2026-02-24, 16:30
Medlem
Obs: Detta är INTE en trolltråd.

Jag har observerat ett mönster som är både fascinerande och djupt oroande.. I vardagslivet, i politiken och inte minst här på nätet..

Alla som vrålar högst efter hårdare straff, uniformsklädda män som ska styra folks vardag, total övervakning och kontroll, och framför allt skriker ”sparka ut varenda jävla invandrare” verkar till över 90 % komma från ett och samma ställe: Skåne.

Hur kommer detta sig?
Är skåningar helt enkelt kulturellt och intellektuellt efterblivna? En folkgrupp som aldrig riktigt lämnade 1600-talet, fortfarande vaktar sina rapsfält med små spadar och jagar bort allt som inte luktar senap?

Hur i helvete har vi andra svenskar och framför allt vi stockholmare, kunnat låta oss manipuleras så totalt av dessa inavlade bonnlurkar?

Förr var skånska förbjuden i TV för att det lät som en grov utvecklingsstörning. Idag dominerar de programledare efter programledare, babblar obegripligt med sina dansk-förvridna byfånedialekter som låter som en förståndshandikappad med munnen full av gröt, och vi nickar artigt medan de sakta men säkert tar över både skärmen, myndigheterna och politiken.

Frågan som måste ställas:
Är det en medveten infiltration? Har skåningarna smugit sig in i nyckelpositioner för att långsamt ta över landet med sin speciella mix av högerpopulism, främlingshat och skånsk självgodhet?

Det är inte bara oproportionerligt många skåningar inom politiken, det är en fullständig ockupation, inte minst inom SD.
Och om det inte är skåningarna själva som sitter och drar i trådarna, så är det deras smålänningar som fungerar som trogen och villig kanonmat.

Sverige för svenskar.
Inte för skåningar som låtsas vara svenskar när det passar dem, men som i själva verket längtar tillbaka till medeltiden och dansk ockupation.
I slutändan är det inte invandrarna som river Sverige i bitar. Det är träskallarna längst där nere som säljer ut landets framtid för en skånsk storhet som aldrig ens existerat.

Vi måste ställa oss frågan: Vem ska egentligen äga Sveriges framtid, Stockholm eller Skåne?

Diskutera.
Citera
2026-02-24, 16:44
Medlem
kalkryggars avatar
För min del så kan vi lösa det enkelt. Vi ger bort Stockholm till Åland och flyttar huvudstaden till Sveriges framsida Göteborg. En mycket trevligare stad med mycket bättre strategiska läge. Så kan vi låta Skåne vara Skåne. Inga problem.
Citera
2026-02-24, 17:25
Medlem
Kan vi inte bara få bli en del av Danmark så vi slipper Sverige.
Citera
2026-02-24, 17:43
Medlem
Det är uppenbart: så fort skåningarna fick inflytande och började accepteras i mainstream, så har Sverige rasat ner i ett bakåtsträvande helvete. Politiken har hårdnat till medeltida nivåer: höjda skatter som försvinner i svarta hål, höjda straff och hårdare tag, allt skylls på en skapad syndabock (invandrare), medan de skrattar hela vägen till sina skånska sparbanker och driver igenom politik som stryper landets framtid.

Jag vet att halva forumet här är skåningar, så jag räknar inte med något medhåll från er. Men ni andra, ni som minns en tid när TV-rutan inte var full av självgoda bonnläppar som predikar "lag och ordning". Er första tanke är nog "detta är ju ett skämt". Men fundera lite djupare, och ni ser det: skåningarna håller på att rasera hela jävla landet.

Varför? Är det en ren hämnd mot svenskarna? En organiserad, långsam infiltration? Eller bara det klassiska skånska bondförnuftet som nu fått alldeles för mycket makt och präglar hela nationen?

Glöm sharia-lagar: politikerna är värre än medeltida präster som förespråkar: kastreringar, inlåsning av barn, inlåsning i "preventivt syfte", total massövervakning, offentliga förnedringar, och fan vet vad mer som kokas ihop hos rapsnazisterna.

De vill förvandla hela Sverige till en medeltida skånsk by, där offentliga piskrapp blir vardag och alla som inte lyder hövdingens order blir brända på bål. Hur stoppar vi den här skiten innan det är för sent?
Citera
2026-02-24, 18:18
Medlem
Jiiimboohs avatar
Det här var en risk när ni tog över Skåne. Som man bäddar får man ligga. Det var ni som ville ha skåningar i Sverige.

Jag får egentligen inte skriva det här, men infiltrationen har bara börjat. Vi räknar med att tungrots-r kommer att vara rikssvenska inom tio år.
Citera
2026-02-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Det här var en risk när ni tog över Skåne. Som man bäddar får man ligga. Det var ni som ville ha skåningar i Sverige.

Jag får egentligen inte skriva det här, men infiltrationen har bara börjat. Vi räknar med att tungrots-r kommer att vara rikssvenska inom tio år.

Exakt, vi är många som jobbar på detta under ytan…
Citera
2026-02-25, 15:01
Medlem
Jag är besviken att så få verkar se det uppenbara mönstret:

Jimmie Åkesson (SD) - skåning
Ulf Kristersson (M) - född i Lund, Skåne
Maria Malmer Stenergard (M) - skåning
Jessica Rosencrantz (M) - skåning
Paulina Brandberg (L) - skåning
Nooshi Dadgostar (V) - skåning

Listan kan göras längre.

Tidigare stjärnor som satt på makten:

Tobias Billström (M) - skåning
Annie Lööf (C) - skåning
Carl Bildt (M) - skåning

Skåne och angränsande orter har levererat statsministrar, utrikesministrar, migrationsministrar, partiledare och hela SD-toppen i 15 år.

Det är inte slump.
Det är ett mönster.
Citera
2026-02-26, 09:12
Medlem
kibokos avatar
Ja jag förstår att det är en tramstråd, men även då kan man ju kolla upp namnen man skriver...

Citat:
Jimmie Åkesson (SD) - skåning
bleking (född i Skåne men uppväxt Blekinge)
Citat:
Nooshi Dadgostar (V) - skåning
iranier (iranska föräldrar, spelar betydligt mer roll än att flyktingförläggningen hon bodde på råkade ligga i Skåne
Citat:
Annie Lööf (C) - skåning
smålänning
Citat:
Carl Bildt (M) - skåning
hallänning
Citera
2026-02-26, 17:01
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100knutarsbacke
Har du hört hur Annie Lööf eller Åkesson låter? De är ju uppenbart skåningar, sen kan du säga vad du vill.
Men herre gud.
Åkesson pratar ganska typisk blekingedialekt som är väsensskild från skånskan. Vad Annie pratar vet jag inte riktigt, inte direkt typisk småländska utan ganska slätstruken dialekt, troligtvis influerad av att hon har bott i Stockholm ganska länge. Långt ifrån skånska oavsett.

Så inte ens dialekter verkar du ha någon större koll på. Vad nu uttalet skulle ha med trådstarten att göra, det är väl inte språket i sig som skulle göra alla skåningar till att skrika "sparka ut varenda jävla invandrare". Eller när Dadgostar har förespråkat att slänga ut invandrare. Tramstråd.
Citera
2026-02-26, 18:00
Medlem
Citat:
Jag borde kanske ha förtydligat tråden lite mer från början.
När jag skriver Skåne menar jag Skåneland/Skånelandskapen, den gamla danska ockupationen i södra Sverige.

Skåneland
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A5neland

Kan någon mod ändra topic till:
Skåneland - den danska ockupationen av svensk politik? Tack.

Ja, det var att vänta – ju fler påstådda grupper man kan spela ut mot varandra – desto bättre.
Det här är inte första gången dessa splittrande trådar har startats (det har funnits många) och det kommer inte att bli den sista – och vem är de utformade för att gynna – ryssarna.
Citera
2026-02-26, 18:43
Medlem
Citat:
Det känns snarare som att – du är den riktiga – ryska spionen – här – beväpnad med ChatGPT – gratisversion?

Nu håller vi oss till ämnet:

Har Skåneland infiltrerat svensk politik?

Är det oproportionerligt många från Skåneland inom politiken och i nyckelpositioner?

Vilka av mina AI-referenser är felaktiga?
Citera
2026-02-26, 19:36
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Tror du verkligen att vanliga svenskar bryr sig om exakt vilken bydialekt ni pratar eller vilken liten stam ni tillhör?
Om det låter som gröt i munnen eller någon som glömt att svälja potatisen, då är det samma skit för oss.

Blekinge, Skåne eller södra Småland… det är samma torparmentalitet. Ni kan hålla på med era patetiska teknikaliteter om dialekter hur mycket ni vill.
Vi andra ser mönstret kristallklart ändå.
"oss" Du och din "kompis"?
Okey, allt utanför Stockholms innerstad då. Eventuellt även exklusive knivsöder. Ja då kommer du nog pricka in ganska många politiker.

Tramstråd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in