Citat:
Ursprungligen postat av
Abdi-Lena-Alkisson
Men är dålig karaktär en sjukdom? Fettona får ge fan i att smälla i sig massa skit och röra på sig. Sådana här människor skyller så gott som alltid på dålig ämnesomsättning. När man ser deras kundvagnar så baxnar man ju. De vräker ju i sig skräpmat.
Du fattar inte hur det fungerar, helt uppenbart. Det är långt ifrån så att alla som har en överviktproblematik har det på grund av det som du kallar för dålig karaktär.
Jag har själv under många år levt med övervikt och det trots att jag inte ätit över det rekommenderade dagsintaget, tränat minst tre gånger i veckan, sprungit både halvmaraton och maraton och åkt vasaloppet och en massa annat. Träningen har hindrat mig från att gå upp i vikt, men så fort jag inte tränar på en vecka för att jag är förkyld så går jag upp 5-7 kilo utan att på något sätt vräka i mig mat utan snarare försöka äta mindre just därför att jag vet att avsaknaden av träning leder till viktuppgång så snabbt.
Min kropp är uppenbart programmerad för svält och tar glatt alla kalorier och lägger dem på hög på ett sätt som jag inte på något sätt kan kontrollera. Så du kan ta dina jävla åsikter om dålig karaktär och dra åt helvete och när du kommer tillbaka kan du läsa på lite om hur människokroppen faktiskt fungerar när det handlar om övervikt. Jag kräks på alla som säger att jag behöver äta nyttigare och träna mer när jag redan har en god kosthållning och tränar så regelbundet som jag gör.
På söndag åker jag vasaloppet om inte snön hinner regna bort. Och jag gör det med övervikt samtidigt som du antagligen sitter i soffan och äter snacks.