2026-02-25, 19:27
Medlem
Jag tycker det är fruktansvärt konstigt tyst i den här tråden.

Klart.. kan man tjäna pengar så passar man väl på.. uppenbart..

Roligt att se alla som helgonförklarade honom för nåt år sen om dom tänker lika nu..

Han blev smått kungförklarad .. 😆
Citat:
Ursprungligen postat av Karlwenstrm
Det är hyckleriet som provocerar mest.
Man profilerar sig som räddare av människor i missbruk, tar betalt för behandling och moraliserar över klienters livsstil samtidigt som det finns uppgifter om droger i verksamheten och polisingripanden där klient varit med i sammanhanget.

Det är en sak när en kriminell tjänar pengar på missbruk. Det är åtminstone ärligt i sin cynism.
Men att bygga en affärsidé på att “hjälpa” sårbara människor och samtidigt själv förekomma i den typen av situationer, det är dubbelmoral på en helt annan nivå.
Man kan inte kräva nykterhet, disciplin och ansvar av andra om man inte själv lever upp till det.
Att avfärda all kritik som “hittepå” håller inte hur länge som helst. Förr eller senare måste verkligheten granskas ordentligt.

Detta borde bli en större nyheter än vad det redan är så att inte andra kommer göra likadant.
Han har ju faktiskt blåst skattebetalare på miljontals kronor och borde i mitt tycke bli återbetalningsskyldig till kommunerna han har lurat.

Kan han dömas på något sätt för detta?
Citera
2026-02-25, 20:35
Medlem
Jag är så jävla glad att det äntligen kommer upp till ytan vad den där pajasen har pysslat med.
Folk som en gång i tiden var i hans närhet har för länge sen börjat dra sig undan.
Jag hoppas de hittade mycket skit i razzian som gjordes så att det räcker till ett fängelsestraff och sen kan vi bara hoppas att Dalafrid är ett minne blott inom kort.
Våra skattepengar ska inte fylla på de där tighta vita jeansen har poserar i. Usch!
Citera
2026-02-25, 23:18
Medlem
Dalafrid gömmer sig bakom missbruksfamiljer och låter de ta till sig ungdomar på glid. Bio-föräldrarna får fina historier presenterade till sig medans missbruk får pågå i realitet i dalsfrids regi.
Citera
2026-02-26, 04:38
Medlem
Märkligt att detta har pågått så länge. Samtliga på Dalafrid bör granskas. Det har varit sjukt mycket personal som har kommit och slutat på kort tid.
Lina som är verksamhetschef på Dalafrid har man hört en del om här nere i Karlstad.
De har anställda på Dalafrid som inte syns med på hemsidan. Man kan undra varför?
Neeej …jag tycker man granskar detta från topp till tå
Citera
2026-02-26, 05:18
Medlem
Fint hur man hanterar skattepengar..

https://www.borlangetidning.se/2026-02-26/kommunen-betalade-miljoner-till-vardprofil-avslutade-samarbetet-inte-nojda/
Citera
2026-02-26, 08:00
Medlem
Med det man vet och det man läser så skulle jag kalla det Dalafrid håller på
med för en sorts människohandel. Och blir otroligt misstänksam när dom har en beteendevetare som verksamhetschef!!! är han både döv och blind eller bara totalt dum i huvudet…
Citera
2026-02-26, 10:37
Medlem
Jag har varit klient på Dalafrid.. och allt är så himla tragiskt. När det är människor det handlar om som behöver hjälp, men som man bara förvarar där dag ut och dag in och ALLT handlar om pengar.
Droger florerar… mycket lovord om att få stöttning och hjälp, lovord om aktiviteter.
Felaktiga rapporter till socialtjänsten, dom mörkar urinprov. Folk blev också erbjudna jobb där för att han inte ville ta in hantverkare. 400kr i veckan skulle dom få, motsvarar väl 16kr/h.
Allt som händer där är under all kritik och man mår såååå dåligt att vara i den där miljön.

Jag hoppas att verkligen att detta läggs ner snart nog. Och att han döms…
Senast redigerad av Sprattivag 2026-02-26 kl. 10:42.
Citera
2026-02-26, 10:39
Medlem
Vad är det för människor som har jobbat där?
Citat:
Ursprungligen postat av Sprattivag
Jag har varit klient på Dalafrid.. och allt är så himla tragiskt. När det är människor det handlar om som behöver hjälp, men som man bara förvarar där dag ut och dag in och ALLT handlar om pengar.
Droger florerar… mycket lovord om att få stöttning och hjälp, lovord om aktiviteter.
Felaktiga rapporter till socialtjänsten, dom mörkar urinprov. Folk blev också erbjudna jobb där för att han inte ville ta in hantverkare. 400kr i veckan skulle dom få, motsvarar väl 16kr/h.
Allt som händer där är under all kritik och man mår såååå dåligt att vara i den där miljön.
Citera
2026-02-26, 10:51
Medlem
Det har varit ett stort omlopp av personal där. I början var det bra. Dom ville hjälpa och försökte göra vad dom kunde men J.F satte stopp och behandlade inte sin personal bra. Det slutade med att alla de som var bra slutade där och då tog han in precis vem som helst, folk från gatan typ, utan utbildning, utan social kompetens och utan någon som helst vetskap hur man jobbar med människor. Det blev kaos.
Citera
2026-02-26, 23:29
Medlem
Någonstans måste man ställa den obekväma frågan:
Vad är viktigast här, de placerade eller den egna positionen?
När en verksamhet hamnar under granskning av Inspektionen för vård och omsorg och det samtidigt kommer uppgifter i media, då är det inte läge att ducka eller slå ifrån sig. Då är det läge för ledarskap.

Riktigt ledarskap är att kliva åt sidan om ens närvaro riskerar att skada verksamheten.

Om man verkligen brinner för att hjälpa människor i missbruk, då borde det vara självklart att sätta deras trygghet före sitt eget ego och sina egna intäkter.

Tolvstegsprogrammet börjar med att erkänna när något inte fungerar. Den principen borde gälla även på chefsnivå, och i detta fall så verkar det ju finnas väldigt mycket förnekelse i hur saker är och hur man själv är.

Så frågan kvarstår: är det viktigare att hålla fast vid titeln, eller att säkerställa att de som är placerade faktiskt får en fungerande och stabil miljö?

Korpberget kanske hade varit något för han?
Citera
2026-02-27, 19:29
Medlem
https://www.borlangetidning.se/2026-02-27/foxtrot-dok-upp-mitt-i-natten-vardprofilen-ingen-kommentar/?shareSource=iossharebutton
Citera
2026-02-27, 22:16
Medlem
Snacket går att han lämnat landet ✈️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här