2026-02-25, 11:45
Medlem
Jag vet inte om jag delar din uppfattning om min fruktansvärda personlighet, om du tittar tillbaka i mina inlägg så kommer du se att jag inte gör ett enda antagande eller påstående om mamman i målet. Jag förklarar bara varför det inte behöver vara fel på det sätt som du påstår. Jag tar inte ens ställning till om det är rätt eller fel av domstolen.
Senast redigerad av Uglo469 2026-02-25 kl. 11:50.
Citera
2026-02-25, 11:47
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uglo469
Men om du kan så mycket om dokumentationskyldigheten så kanske du vill lära mig!
Frågeställning är snarare: Du som inte ens har greppat grundläggande förpliktelser som dokumentationsskyldighet och behöver ha det det förklarat (och vägrar ta till sig förklaringarna som getts) ska inte gå in i såna här diskurser och berätta för andra hur det går till.

Du är för korkad för att ge dig in i det här Uglo. Och du verkar rätt elak med. Se in i dig själv och erkänn dom här bristerna du har, för oss är de väldigt uppenbara. Så länge du saknar insikt kan du aldrig förbättra dig.
Citera
2026-02-25, 11:48
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag har bemött dina felaktiga uppfattningar om vad lagtexten säger och hur den tillämpas. Varför är det OT?
Nu ljuger du eftersom du inte har ”bemött” någonting gällande ”vad lagtexten säger och hur den tillämpas”. Dina inlägg är OT eftersom de inte har med Malins fall att göra.
Citera
2026-02-25, 11:54
Medlem
Nä du, så lätt kommer du inte undan. Hur hänger dokumentationsskyldigheten ihop med bevisning i domstol.

Hur många chanser vill du ha? Du inser nog att det inte ser så bra ut att inte kunna svara på en sådan rak och konkret fråga. Eller ens kunna ange ett lagrum för det du påstår.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Frågeställning är snarare: Du som inte ens har greppat grundläggande förpliktelser som dokumentationsskyldighet och behöver ha det det förklarat (och vägrar ta till sig förklaringarna som getts) ska inte gå in i såna här diskurser och berätta för andra hur det går till.

Du är för korkad för att ge dig in i det här Uglo. Och du verkar rätt elak med. Se in i dig själv och erkänn dom här bristerna du har, för oss är de väldigt uppenbara. Så länge du saknar insikt kan du aldrig förbättra dig.
Citera
2026-02-25, 11:57
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nä du, så lätt kommer du inte undan. Hur hänger dokumentationsskyldigheten ihop med bevisning i domstol.

Hur många chanser vill du ha? Du inser nog att det inte ser så bra ut att inte kunna svara på en sådan rak och konkret fråga. Eller ens kunna ange ett lagrum för det du påstår.
Du har redan fått allt det du begär här tidigare i tråden.

Du är för dum för att förstå hur sånt här går till och nu går din dumhet ut över folk som Malin. Det finns bättre sätt att få bra självkänsla än att svartmåla personer som utsatts av övergrepp från socialen.
Citera
2026-02-25, 11:59
Medlem
De har givetvis också en generell tillämpning eftersom reglerna gäller för alla. Men det är ju du som gör svepande och allmänna utsagor som bygger på alldeles för klent underlag. I ett specifikt mål. Som jag bemöter.

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nu ljuger du eftersom du inte har ”bemött” någonting gällande ”vad lagtexten säger och hur den tillämpas”. Dina inlägg är OT eftersom de inte har med Malins fall att göra.
Citera
2026-02-25, 12:00
Medlem
Länka till det inlägget för det här jag i så fall helt missat.
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du har redan fått allt det du begär här tidigare i tråden.

Du är för dum för att förstå hur sånt här går till och nu går din dumhet ut över folk som Malin. Det finns bättre sätt att få bra självkänsla än att svartmåla personer som utsatts av övergrepp från socialen.
Citera
2026-02-25, 12:02
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du har tillochmed svarat på dem inläggen.
Du får gå tillbaka själv din latmask.
Citera
2026-02-25, 12:07
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
De har givetvis också en generell tillämpning eftersom reglerna gäller för alla. Men det är ju du som gör svepande och allmänna utsagor som bygger på alldeles för klent underlag. I ett specifikt mål. Som jag bemöter.
Nu ljuger du igen eftersom du inte har bemött någonting i sak. Dina inlägg tycks bara vara avsedda att störa och avleda tråden från sakfrågan. Och sakfrågan gäller Malins fall som du uppenbart inte kan någonting om. INGEN (med några få undantag) har på något sätt ifrågasatt lagstiftningen så du är helt OT.

Citat:
(FB) UG - Varför tog de Malins bebis? SOC Örebro (igen)
Citera
2026-02-25, 12:26
Medlem
Förstår jag dig rätt om jag uppfattar det som att du hellre vill stå oemotsagd (på ett diskussionsforum dessutom) och ha fel än att någon korrigerar en felaktighet som utgör grunden i ditt resonemang?

Det blir svårt att lära sig saker då…

Citat:
Nu ljuger du igen eftersom du inte har bemött någonting i sak. Dina inlägg tycks bara vara avsedda att störa och avleda tråden från sakfrågan. Och sakfrågan gäller Malins fall som du uppenbart inte kan någonting om. INGEN (med några få undantag) har på något sätt ifrågasatt lagstiftningen så du är helt OT.

Citera
2026-02-25, 12:36
Medlem
Ni ifrågasätter ju tillämpningen av lagen i princip i varenda inlägg. Med helt fel utgångspunkter. Det tänker jag fortsätta att bemöta för att skapa en balans i diskussionen.

Jag väntar fortfarande på en förklaring på hur dokumentationsskyldigheten i socialtjänstlagen hänger ihop med bevisföring i domstol. Länken du bifogade ledde inte till något som svarade på detta.

Citat:

Citera
2026-02-25, 13:10
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Förstår jag dig rätt om jag uppfattar det som att du hellre vill stå oemotsagd (på ett diskussionsforum dessutom) och ha fel än att någon korrigerar en felaktighet som utgör grunden i ditt resonemang?

Det blir svårt att lära sig saker då…
Nej, så kan man inte förstå det jag skriver. Och du har inte ”korrigerat” någonting och du kan ingenting om grunden för resonemanget i tråden enligt egen uppgift.

Citat:
Ni ifrågasätter ju tillämpningen av lagen i princip i varenda inlägg. Med helt fel utgångspunkter. Det tänker jag fortsätta att bemöta för att skapa en balans i diskussionen.

Jag väntar fortfarande på en förklaring på hur dokumentationsskyldigheten i socialtjänstlagen hänger ihop med bevisföring i domstol. Länken du bifogade ledde inte till något som svarade på detta.
Ja, tillämpningen av lagen är bristfällig och sätter rättssäkerheten ur spel. De centrala kraven på dokumentation enlig SoL och SOFS är att den ska vara saklig och objektiv, att det finns vårdplan och genomförandeplan, att den är aktuell och att det finns kommunikation och insyn. Allt detta har uppenbart brustit i Malins fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in