2026-02-24, 19:24
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Får väl hoppas att både RoddBull och GRIS går vidare i cupen så Atleterna kan få visa sina nya fina hoppsparkar. Crouching hipster, hidden vrak.

Falangen hoppas vi får en repris på Mikkelsen debaclet om inte annat.
Senast redigerad av skogsburkan 2026-02-24 kl. 19:27.
Citera
2026-02-24, 20:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Falangen hoppas vi får en repris på Mikkelsen debaclet om inte annat.
Sjuka är att han såg otroligt (iaf i den kontext han verkade i där och då) fin ut under Kim. Bäst på försäsongen. Vi vet ju hur det gick för värdelösa Tekie och Pavle. Jag tror August blommat under Kim. Han han sög under Marti när han spelades ur position var han inte ensam om.
Citera
2026-02-24, 20:15
Medlem
cokehyenas avatar
Tyder på desperation från Bajens håll.
Citera
2026-02-24, 20:19
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Sjuka är att han såg otroligt (iaf i den kontext han verkade i där och då) fin ut under Kim. Bäst på försäsongen. Vi vet ju hur det gick för värdelösa Tekie och Pavle. Jag tror August blommat under Kim. Han han sög under Marti när han spelades ur position var han inte ensam om.

Sjuka är att Bajen lyckades gå plus haha! Samma på Berisha sen. Tredje gången gillt?

Lind såklart en bra värvning, man cokehyenar om man låtsas som annat. Dock håller nog de flesta bajare med om att priset är lite i överkant.

Jag tycker iallafall att de värvningar som kostat 20 mille plus än så länge inte varit värda det och där räknar jag in Lind pre-Bajen.
Citera
2026-02-24, 20:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Sjuka är att Bajen lyckades gå plus haha! Samma på Berisha sen. Tredje gången gillt?
Dif och Aik går väl inte mycket back på Sawo, Kazper och Kakoulis? Gnagarna hoppas ju få pengarna tillbaka för Hove, trots att dom anser att han är ett år äldre och synad som värdelös.

*edit* Clemmensen till IFK är ytterligare en.

Finns väl många sådana exempel där spelaren misslyckas i sin nya klubb, men tack vare gamla meriter så kan han avyttras ändå? Iaf om man är snabb nog.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-02-24 kl. 20:36.
Citera
2026-02-24, 20:36
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Dif och Aik går väl inte mycket back på Sawo, Kazper och Kakoulis? Gnagarna hoppas ju få pengarna tillbaka för Hove, trots att dom anser att han är ett år äldre och synad som värdelös.

Finns väl många sådana exempel där spelaren misslyckas i sin nya klubb, men tack vare gamla meriter så kan han avyttras ändå? Iaf om man är snabb nog.

Jaha? Nu gällde det Lind och Bajens värvningar. Skiter totalt i AIK och diffus affärer i detta nu. Du borde hålla dig till HTFF och damfotboll. Låt mig och min låtsas bror Fred diskutera i fred.

Tycker du 28 miljoner är bra pris? MFF la 20 miljoner på Haksa som han inte ens varit nära att vara värd än tyvärr. Hoppas man lyckas göra en Bajen och gå någorlunda plus ändå. Ryktas om klubbar varit sugna iallafall så helt kört är det inte.
Senast redigerad av skogsburkan 2026-02-24 kl. 20:42.
Citera
2026-02-24, 20:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Lind såklart en bra värvning, man cokehyenar om man låtsas som annat. Dock håller nog de flesta bajare med om att priset är lite i överkant.

Jag tycker iallafall att de värvningar som kostat 20 mille plus än så länge inte varit värda det och där räknar jag in Lind pre-Bajen.
Någon gång ska väl vara den första men om vi landat piraten för 15 hade jag inte tänkt på Rami Shabaan. Totalen är (sägs vara) 28, vad innebär det? Transfer, sign-on och lön? Känns ju onekligen som en bra värvning, utifrån stats, spets och att Philip värvade honom till BP. Vi vet precis vad man får. Vad talar emot? Ett liv av besvikelser
Citera
2026-02-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det vettefan, August har (precis som sin landsman Veton) varit totalt iskall sedan han lämnade Bajen, var nog rätt av Bajen att släppa och få tillbaka pengarna.
Citera
2026-02-24, 21:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det vettefan, August har (precis som sin landsman Veton) varit totalt iskall sedan han lämnade Bajen, var nog rätt av Bajen att släppa och få tillbaka pengarna.
Han kommer alltid vara en what if för mig. Med facit på hand så klart rätt att släppa men hade varit otroligt spännande att se honom. Att byta vår bänk mot Bodö var ett uselt val av honom.
Citera
2026-02-24, 21:12
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Tycker du 28 miljoner är bra pris? MFF la 20 miljoner på Haksa som han inte ens varit nära att vara värd än tyvärr. Hoppas man lyckas göra en Bajen och gå någorlunda plus ändå. Ryktas om klubbar varit sugna iallafall så helt kört är det inte.
Lind kostar 23 miljoner plus 5 miljoner i bonusar enligt förtydligande. Jag hoppas att det är betydligt mer värde än 23 miljoner för Haksabanjovic.. Haksabanjovic är inte nödvändigtvis en dålig värvning, men det är upp till bevis för honom i år isf.

Sigurdsson dock...
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-02-24 kl. 21:16.
Citera
2026-02-24, 22:11
Medlem
Lågrisk är det väl inte tal om med en sån prislapp, skador och annat kan alltid ske om inget annat. Men senaste stora inhemska övergången av samma slag i Inoussa behövde ingen dundersuccé i Häcken för att multiplicera värdet. Känns som liknande med Lind.

Stor skillnad att lägga den summan på en 22-åring eller 25+ are. Både i försäljningsuppsida och möjligheter att minimera förlusten vid flopp.
Citera
2026-02-25, 05:56
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Lågrisk är det väl inte tal om med en sån prislapp, skador och annat kan alltid ske om inget annat. Men senaste stora inhemska övergången av samma slag i Inoussa behövde ingen dundersuccé i Häcken för att multiplicera värdet. Känns som liknande med Lind.

Stor skillnad att lägga den summan på en 22-åring eller 25+ are. Både i försäljningsuppsida och möjligheter att minimera förlusten vid flopp.
Sen har vi ju faktiskt råd att misslyckas så i det avseendet är det inte samma risk. Skulle Lind totalt floppa eller bli skadad direkt går vi inte under ekonomiskt. Jag gillar att vi går för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in