2026-02-23, 21:30
Medlem
Jag tittar på SVT.se men kan inte se något om prinsessan Estelles födelsedag, som är idag.
Är det jag som tittar dåligt eller finns det inget om denna händelse?
Hur kommer det sig att man missat detta från SVT? Jag kan tycka att detta borde vara på förstasidan, det är ändå vårt kungahus.
Eller är det så att jag är ensam om att tycka att detta är viktigt?
Citera
2026-02-23, 21:33
Medlem
Du är ensam om att tycka det skulle vara viktigt!
Citera
2026-02-23, 21:34
Medlem
Olduvais avatar
Sant. Avgå, ALLA!
Citera
2026-02-23, 21:35
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag tittar på SVT.se men kan inte se något om prinsessan Estelles födelsedag, som är idag.
Hur kommer det sig att man missat detta från SVT? Jag kan tycka att detta borde vara på förstasidan, det är ändå vårt kungahus.

Kronprins Carl Philips barn är viktiga. Hans syskons barn, not so much...
Citera
2026-02-23, 21:43
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är TS garanterat inte.
Du är inte särskilt omvärldsorienterad utanför din egna "sociala bubbla" va?
Citera
2026-02-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGayAndSunshine

Nu är ju inte Carl Philip kronprins utan det är kronprinsessan Victoria som innehar denna titel.
Du kanske inte visste det men man ändrade successionsordning 1980.

Men frågeställningen är inte om detta utan om varför jag inte kan hitta något om prinsessan Estelles födelsedag på SVT.se
Citera
2026-02-23, 21:46
Moderator
tobess avatar
Citat:

Jag tror för det första om du frågar gemene svensk när Estelles födelsedag är så kommer i stort sett alla att bomma den frågan, förutom möjligen någon som är i ålderssegmentet 70+

För det andra så om man kollar på hur det går för kungahusen runtomkring Europa för tillfället så är det kanske en ren välgärning, om något, att inte lägga något fokus på dom om man nu är av den åsikten att de bör ha en fortsatt existens.
Citera
2026-02-23, 21:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag kan glädja kungavännerna med att Aftonhoran hade en blänkare om fjortissessan idag.
Senast redigerad av Enterprise 2026-02-23 kl. 21:54.
Citera
2026-02-23, 21:59
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGayAndSunshine
Min herre saknar uppenbarligen den agnatiska tronföljden, men tji fick både ni och Carl-Philip. Jag är dessutom helt säker på att Victoria blir en bättre drottning än Carl-Philip hade varit som kung.

Es öl är väl den framtida kronprinsessan, så av den anledningen har hennes födelsedag nyhetsvärde. Och det var förmodligen just därför som det fanns artiklar om saken i de flesta dagstidningar. Vilket TS måste ha missat.
Citera
2026-02-23, 22:00
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Japp. Även nyhetstäckningen på Punch, den lilla apan som revolterar mot sina mobbaare i Japan, är under all kritik.
Citera
2026-02-23, 22:51
Medlem
Citat:
Jag häpnas av folk som tycket att sådant är intressant - men du går steget längre och tycker att det är viktigt? Varför i helvete skulle det vara viktigt?

Jag är glad att de inte slänger in sånt trams. Kan du inte bara läsa någon skvallerblaska istället? De har mycket annat du säkert tycker är viktigt, som vilken kjol någon hade på sig, vilken favoritfärg någon skådespelare har, vem som är ihop med vem, vilken gröt någon idrottare gillar och liknande.

Vad tråkig din värld måste vara, att du lever via andras födelsedagar (som du varken känner eller har åstakommit ett piss), jag ryser.
Senast redigerad av Ballooong 2026-02-23 kl. 23:05.
Citera
2026-02-23, 23:33
Medlem
Citat:

Du föredrar att titta på något
”nytt och spännande” klipp om Israel-Palestinakonflikten, där man intervjuar kryckturken eller den där galna tanten i Malmö, för 300e gången?

Media har i stort förlorat sin relevans, sålänge vi inte har en Ukraina-invasion som är några dagar gammal, eller nåt liknande. Och då lyckas de ändå inte få ut en helhetsbild av händelsen…

Hade gärna sett en notis när nån från hovet fyller år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in