2026-02-24, 19:56
Medlem
Ja vad tror ni? Hur många år till överlever den?

Känns som det redan nu börjar synas ute bland borden. Stenar som spelar väldigt konstigt. Robotiskt.

Frågeställning 2:
Går det att vinna över tid mot en AI robot som spelar händer?
Citera
2026-02-24, 21:04
Medlem
Nej
Citera
2026-02-24, 21:12
Medlem
Det beror väl på hur bra AI spelar? Jag skulle inte ha något emot att spela mot botar om de förlorar hela tiden.

I vart fall, det är ingen skön utveckling isåfall när AI snor våra nöjen och roliga aktiviteter.
Citera
2026-02-24, 21:32
Medlem
Onlinepoker är redan dött. Så jag tror inte så mycket kommer förändras. Men om något förändras så tror jag snarare det är åt andra hållet. För det är inte bara spelare som kan använda AI, även spelbolagen kan göra det. För att övervaka misstänkt beteende hos sina spelare. Därför tror jag snarare att AI leder till mindre fusk än mer.
Backgammon t ex har alltid varit stendött att spela online eftersom det är så mycket enklare att fuska på. Det skulle t ex kunna bli möjligt att spela på om spelbolagen hittar bra sätt att analysera spelet och övervaka spelarna för att se om någon verkar onaturligt bra.
Citera
2026-02-24, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Ja vad tror ni? Hur många år till överlever den?

Känns som det redan nu börjar synas ute bland borden. Stenar som spelar väldigt konstigt. Robotiskt.

Frågeställning 2:
Går det att vinna över tid mot en AI robot som spelar händer?

Det var ju väldigt många år sen som man byggde bottar som kunde spela poker, men det lär väl inte bli mindre ”fusk” nu.
Citera
2026-02-24, 21:49
Medlem
Glostrups avatar
Det finns ju redan AI-hjälpmedel, så varför skulle AI-spelare göra skillnad? Möjligen om man drog ner tiden för att besluta om att syna/höja etc till en sekund, så att bara en AI skulle ha tid att processa informationen och agera.
Citera
2026-02-24, 23:37
Moderator
tobess avatar
Om spelet i sig bara skulle handlar om skicklighet hade det funnits bara ett fåtal spelar som vinner allt.

Det här är väl samma som med så mycket annat. AI höjer basnivån för dåliga spelare och de kommer att spela bättre om de använder det. För dom som redan är bra så kommer det inte spela någon större roll och i slutändan handlar det, precis som alla andra spel, om en portion tur.

Men det är mycket möjligt att det kan leda till att formatet att spela online kanske dör ut, eller att det finns krav på t.ex. att man måste vara på cam under tiden man spelar eller liknande. Det är ju ungefär den vägen t.ex. arbetsintervjuer och liknande har gått där man lider av samma problematik.
Citera
2026-02-25, 04:57
Medlem
AlfaQhards avatar
Det har ju alltid funnits program som säger till vad man ska göra i poker, att blanda in en Alzheimers AI i kalkylen skulle bara göra det krångligt
Citera
2026-02-25, 05:17
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Onlinepoker har väl redan förstörts som nöje för den som vill spela mot andra människor. Har funnits olika sorters rådgivningsprogram och annat i många år. Själv har jag sedan länge helt slutat med onlinepoker men spelar glatt och gärna live med andra människor.

För den som spelar mer seriöst och vill tjäna pengar eller till och med försörja sig på onlinespel blir det väl mest en sorts kapprustning om vem som har mest tekniska hjälpmedel.
Citera
2026-02-25, 06:05
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Onlinepoker är redan dött. Så jag tror inte så mycket kommer förändras. Men om något förändras så tror jag snarare det är åt andra hållet. För det är inte bara spelare som kan använda AI, även spelbolagen kan göra det. För att övervaka misstänkt beteende hos sina spelare. Därför tror jag snarare att AI leder till mindre fusk än mer.
Backgammon t ex har alltid varit stendött att spela online eftersom det är så mycket enklare att fuska på. Det skulle t ex kunna bli möjligt att spela på om spelbolagen hittar bra sätt att analysera spelet och övervaka spelarna för att se om någon verkar onaturligt bra.
Backgammon? Du vet att det är ett tärningsspel likt fia med knuff, 5% skicklighet resten fru Fortuna hahaha.
Citera
2026-02-25, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Backgammon? Du vet att det är ett tärningsspel likt fia med knuff, 5% skicklighet resten fru Fortuna hahaha.

Bättre vara tyst och bli betraktad som en idiot än att öppna munnen och bevisa det
Citera
2026-02-25, 11:47
Avstängd
Paris24s avatar
Är inte det en allmänt att nästan alla som spelar poker online är bottar eller sitter med en pokerdator bredvid?

Det är i nog meningslöst att göra någonting online med andra okända "människor" t.ex spela schack, golf, WoW osv eftersom man inte vet om man möter en dator eller i framtiden AI.

Alla forum kommer att dö på jorden när AI blir så bra att det kan besvara frågor.

Detta kunde varit skrivet av AI. Skillnaden är enorm, för det är bara intressant att kommentera (eller läsa) något som en människa tänkt fram. Inte en sammanfattning av allt jordiskt vetande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in