2026-02-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Inte så speciellt imponerande innehåll eller kommunikationsförmåga i den där omtalade Chatten som Anjo maler igenom. Rent intellektuellt alltså, ingen av personerna som skriver i chatten verkar förstå vad de andra menar, bara massor av missförstånd hela tiden och de skriver helt osammanhängande. Anjo själv när han går igenom chatten - och han har ändå varit delaktig i den - verkar knappt förstå hälften av det som skrivs där.

Ser nästan ut som den här flashbacktråden ser ut till och från, med konton som skriver saker som inte går att tyda eller förstå.

Men visst, jag köper att man - trots att man är vuxna människor - inte sitter och skriver som en författare till sina vänner i en chatt, men den där chatten verkar vara helt onödig för ingen har bemödat sig att skriva en fullt begriplig mening. Hade nog varit bättre om de istället ringde till varandra så att de förstod varandra.

Kul för Anjo dock att producera snart 20h content på ren skit - som 50.000 - 100.000 tittar på. Enkla pengar, men gud så plågad han ser ut av att behöva jobba varje dag. Han trivs nog bättre med att lägga ett par timmar i veckan, som mest, på sin Youtube-kanal.

Av det lilla jag sett verkar det ju som helt efterblivna dialoger där alla är lika korkade. Skönt att den chatten låg som grund för allt anjo sände ut i början av dramat. Han är så källkritisk, youtubes Janne Josefsson

Att behöva jobba varje dag tär på tjockisen, det syns. Om han behöver fortsätta jobba i det här tempot är det inte länge innan han behöver lägga in sig nån vecka på psyk
Citera
2026-02-24, 05:29
Medlem
Tycker chatten är ganska intressant att ta del av, men klarar inte av att ta mig igenom hela avsnitt på grund av Anjos olika ticks med harklingar och det han gör med näsan stup i kvarten. Är det bara jag som tycker det är helt olidligt?

Det är verkligen i var och varannan mening. Hur kan man vara youtuber och inte jobba bort den typen av uppenbara ticks?
Citera
2026-02-24, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Varför gör Anjo aldrig hat- och kampanjvideos mot Youtubers som t.ex. Bianca Ingrosso, Felix ”PewDiePie” Kjellberg, Therése Lindgren, Isabella Löwengrip, Kenza Zouiten Subosic m.fl.?

Varför gör han nästan enbart hat- och kampanjvideos mot folk som har med Jockiboi att göra?
Samtliga Sektisar sparkar neråt och slickar uppåt, eller gruppattackerar och karaktärsmördar.
Citera
2026-02-24, 08:53
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Varför gör Anjo aldrig hat- och kampanjvideos mot Youtubers som t.ex. Bianca Ingrosso, Felix ”PewDiePie” Kjellberg, Therése Lindgren, Isabella Löwengrip, Kenza Zouiten Subosic m.fl.?

Varför gör han nästan enbart hat- och kampanjvideos mot folk som har med Jockiboi att göra?

Seklets dummaste frågor. Kan du inte räkna ut svaret på dina frågor på egen hand?
Det är ganska självklart egentligen - om du använder din hjärna och tänker efter mer än 2 sekunder, så har du svaret.

Låt mig hjälpa dig på traven:
Startar man en YouTube-kanal, och för att kunna bli en större Youtube-kanal med många prenumeranter, så måste man först och främst välja ett tema.
Anjo har valt ett tema för sin Youtube-kanal.
Alla prenumeranter och tittare Anjo har har han samlat ihop PÅ GRUND AV att han har följt samma (eller åtminstone liknande) tema.
Dvs. prenumenraterna och tittarna följer Anjo eftersom de är är intresserade av exakt det som Anjo lägger upp på sin YouTube-kanal.
Tittarna prenumerarer into på Anjos kanal för att de hoppas att Anjo i framtiden ska börja göra kampanjvideos mot PewDiePie. Man följer inte Youtube-kanaler "i hopp om" att de ska börja lägga ut det man själv är intresserad av, man följer Youtube-kanaler för att man är intresserad av det som de faktiskt lägger upp.

Så? Vad betyder det? Jo, om Anjo helt plötsligt skulle börja lägga upp videos om PewDiePie - så är ju bara en ytterst liten bråkdel av hans 220.000 intresserad?

Det är logik som är äldre än Sverige som land har funnits. Som någon som säljer något, fysisk produkt eller tjänst eller whatever, så måste man känna sin kundbas. Man måste ge sin befintliga kundbas det de vill ha.

Visst, Anjo skulle - nu när han är så stor - kunna skicka upp en testballong då och då och gradvis kunna införa något nytt tema på sin Youtube-kanal, för att se hur många som är intresserade och se om det flyger. Och det gör han också. Dokumentären om Antonio är ett exempel på ett sånt undantag från det normala. Maratonet om den värdelösa Chatten är på sätt och vis ett undantag från det normala på Anjos Youtube-kanal, men det handlar fortfarande om Chrippa-dramat (vilket är Anjos huvudsakliga kundbas, vad hans tittare är intresserade av) så han får många visningar.

Om Anjo helt plötsligt skulle göra 20 videos om PewDiePie så vore det (för honom) att begå Youtube-harakiri, om man helt plötsligt byter tema på sin Youtube-kanal och därmed knullar alla sina befintliga följare i röven så är det en väldigt effektivt strategi för att köra sin egen Youtube-kanal i botten.
Citera
2026-02-24, 10:02
Medlem
Citat:
Seklets dummaste frågor. Kan du inte räkna ut svaret på dina frågor på egen hand?
Det är ganska självklart egentligen - om du använder din hjärna och tänker efter mer än 2 sekunder, så har du svaret.

Låt mig hjälpa dig på traven:
Startar man en YouTube-kanal, och för att kunna bli en större Youtube-kanal med många prenumeranter, så måste man först och främst välja ett tema.
Anjo har valt ett tema för sin Youtube-kanal.
Alla prenumeranter och tittare Anjo har har han samlat ihop PÅ GRUND AV att han har följt samma (eller åtminstone liknande) tema.
Dvs. prenumenraterna och tittarna följer Anjo eftersom de är är intresserade av exakt det som Anjo lägger upp på sin YouTube-kanal.
Tittarna prenumerarer into på Anjos kanal för att de hoppas att Anjo i framtiden ska börja göra kampanjvideos mot PewDiePie. Man följer inte Youtube-kanaler "i hopp om" att de ska börja lägga ut det man själv är intresserad av, man följer Youtube-kanaler för att man är intresserad av det som de faktiskt lägger upp.

Så? Vad betyder det? Jo, om Anjo helt plötsligt skulle börja lägga upp videos om PewDiePie - så är ju bara en ytterst liten bråkdel av hans 220.000 intresserad?

Det är logik som är äldre än Sverige som land har funnits. Som någon som säljer något, fysisk produkt eller tjänst eller whatever, så måste man känna sin kundbas. Man måste ge sin befintliga kundbas det de vill ha.

Visst, Anjo skulle - nu när han är så stor - kunna skicka upp en testballong då och då och gradvis kunna införa något nytt tema på sin Youtube-kanal, för att se hur många som är intresserade och se om det flyger. Och det gör han också. Dokumentären om Antonio är ett exempel på ett sånt undantag från det normala. Maratonet om den värdelösa Chatten är på sätt och vis ett undantag från det normala på Anjos Youtube-kanal, men det handlar fortfarande om Chrippa-dramat (vilket är Anjos huvudsakliga kundbas, vad hans tittare är intresserade av) så han får många visningar.

Om Anjo helt plötsligt skulle göra 20 videos om PewDiePie så vore det (för honom) att begå Youtube-harakiri, om man helt plötsligt byter tema på sin Youtube-kanal och därmed knullar alla sina befintliga följare i röven så är det en väldigt effektivt strategi för att köra sin egen Youtube-kanal i botten.

Just därför kommer Anjos kanal att dö ut nu när Chrippa snart får sin dom.

Utan Chrippa är Anjo ingenting.
Citera
2026-02-24, 11:30
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Just därför kommer Anjos kanal att dö ut nu när Chrippa snart får sin dom.

Utan Chrippa är Anjo ingenting.

Kanske - kanske inte. Vi får väl se vad Anjo hittar på, han har säkert lite mer att säga om Chrippa trots att Chrippa blir dömd.

Men du har helt rätt i att man som Youtuber inte bör bli allt för nischad, om det man är nischad inom är beroende av någon helt annan. Är man nischad inom säg ny AI-teknik på sin Youtube-kanal så är det inga problem, det är ju inte som så att det helt plötsligt utan förvarning inte kommer fler nyheter inom AI.

Anjo har väl lite andra spår än just Chrippa han kan fortsätta med, även mycket i gränslandet till Chrippa - som exempelvis den värdelösa SVT-dokumentären, eller rapportera om Linnea eller kanske t.o.m. lägga upp något om Temu. Anjos följare är sannolikt marginellt intresserade av alla stolpskott som bygger hela sin identitet på att vara Anjo-hatare.

På tal om Temu, något som jag inte har sett ett enda ord om i den där chatten är att något skrivit något om Temu-sektarna? Och då syftar jag alltså inte på Cluee, Chrippa och de där utan om gaphalsarna medvikt, skilleras och brott och blandat. Men det kanske kommer senare? Jag håller inte ritkigt koll på när i kronologisk tid han är i chatten nu på avsnitt 17, och vet inte heller fram till vilket datum chatten var i bruk.

Jag tror i alla fall inte att det kommer påverka Anjos kanal nämnvärt att Chrippa blir dömd, men jag kan ha fel.
Citera
2026-02-24, 11:33
Medlem
Citat:
Kanske - kanske inte. Vi får väl se vad Anjo hittar på, han har säkert lite mer att säga om Chrippa trots att Chrippa blir dömd.

Men du har helt rätt i att man som Youtuber inte bör bli allt för nischad, om det man är nischad inom är beroende av någon helt annan. Är man nischad inom säg ny AI-teknik på sin Youtube-kanal så är det inga problem, det är ju inte som så att det helt plötsligt utan förvarning inte kommer fler nyheter inom AI.

Anjo har väl lite andra spår än just Chrippa han kan fortsätta med, även mycket i gränslandet till Chrippa - som exempelvis den värdelösa SVT-dokumentären, eller rapportera om Linnea eller kanske t.o.m. lägga upp något om Temu. Anjos följare är sannolikt marginellt intresserade av alla stolpskott som bygger hela sin identitet på att vara Anjo-hatare.

På tal om Temu, något som jag inte har sett ett enda ord om i den där chatten är att något skrivit något om Temu-sektarna? Och då syftar jag alltså inte på Cluee, Chrippa och de där utan om gaphalsarna medvikt, skilleras och brott och blandat. Men det kanske kommer senare? Jag håller inte ritkigt koll på när i kronologisk tid han är i chatten nu på avsnitt 17, och vet inte heller fram till vilket datum chatten var i bruk.

Jag tror i alla fall inte att det kommer påverka Anjos kanal nämnvärt att Chrippa blir dömd, men jag kan ha fel.

Mycket enkelt - chatten skrevs de två första månaderna 2024.

Temu dök upp under 2025.
Citera
2026-02-24, 11:54
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Mycket enkelt - chatten skrevs de två första månaderna 2024.

Temu dök upp under 2025.

Ah okej, jaja. Förklarar ju den saken.

Oavsett så tycker jag inte att Anjo är särskilt inlåst i enbart Chrippa, han har annat på sin kanal dessutom. Men att Anjo skulle börja pumpa ut videos om PewDiePie helt plötsligt är mycket osannolikt av många olika anledningar. Men visst, det är inte långt ifrån det temat han redan kör - jag tror dock inte många av Anjos 220.000 följare är särskilt intresserade av PewDiePie. Jag kan ha fel, men risken att jag har fel om den saken är mycket liten.
Citera
2026-02-24, 12:01
Medlem
Citat:
Ah okej, jaja. Förklarar ju den saken.

Oavsett så tycker jag inte att Anjo är särskilt inlåst i enbart Chrippa, han har annat på sin kanal dessutom. Men att Anjo skulle börja pumpa ut videos om PewDiePie helt plötsligt är mycket osannolikt av många olika anledningar. Men visst, det är inte långt ifrån det temat han redan kör - jag tror dock inte många av Anjos 220.000 följare är särskilt intresserade av PewDiePie. Jag kan ha fel, men risken att jag har fel om den saken är mycket liten.

Tror inte att du ska ta det här med PewDiePie som ett bokstavligt exempel.

Det som åsyftas är att Anjo aldrig ger sig på någon som han inte tror sig kunna tysta eller inte få med sig pöbeln emot.

Som exempel så skulle han inte våga ge sig på Jocke trots att Jocke är ett peddo.
Citera
2026-02-24, 12:25
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Tror inte att du ska ta det här med PewDiePie som ett bokstavligt exempel.

Det som åsyftas är att Anjo aldrig ger sig på någon som han inte tror sig kunna tysta eller inte få med sig pöbeln emot.

Som exempel så skulle han inte våga ge sig på Jocke trots att Jocke är ett peddo.

DET är en helt annan fråga! Och du har helt rätt.
Om man ska börja prata om Anjo - som person - så vore det önskvärt att se att han vägrar ha kontakt med psykopaten och pedofilen Jockeboi helt och hållet. Helt otroligt att han låter sina egna barn vara i närheten är den sjuka människan. Jag har otroligt svårt att acceptera människor som frivilligt på ett eller annat sätt är vänner med eller samrbetar med psykopater och pedofiler och sånt. Det är instinktivt som människa att man ogillar såna människor.

Så ja, på det sättet är Anjo en sån person - som jag därför ogillar - som kan med att helt öppet vara vän med störda människor. Anjo är således en sån person som jag själv personligen aldrig någonsin hade kunnat ha någon kontakt med eller varit vän med. Avskyr såna människor och blir äcklade av dem - inte lika äcklad som av psykopaterna - men väldigt äcklad. Jag blir äcklad av alla som frivilligt har med Jocke att göra, som Danjal osv osv.

Men rent affärsmässigt - så är det inget konsigt alls att Anjo följer ungefär samma tema på sin YouTube-kanal, för det är så youtube fungerar - man måste ha ett tema och följa det. Byter man tema, ja då får man börja om från början och samla på sig prenumeranter och tittare som tycker det nya temat är intressant.
Citera
2026-02-24, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
YouTube kan inte diktera vilket lands lag som gäller på ett upphovsrättsligt skyddat verk. De kan knappast verka på den svenska marknaden och totalt bortse ifrån svensk lagstiftning. Så Anjos användande kommer givetvis bedömas enligt den svenska upphovsrättslagen, och hans reaktionsvideor är inte inom ramen för vad man får göra enligt citaträtten.

Kan meddela att det finns ett mål registerat i Patent- och Marknadsdomstolen med partställning Herr Medvikt ./. Anjovis
Citera
2026-02-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Aftonbladet
Kan meddela att det finns ett mål registerat i Patent- och Marknadsdomstolen med partställning Herr Medvikt ./. Anjovis

Tackar!

Fick du något datum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in