2026-02-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
GW får yttra sig för han är full så att det stinker sprit genom TV-rutan.
Stenergard och Åkesson får inte yttra sig eftersom de är nyktra.
Funke får yttra sig eftersom han är gammal och senil.

Är det så det fungerar eller vad säger reglerna?

De sitter i riksdagen och ska inte lägga sig i, det är de som stiftar våra lagar vad GW som privatperson säger full eller nykter är en privat åsikt som Tv 4 får ta hand om!
Citera
2026-02-23, 18:06
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja hon säger ju precis det jag sagt hela tiden.
Jag kollade hennes Wikipedia och såg att hon har en fil.kand. inom det spännande området "idéhistoria". Jag litar nog mer på G.W. med sin doktorsavhandling i sociologi (kriminologi) och som varit forskare och professor inom just kriminologi. Du förlitar dig på en galen idéhistoriker som skriver arga ledare som yrke, vilket innebär att det är hennes jobb att likställa mordet på Olof Palme med lite äpplen.

​Så att vara överens med henne är inget att skryta med. Jag kan för övrigt tycka att hennes ledare var respektlös mot Olof Palme.
Citera
2026-02-23, 18:07
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nils Funck åh shit nu jävlar fick vi högern
Jag hänger inte med.

Jag kollade han du länkade till. Men inget vettigt klickade i min hjärna.

Hjälp mig här. Vad menar du?

Jag kör inget passivt aggressivt för att locka fram gräl. Jag hänger bara inte med 😊
Citera
2026-02-23, 18:08
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Förstår du inte att det är skillnad på att mörda en statsminister och kritisera en minister för att stödja IS.

Jo det förstår jag.

Förstår du skillnaden mellan att kritisera en minister och att åke hem till hen och posta foton?
Citera
2026-02-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag har Grabbarnas Stora Presentbok.

https://www.bokborsen.se/?qa=Guillou%20Jan%20&qt=Grabbarnas%20stora%20prese ntbok&srsltid=AfmBOorqnxqRpYLlTZQyTgNPW2Xim2x5gxyo BI58X_izMHqhIn8wjB0U

Den finns väl bara på loppmarknader förutom i min bokhylla.

Guillou och GW är duktiga. Halvskärpta men framförallt mediaskärpta. Och kolossalt pretentiösa. I denna bok och i TV-programmet ”Grabbarna på Fagerhult” får man en viss känning för deras hybris.

Guillou såklart, han är journalist, och hybris verkar vara en förutsättning för det jobbet.

Men Leif GW. Han är ju akademiker och forskare. Men han är lika torsk på uppmärksamhet. Han är en linslus av rang. Vem klår honom? Genom den svenska historien? Lill-Babs?

Jan Guilliou och Leif GW är underhållande. Men fullständigt värdelösa sedan 80-talet när deras egon blev uppenbart större än vad de säger.

Grabbarnas Stora Presentbok lär inte bli nytryckt i närtid.
Berätta vad Du själv har gjort Bättre...

Har du tlllnärmälsevis dragit in deg som Guillou/ Leif GW enskilda inkomster?

https://piratforlaget.se/forfattare/jan-guillou/ plus några till

https://www.leifgwpersson.se/bockerna.html

Det är böckerna, 60-70 miljoner lär "halvskärpta" Guillou lyckats dra in, hittills,

https://nyheter24.se/nyheter/ekonomi/1128784-leif-gw-perssons-formogenhet "
Men Leif GW. Han är ju akademiker och forskare."

Ditt förslag angående vad Du har i din bokhylla samt "Jan Guilliou och Leif GW är underhållande. Men fullständigt värdelösa sedan 80-talet när deras egon blev uppenbart större än vad de säger"

Glöm inte vem som gick OT först.

Jan Guillou skulle aldrig betala kostnader för någon annan än sina egna barn, möjligtvis för Ann-Marie Skarp sambo.

Var det något annat topic du hade att bidraga med?
Citera
2026-02-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Det blir ofredande minst, man kan inte låta detta vara ostraffat. Det är ett intrång i ministrarnas privata sfär. Och om man inte bestraffar det på något sätt så öppnar man pandoras ask för allehanda manifestationer utanför en politikers hem.

Då borde även Halloween förbjudas, och även all dörrknackning.
Märk väl: han var aldrig inne i deras bostad.

Vi får väl se hur domstolen bedömer, som starkt kommer väga in frågan om yttrandefrihet oavsett utfall. Tills dess gäller oskyldighetspresumtionen, dvs att mannen ska betraktas som oskyldig fram tills att motsatsen har bevisats av domstol (inte Flashback-mobben eller enskilda ministrar och SD-företrädare). Detta är grundläggande i en rättstat.
Citera
2026-02-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
De sitter i riksdagen och ska inte lägga sig i, det är de som stiftar våra lagar vad GW som privatperson säger full eller nykter är en privat åsikt som Tv 4 får ta hand om!
Du menar kanske att de är ministrar och att det är ministerstyre när de uttalar sig? För riksdagsmän varken brukar eller behöver hålla tillbaka sin åsikter, för vi som väljare behöver ju veta vad de tycker i olika frågor.

Om ministrarna skulle uttala sig om skuldfrågan så kan det vara fråga om ministerstyre. Men när de säger att de ogillar att GW uttalar sig om skuldfrågan så är det inte ministerstyre, utan de utnyttjar sin yttrandefrihet precis som GW och Funke gör.
Citera
2026-02-23, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Du menar kanske att de är ministrar och att det är ministerstyre när de uttalar sig? För riksdagsmän varken brukar eller behöver hålla tillbaka sin åsikter, för vi som väljare behöver ju veta vad de tycker i olika frågor.

Om ministrarna skulle uttala sig om skuldfrågan så kan det vara fråga om ministerstyre. Men när de säger att de ogillar att GW uttalar sig om skuldfrågan så är det inte ministerstyre, utan de utnyttjar sin yttrandefrihet precis som GW och Funke gör.

Jag menar vad jag skrev inget annat!
Citera
2026-02-23, 18:17
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PovelSvammels
Berätta vad Du själv har gjort Bättre...

Har du tlllnärmälsevis dragit in deg som Guillou/ Leif GW enskilda inkomster?

https://piratforlaget.se/forfattare/jan-guillou/ plus några till

https://www.leifgwpersson.se/bockerna.html

Det är böckerna, 60-70 miljoner lär "halvskärpta" Guillou lyckats dra in, hittills,

https://nyheter24.se/nyheter/ekonomi/1128784-leif-gw-perssons-formogenhet "
Men Leif GW. Han är ju akademiker och forskare."

Ditt förslag angående vad Du har i din bokhylla samt "Jan Guilliou och Leif GW är underhållande. Men fullständigt värdelösa sedan 80-talet när deras egon blev uppenbart större än vad de säger"

Glöm inte vem som gick OT först.

Jan Guillou skulle aldrig betala kostnader för någon annan än sina egna barn, möjligtvis för Ann-Marie Skarp sambo.

Var det något annat topic du hade att bidraga med?
Jag har långa historier att berätta vad jag inte gjort bättre än Michelanglo och DaVinci. Men ingen vill höra på mitt försök att exemplifiera oändligheten. Så vi skiter i det.

Janne G och Leffe GW är bra. Bara bra. Inte mer. Och knappt det.

Är det tillräckligt?
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2026-02-23 kl. 18:20.
Citera
2026-02-23, 18:21
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Nej, det kan inte räknas som mord, någonsin. Sluta vara dumdryg och lär dig något;
I den omständigheten att man mördar någon, jo?
Det "beror på omständigheterna", enligt dig själv.

Att säga att något kan vara ett brott "beroende på omständigheterna" är så innehållslöst att det innebär att man kan syfta på vilket brott som helst.
Citera
2026-02-23, 18:23
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Om det är inne på tomtgräsen kan det räknas som hemfridsbrott, det beror på omständigheterna.

Dockan med avskurna halsen kommer att bedömas som grovt olaga hot och äpplena kommer landa som olaga hot. Fängelsestraff i båda fallen, i det första fallet med dockan ett långt fängelsestraff.
Citera
2026-02-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Då borde även Halloween förbjudas, och även all dörrknackning.
Märk väl: han var aldrig inne i deras bostad.

Vi får väl se hur domstolen bedömer, som starkt kommer väga in frågan om yttrandefrihet oavsett utfall. Tills dess gäller oskyldighetspresumtionen, dvs att mannen ska betraktas som oskyldig fram tills att motsatsen har bevisats av domstol (inte Flashback-mobben eller enskilda ministrar och SD-företrädare). Detta är grundläggande i en rättstat.

Och den typen av spekulationer ser man inte ofta på flashback, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in