerna?

Massivt om Hilton Head Island, South Carolina 1984.
Citera
2026-02-26, 03:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Iaf tur vi har dig och några till som försöker pussla ihop allt. För jävla rörigt. Går inte att hänga med i alla turer.

Om du inte själv postar under torsdagen ska jag försöka hålla kik efter inslaget CNN hade under kvällen.
Enda anledningen var tack vare Ghislaine. Jag retar mig på att kärringen verkar försöka förhala att saker når dagens ljus och det är I sig suspekt sen Blanche var dit. Att hon ånyo lägger in överklagan som förhindrar filer.

Då råkade jag springa på detta innan media vaknade. Via x drog jag vidare till substack. På den vägen är det.

Se spoiler till Johnnysamhall om grunden borta i South Carolina.
Citera
2026-02-26, 07:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är hyckleri - standarden efter Watergate fallerar och Epsteingate tar vid.

2022 kallades fd president Trump för att lämma vittnesmål som en del av den särskilda kommitténs utredning av attacken mot Kapitolium den 6 januari.
Trump vägrade.
Representanthuset vidtog inga ytterligare åtgärder.

Comer-Clinton-standard 2026:
Comer, ordförande för representanthusets tillsynskommitté, kallade in Clintons.
Han drog det så långt som till hot om att förakt för kongressen.

Demokraterna kontrar nu med att republikanerna har skapat ett prejudikat med stämningar mot en före detta president och första dam.

Eftersom demokraterna är i minoritet kan de inte kalla till utskottsförhör eller skicka stämningar till Trumps administration.

Khanna:
"Detta kommer att göra Donald Trump glad på kort sikt, men på lång sikt, om ett år, har vi rätt att utfärda stämningar."

Angående USA är rättssäkerhet i farozonen. Brandväggen mellan DOJ och Vita Huset har krackelerat.
DOJ ska vara oberoende instans, osvikligen separat, annars styrs justitiedepartementet av en presidents önskningar -med risk att rikta in sig på politiska motståndare.

Bondi har till och med anställt en dömd j6er som Trump benådade.
Jared Wise stormade Kapitolium och skrek till poliser:
“You guys are disgusting. I’m former—I’m former law enforcement. You’re disgusting. You are
the Nazi. You are the Gestapo. You can’t see it. ... Shame on you! Shame on you! Shame on
you!”.

Wise uppmuntrade och skrek till de som attackerade poliser:
“Yeah, fuck them! Yeah, kill ‘em!”

Dagsaktuellt är att det just nu utreds av dems varför DOJ inte har lämnat ut vissa förhör från FBI som utfördes bland annat 2019.

Gulmarkerat.
https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/didlc:gou6onm5jvccxt3i7ywvs7mr/bafkreift2a7hxagq233jzfowycerjmxndrouvcrj5p2kjagub 3yltll4zi@jpeg

Edit. Smajlis kom gratis pga länkens sammansättning. Haha!
Det är så det fungerar i fascism, egna brott är inga brott....
Och när de inte kalalr donalds men Bill, det är då man inser att inte ens pedofili/sexa med minderåriga är något de bryr sig om alls.
Och det är också där man funderar på vad de yrade om Joe och när pedofili/sexa med minderåriga är betydelselöst för dom själva.(Komiska med Joe det existerade inget alls där, men med donalds MASSOR.)

Och ändå skyddar dom pedofiler/sex med minderåriga och när det kommer till donalds, hyckleri på allra högsta nivån och sm brukligt bland fascister.
Och det är så komiskt att det blev EXAKT som jag sade, och att det skulle bli så att ingen av donalds fansen skulle opponera sig det allra minsta. längre fram.
Det var ett par som knorrade tyckte jag hade fel, men kolla nu, nu är inte pedofili/sexa med minderåriga något som det ska pratas om med donalds längre.

Jag kan bara tolka det som att de anser pedofili/sex med minderåriga är helt okey då.(Och det får det att vända sig i magen att det finns så vedervärdiga människor.)
Men jag vet också det är så sekter fungerar, men gör det inte mindre vedervärdigt detta med Epstein-gate.

Men att dom inte klarar av att se hycklerit med bara kalla Bill och inte donalds, det får att häpna hur illa det är.
Citera
2026-02-26, 08:00
Medlem
Nixters avatar
Citat:

"Hålla kik efter inslaget CNN hade" säger det mesta om dig. En av kanalerna som haft mängder med information i många år men valde att hålla tyst.

Det är under Trump det händer.

Referens: ABC News och reporter Amy Robach berättar att de haft all information men ej fått lägga ut denna.
https://rumble.com/v2cyxub-abc-news-protecting-epsteins-clients.html
Citera
2026-02-26, 08:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
"Hålla kik efter inslaget CNN hade" säger det mesta om dig. En av kanalerna som haft mängder med information i många år men valde att hålla tyst.

Det är under Trump det händer.

Referens: ABC News och reporter Amy Robach berättar att de haft all information men ej fått lägga ut denna.
https://rumble.com/v2cyxub-abc-news-protecting-epsteins-clients.html
Jaså har du också hittat hit till slut, din gamle mytoman?

Nu blir det säkert drag under galoscherna, som det heter. Nixter is in the House!
Senast redigerad av HepCat-X 2026-02-26 kl. 08:52.
Citera
2026-02-26, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall

Min högst personliga åsikt men ändå. Vänster och höger generellt måste alliera i sig i sådana här fall, IMO. Det är endast genom positiv samverkan i själva sak-frågan (som bekant berör både vänster som höger) som vi har en chans att rå på dessa genuint onda krafter. Ibland är det absolut värt att åsidosätta åtminstone en del av sina meningsskiljaktigheter till fördel för detta större mål. Vi ger oss fan inte förrän allt detta exponeras fullt ut och någon sorts högre rättvisa kan skipas!

Litet axplock av min egen research på sistone (utifrån den något begränsade energi jag har tillgång till - önskar så att jag hade mer energi och tid):

I Found The Man In Epstein’s Painting
Steven Questions Everything

https://www.youtube.com/watch?v=7uFCmnZhhRE

EDIT: målningen är gjord av Maria Farmer föreställandes Jes Staley (som nu allra senast pekades ut av Thomas Massie - se länk längre ner):

https://en.wikipedia.org/wiki/Maria_Farmer

https://en.wikipedia.org/wiki/Jes_Staley

JEFFREY EP$TEIN WAS EATING JERKY MADE OF...
JayDeeMilo

https://www.youtube.com/shorts/zqBkl-ZcE8k

EDIT: jag låter det vara osagt ang detta med "jerky" (vad det egentligen skulle kunna vara) MEN det är väl värt att fundera över. Speciellt när Epsteins personliga kock i det förflutna bedrev en restaurang vid det bisarra namnet - meat hotspot “The Cannibal”:

Francis Derby was employed as Epstein’s high-flying private chef from May to November 2012 — satisfying his boss’s insatiable appetite for “jerky” — before becoming the top cook at New York City’s now-closed meat hotspot “The Cannibal,” according to hundreds of emails recently released by the Department of Justice.

https://nypost.com/2026/02/15/us-news/long-island-chef-francis-derby-worked-for-epstein-doj-files/

EN man ytterligare som tex Thomas Massie MÅSTE peka ut i framtiden (utöver dom han rabblade upp i kongressen bara häromdagen - se länk nedan) är Epsteins mångåriga privata gynekolog Mark Landon. Han vet sannolikt i princip allting som har hänt ang Epsteins bisarra "breeding-program" och vad som egentligen hände Epsteins son (som Sarah Ferguson nämnde i ett e-mail till Epstein - han skulle ev vara 14 år i dagsläget... tänk OM han ser misstänkt lik ut Epstein himself?).

BREAKING NEWS: Thomas Massie Explodes On DOJ Over Epstein Handling, Names People He Wants Prosecuted
Forbes Breaking News

https://www.youtube.com/watch?v=ceJ2mT8Wz1c

Mark Landon:

https://wexnermedical.osu.edu/find-a-doctor/mark-landon-100000013

Bra grävt. Det är lite OT men Andnan Kashoggi, som lirade i samma liga med Epstein i början som vapenhandlare, hans kusin Dodi Fayed hade en romantisk relation med prinsessan Diana och dog samtidigt som henne i bilkraschen 1997. Det är väl mer och mer tydligt att det verkligen med dessa filerr att det finns en elit och alla sitter ihop. Eller vi kanske ska kalla det för livsstil?

Angående Jerky så tror jag för det mest är ett kodord för prostituerad eller liknande. Vi ska vara försiktiga att dra stora slutsatser. Jag förnekar inte att det finns en lite riktigt sjuk grupp människor inom Epstein klassen som skulle kunna göra det. Men inga klara bevis har jag sett än. Hängt en del på Pizza-gate tråden och har där haft diskussion med Snakeplissken som fått mig att tänka en vända till.
Citera
2026-02-26, 09:41
Avstängd
Varför är Marilyn Monroe, Fidel Castro och Elvis Presley med i Epsteinfilerna?

https://www.youtube.com/shorts/UxIHgk-gF0U

Rolig men också viktig påminnelse om en sak: blotta närvaron av en känd persons namn behöver inte betyda att personen hade någonting med Epstein eller hans trafficking-verksamhet att göra.
Citera
2026-02-26, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Varför är Marilyn Monroe, Fidel Castro och Elvis Presley med i Epsteinfilerna?

https://www.youtube.com/shorts/UxIHgk-gF0U

Rolig men också viktig påminnelse om en sak: blotta närvaron av en känd persons namn behöver inte betyda att personen hade någonting med Epstein eller hans trafficking-verksamhet att göra.

Den där listan är bara skit. Glöm och gå vidare. DOJ diver med oss.
Citera
2026-02-26, 11:29
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Bra grävt. Det är lite OT men Andnan Kashoggi, som lirade i samma liga med Epstein i början som vapenhandlare, hans kusin Dodi Fayed hade en romantisk relation med prinsessan Diana och dog samtidigt som henne i bilkraschen 1997. Det är väl mer och mer tydligt att det verkligen med dessa filerr att det finns en elit och alla sitter ihop. Eller vi kanske ska kalla det för livsstil?

Angående Jerky så tror jag för det mest är ett kodord för prostituerad eller liknande. Vi ska vara försiktiga att dra stora slutsatser. Jag förnekar inte att det finns en lite riktigt sjuk grupp människor inom Epstein klassen som skulle kunna göra det. Men inga klara bevis har jag sett än. Hängt en del på Pizza-gate tråden och har där haft diskussion med Snakeplissken som fått mig att tänka en vända till.

Visste inte att det fanns en viss koppling där i form av kusinen (intressant OT). Jag tror ordvalet "livsstil" passar bra i dessa Epstein/elit-sammanhang generellt. I lite mer vardagstermer så liknar den översta elitens livsstil snarare en form av "hyfsat trashig livsstil", IMO!

Några poster ovan och som ett svar till mig så kan du hitta en post av develi som sannolikt förklarar en stor del utav Epsteins besatthet av viss kost. (sen kan man såklart aldrig helt utesluta andra tolkningar utav ord som "jerky", "muffins", "yum yum" osv i specifika situationer... man får dock som sagt väga det lite mot det sunda förnuftet och undvika att dra förhastade och för stora slutsatser)
Citera
2026-02-26, 14:18
Avstängd
Börge Brende, VD för WEF avgår efter att WEF har startat en oberoende undersökning av hans tidigare förbindelser med Epstein.

https://www.theguardian.com/business/live/2026/feb/26/nvidia-blockbuster-results-ai-stock-markets-wall-street-ftse-news-updates

Han klev alltså av redan innan de hade hunnit snoka fram någonting. Känns som ett klart fall av "inte rent mjöl i påsen...".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in