2026-02-26, 00:02
Medlem
Omöjligt att få exakt det man "röstat för". Det är miljoner faktorer som påverkar hur politiken faller ut i verkligheten. Känns mest som koketterande inför hennes kompisar inom kultur- och mediesfären. Rätt jobbigt trångt där som jag förstått det.
Citera
2026-02-26, 00:05
Medlem
Ett mycket starkt argument för varför vi bör dra in rösträtten för kvinnor.

De klarar inte av att se ett ledset barn utan att bli helt hysteriska. Det spelar ingen roll om barnet egentligen är myndigt, eller ens om det har skägg.
Citera
2026-02-26, 07:16
Medlem
heliotrops avatar
Detta Han ville bli läkare, som i våra dagar ses som ett bevis för att detta är God Människa Som Inte Får Utvisas...!
Om en ungdom säger Jag vill bli elektriker är det Förvaret och en spark i röven ut ur landet då?
"Samira vill gärna jobba i ett snabbköp". Hejdå Samira!

Jag är mot tonårsutvisningar faktiskt rent generellt.

Men sluta med detta HON VILL BLI LÄKARE.
Citera
2026-02-26, 07:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.expressen.se/kronikorer/ann-heberlein/det-var-inte-det-har-jag-rostade-for/

Jag röstade (M) och den politik som nu bedrivs var det jag röstade för. Allt är inte perfekt. Vad säger ni?

Hennes poäng är att ”ordning och reda” inom migrationspolitiken borde innebära att den som kan svenska, försörjer sig själv och har en stark anknytning till Sverige och den svenska kulturen inte ska utvisas. Rimligt tycker jag.
Citera
2026-02-26, 07:45
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Folket verkar inte vara redo för att göra upp mot massinvandringen.

Det krävs nog en kaosartad flyktingvåg igen, men folket kommer att få precis vad de bett om,
för allt fokus ligger ju just nu på att låta propagandan rulla, lagom till valet i höst.

(Sen blir det SD igen när dumsvenne kommer bölande om invandringen)

Media skiter totalt i utvisningar, det här är bonus och freespins för varenda rödgrön dåre.
Citera
2026-02-26, 07:47
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det talas mycket om utvisningar. Har något blivit utvisad och var är bevisen för det... För vi vet ju att kriminella som blivit utvisade är kvar i Sverige flera år efter sina utvisningar...

Svensken vill ha det så de älskar sina mörkingar.
Citera
2026-02-26, 07:52
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Detta Han ville bli läkare, som i våra dagar ses som ett bevis för att detta är God Människa Som Inte Får Utvisas...!
Om en ungdom säger Jag vill bli elektriker är det Förvaret och en spark i röven ut ur landet då?
"Samira vill gärna jobba i ett snabbköp". Hejdå Samira!

Jag är mot tonårsutvisningar faktiskt rent generellt.

Men sluta med detta HON VILL BLI LÄKARE.

Enig. Värdelöst känslodravel och faktmässigt rent nonsens.

Det är likadant med den senaste gängskjutne tonåringen, som mer eller mindre utan undantag var "en snäll pojke som var duktig på fotboll och drömde om att bli läkare".

Problemet är att sådant påhittat nonsens slår an en sträng hos många människor, framförallt kvinnor.
Citera
2026-02-26, 08:24
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Ännu en journalist som anser att vad hon röstar på är så extremt mycket mer relevant än vad andra röstar på. Om regeringen inte levererar det hon röstade på kanske hon ska sätta sig in i partiprogrammen och tidöavtalet lite noggrannare och inte använda sin arbetsplattform som gnällplats.
Citera
2026-02-26, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Folket verkar inte vara redo för att göra upp mot massinvandringen.

Det krävs nog en kaosartad flyktingvåg igen, men folket kommer att få precis vad de bett om,
för allt fokus ligger ju just nu på att låta propagandan rulla, lagom till valet i höst.

(Sen blir det SD igen när dumsvenne kommer bölande om invandringen)

Media skiter totalt i utvisningar, det här är bonus och freespins för varenda rödgrön dåre.

Många kan inte lära sig på annat sätt än den hårda vägen. Därför ska vi inte nöja oss med 100 000 per år längre. Nu vrider vi upp till 500 000 per år och majoriteten av dessa ska in i orörda villaområden där alla hycklare bor. I varje sådant område ska det upp nya hyreshus med tredje världen. Ingen ska komma undan.

4 år av detta sedan kan vi kanske börja ha diskussioner om vad vi ska göra efter folk har vaknat upp till verkligheten.
Citera
2026-02-26, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-DWiking
Heberlein ska man inte ta på allvar. Hon byter åsikter varje vecka och har diagnoser.

Det är etiskt tveksamt av media att lyfta fram personer med mentala problem på det här viset.

Kvinnan har gått ut med att hon har bipolär sjukdom:
Vårdslöshet och oansvarighet följer försämrat omdöme; den sjuke tar risker, vill leva ut drömmar men handlar bortom sin faktiska förmåga och utan insikt om konsekvenserna. Många blir överdrivet sociala eller sexuellt intimsökande, andra mer påträngande och intoleranta. Sociala gränser försvinner, personen gör bort sig och saknar självkontroll eller visar ingen hänsyn då storhetskänslor (megalomani) gör att denne känner sig "utvald" eller på "särskilt uppdrag".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bipol%C3%A4r_sjukdom

Dessa egenskaper utmärker inte en person vi ska lyssna på i viktiga samhällsfrågor.
Citera
2026-02-26, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Fast vad är det hon inte förstår? Ett land har lagar, lagar ska gälla alla annars är det oförutsägbart och godtyckligt, det är rättsosäkerhet. Vi har haft en politik med i princip öppna gränser, vill man inte ha öppna gränser krävs regler, regler som alla borde följa?

Då blir besluten inte bara rationella utan även rättssäkra, alternativet är ju att samtliga som söker sig till Sverige illegalt har en universell rätt att bosätta sig i Sverige, vilket flerparten av partierna numera insett är problematiskt. Så valet är enkelt, antingen följer man likabehandlings-principen eller så skapar man diskriminerande system.

Det blir i sammanhanget irrationellt att både vilja ha kakan kvar och att äta upp kakan. Väljer man ett system med att de ”skötsamma” har rätt att stanna väljer man ett system med öppna gränser, hur kan det här vara så svårt att se? Är Ann kognitivt nedsatt, en idiot?
Öppna gränser, handlar ju om de som redan är här sedan många år, eller föds innanför, inte om skötsamma utanför gränsen. Men kan behövas de också.
Citera
2026-02-26, 09:37
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Fast vad är det hon inte förstår? Ett land har lagar, lagar ska gälla alla annars är det oförutsägbart och godtyckligt, det är rättsosäkerhet. Vi har haft en politik med i princip öppna gränser, vill man inte ha öppna gränser krävs regler, regler som alla borde följa?

Då blir besluten inte bara rationella utan även rättssäkra, alternativet är ju att samtliga som söker sig till Sverige illegalt har en universell rätt att bosätta sig i Sverige, vilket flerparten av partierna numera insett är problematiskt. Så valet är enkelt, antingen följer man likabehandlings-principen eller så skapar man diskriminerande system.

Det blir i sammanhanget irrationellt att både vilja ha kakan kvar och att äta upp kakan. Väljer man ett system med att de ”skötsamma” har rätt att stanna väljer man ett system med öppna gränser, hur kan det här vara så svårt att se? Är Ann kognitivt nedsatt, en idiot?

Jag tänkte skriva ett inlägg men det behövs inte, du har sagt det som jag ville säga.

Det är ett planerat mediadrev från vänster som pågår nu, det är nästan kriminellt klantigt att regeringen inte planerat en strategi för att hantera ett sådant angrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in