Citat:
Ursprungligen postat av
ChubbyBlonde
Du har svårt att skilja på rätt och fel pga din starka politiska åsikter.
Världen har idag ett jätteproblem när personer som du tappar tappar känslan för rättvisa och rätt och fel och baserar hela sin tillvaro på vad ”sitt” parti tycker eller vad som gynnar det.
Det gäller allt från Trumpanhängare, SD troll, vänsterfolk etc.
Jag är övertygad om att du skulle ha en helt annan åsikt om rollerna var ombytta och och personerna som drabbats var dina egna och dom som uppmuntrade hot mot dom inte var på din planhalva.
Nu vet du ingenting om vem jag är eller vad jag har för bakgrund. Det är därför ganska dristigt av dig att anta vad jag "borde tycka" utifrån ett scenario som du själv har diktat upp.
Mina åsikter grundar sig i vad jag anser är rimligt och rättssäkert, inte i partipolitisk tillhörighet. Jag betraktar situationen objektivt utifrån både aktivisternas och ministrarnas position. Ur det perspektivet landar jag i att aktivisterna utövar en grundlagsskyddad frihet att framföra kritik, medan ministrarna genom sin reaktion uppvisar en anmärkningsvärt svag karaktär.
Du kan konstruera vilka hypotetiska scenarion du vill, men min princip står fast: grundlagen ska gälla lika för alla, oavsett vem som protesterar eller vem som blir föremål för protesten. Jag är principfast på det sättet. Det är egentligen allt du behöver veta om mig.