2026-02-23, 21:48
Medlem
Spritnotas avatar
Jag får panik på att en frisk vuxen människa med tre barn inte begriper att små åtgärder skulle rädda ekonomin.

Ta taxi-kort. Säg att du ENBART kan jobba 20h i veckan. De skrattar och säger att hundra man står före i kön ha den lyxen, men de kan erbjuda 4 timmar varje vardag eftermiddag PRECIS när du själv vill hämta från skolan och äta middag med familjen. Bit ihop. Ta det. Lägg varje intjänad krona på familjen. Frugans skulder eller hyran. Se hur det gör skillnad redan efter ett halvår.
Citera
2026-02-23, 22:00
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Det må falla på sin egen rimlighet men förtäljer det historien???

Det står i bjärt kontrast till narrativet där Baronen tar ansvar för sin familjs ekonomi. För den kontexten är okänd.
Citera
2026-02-23, 22:00
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jag får panik på att en frisk vuxen människa med tre barn inte begriper att små åtgärder skulle rädda ekonomin.

Ta taxi-kort. Säg att du ENBART kan jobba 20h i veckan. De skrattar och säger att hundra man står före i kön ha den lyxen, men de kan erbjuda 4 timmar varje vardag eftermiddag PRECIS när du själv vill hämta från skolan och äta middag med familjen. Bit ihop. Ta det. Lägg varje intjänad krona på familjen. Frugans skulder eller hyran. Se hur det gör skillnad redan efter ett halvår.

Jag tror inte Rask vill vara taxichauffören som blir flåsad i nacken av kunder.

Rask vill vara kunden som flåsar taxichauffören i nacken.
Citera
2026-02-23, 22:05
Medlem
GreenBatterys avatar
Fixade till en bild som den porrskadade SnuskÄckelBaronen postade nyligen:
https://imgur.com/a/v3f6eqx
Citera
2026-02-23, 22:16
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Jag tror inte Rask vill vara taxichauffören som blir flåsad i nacken av kunder.

Rask vill vara kunden som flåsar taxichauffören i nacken.

Ja, men taxi-kort var bara ett exempel på något många med hans problem klarar av (låg utbildning, sociala problem, svårt ta egna initiativ och ansvar). Trosa har en campingplats där han kunde säsongsarbeta med att klippa gräs och fylla på toapapper i servicehuset. Om han inte hade tid runk-skrolla Instagram hela dagarna flera år i sträck och var trött i kroppen ibland skulle han må allmänt mycket bättre psykiskt + tjäna en slant. Och ha lika mycket tid över att göra youtube.
Citera
2026-02-23, 22:31
Avstängd
Citat:
Ja, men taxi-kort var bara ett exempel på något många med hans problem klarar av (låg utbildning, sociala problem, svårt ta egna initiativ och ansvar). Trosa har en campingplats där han kunde säsongsarbeta med att klippa gräs och fylla på toapapper i servicehuset. Om han inte hade tid runk-skrolla Instagram hela dagarna flera år i sträck och var trött i kroppen ibland skulle han må allmänt mycket bättre psykiskt + tjäna en slant. Och ha lika mycket tid över att göra youtube.

Haha, tänk er Rask jobba på campingen i Trosa. Tvingas vara trevlig och ge service åt Medviktarna när de kommer dit.
Citera
2026-02-23, 22:43
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Skithögens visningar faller som en fura...

Algoritmen är helt slut för honom.
Citera
2026-02-23, 22:44
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Fixade till en bild som den porrskadade SnuskÄckelBaronen postade nyligen:
https://imgur.com/a/v3f6eqx

HAHAHA! Nu är den komplett!
Citera
2026-02-23, 22:44
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:

Ta taxi-kort. Säg att du ENBART kan jobba 20h i veckan.

Foodora, budbil.... !
Citera
2026-02-23, 22:51
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Haha, tänk er Rask jobba på campingen i Trosa. Tvingas vara trevlig och ge service åt Medviktarna när de kommer dit.

Hahahaha jaa....

Medger mina förslag inte är de mest klockrena men principen är simpel: klarar Forrest Gump av jobbet gör kanske Rask. AI kan inte inte ersätta allt, för någon ska plocka av trasiga robotar som klipper gräset och ställa dem i en lokal där någon med högre kompetens byter batteri eller sänder till verkstad. Kyrkogård, golfbana, camping, om någon som går i högstadiet får det som sommarjobb kan Rask också klara av det. Är man så långtidsarbetslös som Rask så kommer man få hjälp att börja någonstans. Jag är bombsäker.
Citera
2026-02-23, 22:54
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Foodora, budbil.... !

Det provocerande är att han vägrar börja i någon ände alls. Foodora kl 17.30-19.00, när de har som flest kunder. Säg han bara tjänar 100 kr. Det blir mer pengar på ett år än NOLL kronor.
Citera
2026-02-23, 23:36
Medlem
Citat:
Hahahaha jaa....

Medger mina förslag inte är de mest klockrena men principen är simpel: klarar Forrest Gump av jobbet gör kanske Rask. AI kan inte inte ersätta allt, för någon ska plocka av trasiga robotar som klipper gräset och ställa dem i en lokal där någon med högre kompetens byter batteri eller sänder till verkstad. Kyrkogård, golfbana, camping, om någon som går i högstadiet får det som sommarjobb kan Rask också klara av det. Är man så långtidsarbetslös som Rask så kommer man få hjälp att börja någonstans. Jag är bombsäker.

Skillnaden är att många i högstadiet vill jobba och tjäna pengar. Detta tänk går inte att applicera på baronen. Så jag tror du har helt fel tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in