Citat:
Ursprungligen postat av
Seasons15
När jag skriver skälig så menar jag skälig för jobbet de gör, inte att de har låga löner. De tjänar långt över snittet. Även indierna. Annars försvinner kompetensen. Det är ingen jävla statlig myndighet.
Däremot så tjänar de långt mycket mer i andra länder pga lägre skatter och arbetsgivaravgifter etc. som I USA tex där lönerna är långt mycket mer. Utgången är inte svår att förstå.
Det är varken USAs eller indiernas problem nu. De klarar sig. Det är ditt problem, som får lägre socialbidrag.
Men företag har ju alltid kunnat anställa enskilda experter för normala löner, det det handlar om här är ju att byta ett arbete mot svenskt medborgarskap, varför talas det om medborgarskap när det skulle handla om ett jobb?
Sedan gnäller ju svenskt näringsliv om att buhu, nu måste föetajen betala 80% av en normal lön, inte längre 13.000 kr brutto/månad, vad är det för jävla experter som accepterar så låga löner?
Det är inga experter va? utan fattiga desperata som accepterar vilka villkor som helst för deras rövhål land är ännu värre.
Du kan inte bara säga, i usa så har man minsann högre löner, suck ja, du glömde även nämna att i usa har dom inte fri vård bland annat, måste ha privat försäkring vilket väldigt många miljoner människor inte har.
Jo jag vet hur denna äckliga värld fungerar, blir bara så äcklande med alla dessa omskrivningar av verkligheten!