2026-02-26, 07:30
Avstängd
Tearsinrains avatar
EU hatar sina medlemsländer. Sverige verkar vara ett av de som hatas mest. Men snuset är inte "snart historia" varenda svensk politiker i stort sett vill ha kvar snus. Varför? För det drar in en sjuhelvetes jävla massa skattepengar. De skiter i att rökning är skadligare. De bryr sig bara om pengar.

För övrigt hatar jag att jag började snusa. Hade ett uppehåll på 4år men började igen. Men bättre än rökning som jag gjorde i tonåren.

EU vill väl forsla in mer araber och döda oss med cigaretter. Jämför Sverige idag med innan vi gick med i EU. När var Sverige som bäst?

EU vill inte bli av med Sverige. Vi exporterar viktiga grejer och tar den i stjärten när de ska importera muslimer och annat. Så dags för svenska politiker att ta i med hårdhandskarna och hota om att lämna EU om de ska lägga sig i hur vi tillverkar snus. Sen tror jag inte just det här med rökaromer kommer påverka så mycket mer än att smaken blir lite annorlunda. Ettan har ju haft "samma recept" sen 1800-talet påstår dem men det stämmer ju inte då rökaromer kom senare. Så Ettan kommer alltså smaka mer som det gjorde förr.
Citera
2026-02-26, 07:36
Avstängd
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Swedish match ägs numera av Philip Morris. Lycka till att EU vågar släcka ner deras verksamhet. USA hotar för guds skull att stjäla Grönland och Europa slickar Trumps anal än mer. Det är patetiskt på en ny nivå. Hoppas de på något vänster förbjuder det så vi äntligen kan vända varje snusande man emot skithålet EU.
Det var ett stort misstag av Swedish match. Visst de tjänar massa pengar på bögsnus som Zyn (vitt utan tobak) som blivit dunderpoppis i staterna men det blir ju förbjudet i Frankrike om ett par månader och tror fler länder kommer haka på. Så Swedish match har nog tjänat enormt med pengar på att vara ägda av Philip Morris fram tills nu. Men i längden kan det vara ett stort misstag. Mycket ligger ju i att Zyn fått fler att nyttja nikotin och då kommer förbuden till slut.
Citera
2026-02-26, 08:41
Medlem
Ett villkor för att vi skulle gå med i EU var att få ett undantag för snuset, UTAN några förändringar. Alltså borde vi ha rätt att sälja exakt det vi sålde år 1994.

EU hatar snus. Varför förstår jag inte riktigt. Man borde tjäna lika mycket pengar på snus som på de väsentligt mer dödliga cigaretterna. Och att smakämnen skuĺe förändra människans DNA låter som ett skämt.
Citera
2026-02-26, 08:46
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Som vanligt har AI'n skitit ut en helt oanvändbar ordsallad. Läs på vilken snusdosa som helst, så kommer du se att det står "aromer inklusive rökarom" sist i innehållsförteckningen.
Vad blir alternativet?
Min AI skriver bl.a. följande:

Kommer det bli dyrare med snus om det ska eld- eller röktorkas? Kanske tillochmed blir godare?
Citera
2026-02-26, 09:11
Medlem
Raktinyllets avatar
Haha hur kan Sverige gå med på att några äckliga avskum i Bryssel sitter och bestämmer över oss?
Citera
2026-02-26, 09:14
Medlem
Pinoputchins avatar
Bättre att vi lämnar EU innan de förbjuder allt.
Citera
2026-02-26, 09:20
Medlem
Reidjis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Vad blir alternativet?

Kommer det bli dyrare med snus om det ska eld- eller röktorkas? Kanske tillochmed blir godare?

Jag skulle gärna betala lite mer om man valde att tillverka snuset med gamla metoder. Visst det är väl mindre (nyttigt)

Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Ett villkor för att vi skulle gå med i EU var att få ett undantag för snuset, UTAN några förändringar. Alltså borde vi ha rätt att sälja exakt det vi sålde år 1994.

EU hatar snus. Varför förstår jag inte riktigt. Man borde tjäna lika mycket pengar på snus som på de väsentligt mer dödliga cigaretterna. Och att smakämnen skuĺe förändra människans DNA låter som ett skämt.

Folk verkar glömma snabbt. Ett avtal är ett avtal men jag skulle gissa på att EU hotar med andra saker som skulle vara negativt för Sverige för att få igenom sina snurriga idéer
Senast redigerad av Reidji 2026-02-26 kl. 09:23.
Citera
2026-02-26, 09:32
Medlem
Logique88s avatar
Jaha, jag som trodde att EU bara stod för fri handel mellan länderna. Allt skulle bli så bra med EU, och vi skulle inte förlora rätten att bestämma över vårt eget land. Nu kan svenskar knappt snusa längre. Vi ska helst inte elda, men energiproduktionen ska läggas ner samtidigt. Vi får inte ens skydda våra gränser och kultur.

Ingen såg detta komma, någonsin. EU är inte alls kommunism på högsta nivå, nej.

Den som idag är pro EU är antingen ond eller imbecill.
Citera
2026-02-26, 10:16
Medlem
discofunks avatar
Det är lustigt hur olika länder kan vara trots att vi är så nära varandra.

Tyskland är ju ett bra exempel. Bordeller, javisst. Röka weed, javisst. Snus, nej för i helvete 😂
Citera
2026-02-26, 10:18
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Vad blir alternativet?

Godare skulle det högst sannolikt bli, men jag tror snarare på scenariot jag beskrev i mitt förra inlägg...
Citera
2026-02-26, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Då var det dags igen.

EU har förbjudit rökaromer som skall trädas i kraft senast 2026 vilket innebär att Snus som Ettan, General och förmodligen Göteborgs rapé kommer drabbas. Antingen får man ändra receptet helt eller helt enkelt sluta sälja det.

Är det inte dags att Sverige lämnar EU-sekten. Så jävla trött på alla korrupta EU-politiker som är köpta av ciggarettindustrin.

Snuset kommer bli ett minne blott snart.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/eus-nya-slag-mot-snuset-vanliga-aromen-forbjuds/

"Det svenska snuset får ytterligare en smäll av EU.

I produceringen av snus lufttorkas tobak. Men för att uppnå traditionella smaker så tillsätts rökaromer. Men nu förbjuds aromerna, skriver Snusbolaget.

Bedömningen EU gör är att aromerna kan skada människans DNA, men enligt Snusbolaget leder det till smakförändringar och att innovation inom tobaksindustrin hämmas."

Eftersom man inte kan förbjuda snus så förstör man det istället.
Du tycker att vi ska lämna EU för att du är orolig för snuset
Vad snusbolaget tycker är ointressant dom är ju part i målet lite som att fråga Räven om han är skyldig till knarkbrott och beordra mord
Citera
2026-02-26, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Jaha, jag som trodde att EU bara stod för fri handel mellan länderna. Allt skulle bli så bra med EU, och vi skulle inte förlora rätten att bestämma över vårt eget land. Nu kan svenskar knappt snusa längre. Vi ska helst inte elda, men energiproduktionen ska läggas ner samtidigt. Vi får inte ens skydda våra gränser och kultur.

Ingen såg detta komma, någonsin. EU är inte alls kommunism på högsta nivå, nej.

Den som idag är pro EU är antingen ond eller imbecill.
Har du svårt för att ta till dig text? EU vill inte förbjuda snuset dom vill förbjuda aromen det är bara för tillverkarna att tillsätta naturliga tillsatser och inte kemikalier sen är det business as usual
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in