Citat:
Ursprungligen postat av
.vitalicus
Du får gärna berätta mer om ramslök och på vilket sätt den bäst bör förtäras. Det här är nämligen första gången jag hör talas om ramslök i just det här sammanhanget.
Om du som individ besväras utav Cólon Irritábile så skall du tänka på följande enligt nedan skrivet.
Att förebygga eller också att förhindra Metabola sjukdomar kräver att individen konsumerar sådan typ av föda som resulterar i låga blodsocker-påslag eftre måltiden.
Att som individ få höga blodsocker-toppar är något som både stör och tröttar ut Bukspottkörtelns Pancreátisk Beta-celler vilket i sin tur leder till att den oxidativa stressen inom kroppen ökar samt, vilket med tidens gående leder till låg-gradiga inflammationer.
De Metabola sjukdomarna leder till ett svagare Tarm-barriärs-skydd och därtill sagt, så påverkas både Tunntarms-Lúmen så som Colon-Lúmen på ett negativt sätt då dess bakterie-floror avkolloniseras på slemhinne-skyddande bakterier, och speciellt sett, så störs Colon-Lúmens mycket
viktiga Prevotella-baktrier vilka bland annat hjälper till att reglera kroppens blodsocker och bidrar även till att inhibera inflammations-uppkomster i Tarm-Lumínorna, även Neuronála Motorik-problem förekommer oftast inom hela kroppens matspjälknings-system.
Tag 2 deciliter havregryn och koka upp dem till en gröt varje morgon och ät sedan den kokta gröten med mjölk på fastande mage, därefter inväntas minst 30 minuter innan någon annan typ av föda tillförs kroppen.
Den Enzymátiska funktionen är som allra högst inom kroppen från klockan 06:00 och fram till klockan 10:00 på förmiddagen och, jag vet med säkerhet, att så är fallet.
Det mest, och absolut effektivaste för att kunna uppå en tillfredställande Mag- och Tarm-hälsa samt beträffande just havregrynen, det är, tag en tallrik och lägg upp 8 till 12 rågade matskedar med råa havregryn, koka sedan därefter upp kallt kranvatten i en kastrull och låt vattnet koka upp under minst 2 minuter, fyll sedan på med lite kokt vatten i mitten på de upplagda havregrynen och rör försiktigt om med en matsked, fyll sedan på ytterligare kokt vatten på havregrynen i mitten och rör försiktigt om på nytt igen, fortsätt sålunda tills du uppnått en fast och kletig Bólos ( massa ) och ät sedan Bólusen med sked utan något annat tillägg.
Om du tillvägagår på ett sådan sätt som enligt ovan beskrivits, så kommer du eftrer en månads tid att ha uppnått en markant förbättring beträffande din Mag- och Tarm-hälsa,
Beta-Glukanerna vilka förekommer rikligt i just havregryn har flera mycket speciella hälsofrämjande effekter om individen tillför sin kropp med en tillräcklig dygndos av just Beta-Glukaner.
Jag har tidigare själv genomgått flera provtagningar både före och efter dagligt intag av minst 3,5 gram Beta-Glukaner och beträffande de då gjorda analys-resultaten vilka gjorde mig mycket förvånad.
Mvh/@JokerMannen