Citat:
Jag tror ju att du har fel här IB men vi säger OM för sakens skull.
Alltså, om KM nu skulle ha bevittnat mordet på HA, och då även sett upprinnelsen och tjafset och vilka de upprörda rösterna tillhör. Alltså faktiskt bevittnat hur den unga vackra kvinna som han är förtjust i och känner, och som han umgåtts med hela kvällen och även försökt få till det med på Stadt, dödas framför hans ögon... Hur i helskotta skulle det vara möjligt att kompisen Henrik A inte märker något på honom om KM alldeles nyligen sett HA bli dödad? Och senare inte heller sambon.
Jag är helt övertygad om att om man skulle bevittna något så fruktansvärt och traumatiskt så kommer det märkas på dig, både då och för flera år framöver.
Alltså, om KM nu skulle ha bevittnat mordet på HA, och då även sett upprinnelsen och tjafset och vilka de upprörda rösterna tillhör. Alltså faktiskt bevittnat hur den unga vackra kvinna som han är förtjust i och känner, och som han umgåtts med hela kvällen och även försökt få till det med på Stadt, dödas framför hans ögon... Hur i helskotta skulle det vara möjligt att kompisen Henrik A inte märker något på honom om KM alldeles nyligen sett HA bli dödad? Och senare inte heller sambon.
Jag är helt övertygad om att om man skulle bevittna något så fruktansvärt och traumatiskt så kommer det märkas på dig, både då och för flera år framöver.
Ett bra inlägg av dig för att ge dig beröm. Okey.
Jag tror inte KM såg när huvudgärningsman dödade Helena inne på skogsstigen då varken KM eller för den delen inte heller medgärningsmännen hann med och inte heller trodde att Helena skulle dödas. "Hanna" hör ju hör de aggressiva mansrösterna prata upprört i munnen på varandra och en skriker "FAN" så självklart måste de andra starkt varit emot det som hände.
Problemet som blir för KM är att så länge han inte berättar något så är han safe. Det blir en fasa för alternativet att berätta, hur allt detta skulle uppfattas av polisen, media, sambon och allmänheten samt hur utfallet skulle bli. Jag har svårt att se att detta hade slutat väl. Han hade kunnat bli anklagad för allt möjligt av polisen samt svartmålad och helt körd på orten...en mardröm utan slut trots att han var helt oskyldig. Han kunde inte rädda Helena samt hann inte med och blev givetvis rädd för GM som var av en helt annan sort än han själv.
Det blir en inkapsling av detta som blir som en stark överlevnadsinstinkt för kommer detta ut så blir inte mycket sig likt. Dv s en stark rädsla för det också som är då helt befogad. Han blir oförmögen att berätta detta då rädslan för vad som kan hända med denna boll i rullning. Han måste alltså dölja detta inombords. Ett helvetiskt dilemma som jag kallar det. Men frågan är om inte det kan då för han vara safe att berätta allt som det var nu när folk kan förstå mer hans situation och då kan han även lyfta detta ok från axlarna som bör i det långa loppet vara en klok sak att göra.
Margar*ta hade koll! Och eftersom Margar*ta uttryckligen sa att det var ovanligt med trafik där nere överhuvudtaget, gav hon sin iakttagelse extra uppmärksamhet. Hon kan mycket väl ha gjort en anteckning i typ köket. Utöver detta pratade hon om saken kanske med sin man? Jag frågar igen: Varför är detta ett så stort problem för dig?