2026-02-25, 10:23
Medlem
develis avatar
Kvinnan ringde först en FBI-jourlinje 10 juli 2019 och rapporterade att hon hade blivit ett offer för Epstein enligt ärendehandlingar.

FBI-agenter intervjuade henne sedan på hennes advokats kontor två veckor senare enligt CNN.
◾️En PowerPoint presentation av FBI från 2025 finns bland filerna med bla namnen på flera personer.

"Trump
1. [redacted] stated Epstein introduced her to Trump who subsequently forced her head down to his exposed penis which she subsequently bit. In
response, Trump punched her in the head and kicked her out. (date range 1983-1985, nould have been 13-15)
https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%2010/EFTA01660622.pdf

◾️Det nämns även i den sammanställda listan med namn från juli 2025:
"Highlighted contains salacious information:
Donald Trump (one identified victim claimed abuse by Trump but ultimately refused to cooperate)
https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%209/EFTA00161528.pdf

Av minst fyra intervjuer som FBI genomförde med kvinnan relaterade till Epstein-utredningarna finns endast ett PM – och inga handskrivna anteckningar – som återspeglar en sådan intervju inkluderat på justitiedepartementets webbplats enligt NPR.
Det verkar vara mer än 50 sidor med FBI-intervjuer och anteckningar.

NPR tittade på "flera uppsättningar unika serienummer som förekommer före och efter de aktuella sidorna".
NPR:s undersökning fann dussintals sidor som verkar vara katalogiserade av justitiedepartementet men inte delat.

NPR skriver även att andra filer som tagits bort från offentligheten rör en separat kvinna som var ett nyckelvittne för åklagaren i rättegången mot Ghislaine.

◾️Det finns en uppsättning dokument som federala åklagare tillhandahöll Maxwells advokater inför hennes rättegång för sexhandel 2021.

Dessa register innehåller hundratals FBI-promemorias , så kallade "302"-filer, som dokumenterar intervjuer, samt annat material relaterat till dussintals vittnen, av vilka några vittnade i rättegången, enligt två bevisloggar som ingår i DOJ:s pressmeddelande.

”Det är den mest grundläggande och viktigaste tegelstenen i väggen som blir utredningen”, sa Andrew McCabe, tidigare FBI-biträdande chef om 302.

Flera offer för Epstein-offer sagt att de har genomsökt justitiedepartementets webbplats de senaste veckorna efter filer som dokumenterar deras egna intervjuer med FBI – bara för att komma tomhänta.

En bevislogg som lämnats till advokaterna för Epstein-medarbetaren Ghislaine Maxwell innehåller serienummer för cirka 325 FBI-vittnesförhörsregister – men mer än 90 av dessa register, över en fjärdedel av listan, verkar inte finnas på justitiedepartementets webbplats, enligt CNN:s granskning.

Maxwells bevislogg noterar tre 302 dokument daterade i augusti och oktober 2019 relaterade till samma offer, samt tre andra uppsättningar "intervjuanteckningar". Inget av dessa verkar finnas i de filer som släppts av justitiedepartementet, även om det finns kopior av flera foton som hon lämnade till FBI samt register över korrespondens med hennes advokat.
https://edition.cnn.com/2026/02/24/us/epstein-files-trump-accuser-missing-files-invs

◾️Ghislaine själv sitter just nu och motsätter sig utlämnande av filer.
Inlämnat till federal domstol Manhattan York 20 februari.

Försöker hävda att Att nya Epstein Files Transparency Act är grundlagsstridig.
Att DOJ erhöll dokument – som annars var föremål för sekretessbeslut – på ett felaktigt sätt under sin brottsutredning mot Maxwell.

Det gäller 90 000 dokument som innehåller transkriptioner av mer än 30 vittnesmål och privat information om ekonomiska och sexuella angelägenheter relaterade till Maxwell och andra.

Giuffre vittnade inte i själva rättegången mot Maxwell 2021, men advokaterna försöka blockera utlämnandet av dokument från en stämningsansökan förtal från Virginia Giuffre mot Maxwell 2015.
Giuffre och Maxwell kom förlikning några år senare.
https://www.latimes.com/world-nation/story/2026-02-21/ghislaine-maxwell-fights-release-of-more-epstein-documents-calling-law-unconstitutional
Senast redigerad av develi 2026-02-25 kl. 10:25.
Citera
2026-02-25, 12:54
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Nej han är inte frikänd. Åtskilliga dokument är helt maskade och så länge man inte helt transparent (bortsett från att skydda alla offer) kan han inte betraktas som frikänd.

Och det finns ytterligare 3 miljoner+ dokument samt foton, videos som Bondi, Todd Blanche & co vägrar släppa trots att lagen som antogs hade en sista datum på den 19 dec.
De maskade inte enbart för att skydda offer. Det pågår aktiva utredningar så de maskar och håller inne på nyckelbevisen mot förövarna tills åtal väcks. Det är inte så smart att släppa bevisningen innan så skurkarna kan påverka utredningen.
Citera
2026-02-25, 13:34
Medlem
Merwinnas avatar
Haha. Den store vänsterliberale filantropen, feministen och Trump-hataren hade otrohetsaffärer med två ryskor, som förmedlades till honom av Epstein. Nu vill jag aldrig mer höra ett ont ord om President Trump från honom!

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/bill-gates-ber-om-ursakt-efter-otroheten-jag-gjorde-inget-olagligt/

2023 avslöjades det att Jeffrey Epstein försökt utpressa Bill Gates för otrohetsaffärer han haft med med två ryskor. Även det lyfter Gates upp i sitt tal.

– Jag hade affärer, en med en rysk bridgespelare som jag träffade vid bridgetävlingar och en med en rysk kärnfysiker som jag träffade genom affärsverksamhet.
Citera
2026-02-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
De maskade inte enbart för att skydda offer. Det pågår aktiva utredningar så de maskar och håller inne på nyckelbevisen mot förövarna tills åtal väcks. Det är inte så smart att släppa bevisningen innan så skurkarna kan påverka utredningen.

Flera utredningar är klara och Bondi skyddar fortsatt förövarna.
Citera
2026-02-25, 14:54
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Flera utredningar är klara och Bondi skyddar fortsatt förövarna.
Inte alla, vissa är hemliga.
Varför tror inga andra än jeff och max har blivit åtalade efter 6,5 år? Eller varför jeff inte stoppades tidigare när det var känt i de kretsarna att han var ett creep? Förövarna är skyddade! Om de skulle åtals nu så skulle de få minsta möjliga så som jeffs dom 2006 eller när de var. Typ ett halv år i husarrest.

Om nått ska ske på riktigt så måste korruption bort från rättsväsendet, FBi och åklagarmyndigheten, vilket är det Bondi, Kash och de andra gjort det senaste året och som fortsätter. Korruption har rotat sig i 20 30 år, så det är ingen som försvinner i första taget. Sen vid mellanårsvalet ges möjligheten att byta ut domare och politiker som också skyddat skurkarna. Först efter det så kan man börja tror på rättsväsendet.
Det samma gäller russian colusion hoax, valet 2020, clinton foundation osv.
Så jag tror folk börjar gripas först efter november. De kanske tar någon midlevel-player innan men de stora torskarna kommer först när man kan säkerhetsställa att de inte går att rigga rättegångarna.
Senast redigerad av knash 2026-02-25 kl. 15:08.
Citera
2026-02-25, 15:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Jo, vi vet om att det är för skydda donalds, men tydligen är det inte samma för andra i Epstein-gate, vad är det hyckleriet om?
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Haha. Den store vänsterliberale filantropen, feministen och Trump-hataren hade otrohetsaffärer med två ryskor, som förmedlades till honom av Epstein. Nu vill jag aldrig mer höra ett ont ord om President Trump från honom!

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/bill-gates-ber-om-ursakt-efter-otroheten-jag-gjorde-inget-olagligt/

2023 avslöjades det att Jeffrey Epstein försökt utpressa Bill Gates för otrohetsaffärer han haft med med två ryskor. Även det lyfter Gates upp i sitt tal.

– Jag hade affärer, en med en rysk bridgespelare som jag träffade vid bridgetävlingar och en med en rysk kärnfysiker som jag träffade genom affärsverksamhet.

För att Gates varit otrogen?

Och är det saklighet och fakta, så är det inte ett ont ord, utan just saklighet och fakta.
Citera
2026-02-25, 18:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, vi vet om att det är för skydda donalds, men tydligen är det inte samma för andra i Epstein-gate, vad är det hyckleriet om?

För att Gates varit otrogen?

Och är det saklighet och fakta, så är det inte ett ont ord, utan just saklighet och fakta.

Bill Gates har ju förnekat det, men blev tvungen att erkänna i och med att det fanns bland annat bildbevis i Epstein-dokumenten.

Ja, Gates ska ju vara så himla fin och feministisk, och ser sig själv som en motpol till den manschauvinistiska Trump med alla hans kvinnoaffärer. Har du inte hört det..?

...och att Bill Clinton har varit otrogen redan tidigare är ju ingen hemlighet, men en praktikant i Vita huset till och med. Så långt har Trump aldrig gått: han har alltid respekterat sina kvinnliga medarbetare som just medarbetare, trots att han gillar kvinnor och sex i största allmänhet!
Citera
2026-02-25, 19:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Bill Gates har ju förnekat det, men blev tvungen att erkänna i och med att det fanns bland annat bildbevis i Epstein-dokumenten.

Ja, Gates ska ju vara så himla fin och feministisk, och ser sig själv som en motpol till den manschauvinistiska Trump med alla hans kvinnoaffärer. Har du inte hört det..?

...och att Bill Clinton har varit otrogen redan tidigare är ju ingen hemlighet, men en praktikant i Vita huset till och med. Så långt har Trump aldrig gått: han har alltid respekterat sina kvinnliga medarbetare som just medarbetare, trots att han gillar kvinnor och sex i största allmänhet!
Det är få människor som erkänner att vara otrogen.

Och vad argumentet med att Bill var otrogen ofta?
Men sure, Bill ska granskas som donalds, men sker inte pga skydda sektledaren är viktigare.
Citera
2026-02-25, 19:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är få människor som erkänner att vara otrogen.

Och vad argumentet med att Bill var otrogen ofta?
Men sure, Bill ska granskas som donalds, men sker inte pga skydda sektledaren är viktigare.

Det är ingen som skyddar någon. USA:s domstolar är självständiga från både Presidenten och kongressen. På samma sätt som Sveriges domstolar är självständiga från regeringen, riksdagen och kungahuset.

Det roliga är, att alla de här vänsterliberala männen som har lekt att de är så fina och feministiska och hackat på Trump, nu visar sig vara mycket värre än Trump på det området! Trump kunde i alla fall attrahera sina kvinnor själv, han var inte tvungen att utnyttja trasiga unga flickor, som blivit trafficked och hölls isolerade på en privat ö, och inte hade något val.
Senast redigerad av Merwinna 2026-02-25 kl. 19:20.
Citera
2026-02-25, 19:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är ingen som skyddar någon. USA:s domstolar är självständiga från både Presidenten och kongressen. På samma sätt som Sveriges domstolar är självständiga från regeringen, riksdagen och kungahuset.

Det roliga är, att alla de här vänsterliberala männen som har lekt att de är så fina och feministiska och hackat på Trump, nu visar sig vara mycket värre än Trump på det området! Trump kunde i alla fall attrahera sina kvinnor själv, han var inte tvungen att utnyttja trasiga unga flickor som blivit trafficked och inte hade något val.
Skydda er vi per automatik och när endast Bill kallas till förhör, har du missat det menar du?

Sluta med ad hominem, det funkar inte på mig.
Citera
2026-02-25, 19:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Skydda er vi per automatik och när endast Bill kallas till förhör, har du missat det menar du?

Sluta med ad hominem, det funkar inte på mig.

Jag har INTE skrivit något personangrepp till dig (på väldigt länge), men nu gör jag det. Har du druckit? För det går inte att förstå vad du skriver. "Skydda er vi"? Vem skulle annars kallas till förhör? Och vilken Bill, det finns minst två?
Citera
2026-02-25, 19:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag har INTE skrivit något personangrepp till dig (på väldigt länge), men nu gör jag det. Har du druckit? För det går inte att förstå vad du skriver. "Skydda er vi"? Vem skulle annars kallas till förhör? Och vilken Bill, det finns minst två?
När du inbillar dig att vänsterliberal är ett argument, det är då det sker.

Igen, det är ett stort hyckleri och skyddande av donalds när bara Bill kallas på förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in