Citat:
Ursprungligen postat av
HAJST
Loggade in på blockchain.com med hjälp av wallet-id och saldot var fortfarande 0.
Tryckte på profil -> settings -> wallet and addresses -> bitcoin -> imported bitcoin addresses
Och se på fasiken, där låg dem. Kunde se flera privata nycklar till samma saldo.
Fanns ”WIF Private Key” som var unik och sen ”Base-58 Private Key” och ”Payload Value Private Key” som var identiska.
Därifrån kan jag välja ”send” men det är bättre att göra en ”sweep” eller, med vilken WIF eller med Base58 i så fall? Förstår inte riktigt skillnaden. Vid send så kan det komma lite växel kanske?
Om du har möjlighet att skicka så borde det gå att helt sonika skicka rubbet till din Trezor. Det borde finnas någon "Send full balance" eller dylikt.
Annars tror jag att Electrum eller Sparrow klarar olika nyckelformat, så en sweep blir väl ungefär lika enkel nu när du har förberett, oavsett vilket format du använder.
Jag tror att blockchain.com har gjort om sin plånbok så att man bara har en adress per plånbok, troligen för att följa någon inbillad, existerande eller kommande reglering, så töm den på ena eller andra sättet och använd den aldrig mer. Det kanske är därför du inte såg ditt gamla saldo från början.