Citat:
Calle är förbi enligt mej
Är kluven kring herrstafetten, det är ju alltid lätt att vara efterklok. Truls som ju var given efter skiathlonen blev tyvärr sjuk, Berglund var ju ett namn på förhand men efter 2 dåliga prestationer så åkte ju han sig ur ett stafettlag och det är väl nånstans där problemen börjar då vi blir tvingade att ställa upp med 2 åkare som inte är i form i wille och anger (även om frälsarn hade en stigande kurva och var ett mindre frågetecken än edvin), och 2 reserver i häggas och calle.
Som jag ser det hade väl Myhlback varit ett alternativ på första sträckan, det hade han nog grejat även med lite fäste under skidorna, och nu har det väl visserligen kommit motstridiga uppgifter (som vanligt) kring Myhlback, men på förhand har det ju pratats om att sprinten var det enda som var aktuellt innan uppladdning för vasaloppet.
Men om jag nu ska komma med ett stafettlag så hade jag nog ställt upp med: alvar-calle-wille-anger. Calle hade jag ställt upp med över Häggas enbart för hans prestation i oberhof (och det är också en ren chansning) och det faktum att häggas ännu inte gjort sin fina sprintstafett. Med facit i hand hade möjligen alvar-calle-wille-häggas varit det bästa laget.
Som jag ser det hade väl Myhlback varit ett alternativ på första sträckan, det hade han nog grejat även med lite fäste under skidorna, och nu har det väl visserligen kommit motstridiga uppgifter (som vanligt) kring Myhlback, men på förhand har det ju pratats om att sprinten var det enda som var aktuellt innan uppladdning för vasaloppet.
Men om jag nu ska komma med ett stafettlag så hade jag nog ställt upp med: alvar-calle-wille-anger. Calle hade jag ställt upp med över Häggas enbart för hans prestation i oberhof (och det är också en ren chansning) och det faktum att häggas ännu inte gjort sin fina sprintstafett. Med facit i hand hade möjligen alvar-calle-wille-häggas varit det bästa laget.
Samt att han alltid även tidigare år skyllt på det ena och det andra
Vi har väl bara Anger och poromaa bland herrarna
Myhlback vill ju bara åka lång och i skogen, gillar inte "stadion-skidåkning"