2026-02-23, 17:24
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Pengar ska inte gå till organisationer som indirekt eller direkt stödjer IS eller andra islamistiska extremister.

Att aktivisterna informerar makthavarna om vad de anser om dessa människorättsvidriga beslut är demokrati och inget hot.

Stödjer Leif fullt ut!
Aktivisterna informerar!!!! Herregud vilka människor det finns därute.

Vid biståndsminister Benjamin Dousas (M) bostad stod en docka i naturlig storlek, utformad för att likna en IS-terrorist och hållandes ett avhugget huvud och en kniv.

Hur tror du hans små barn reagerar när de ser nåt sånt.

Men ändamålet helgar medlen, eller hur? Det drabbar bara de "Onda" Och ni är ju de "Goda".
Citera
2026-02-23, 17:28
Medlem
Loikkaris avatar
Nils Funcke sa som det är (TV4 Efter fem 23.02.2026 kl 17.15) Utrikesminister o Jimmie Åkesson borde varit tysta och inte försökt påverka en pågående rättsprocess. Leif GW får också yttra sig och får göra vad han vill med sina egna pengar. 009–2012 var Nils Funcke debattör i yttrandefrihetsfrågor har även varit sekreterare i den parlamentariska Yttrandefrihetskommittén 009–2012.
Citera
2026-02-23, 17:28
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nej men om någon skulle komma förbi min privata bostad och posta bilder att den personen varit där så skulle jag. Sluta fjanta dig om äpplen nu, väx upp istället.
Nu är det väl ändå den åtalade som fjantar sig om äpplen. Jag bara konstaterar att G.W:s inställning är fullt rimlig.

En gång såg jag en potatis som liknade Goebbels. Så därför slutade jag handla på Lidl. Mitt liv gick vidare.
Citera
2026-02-23, 17:31
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Nu är det väl ändå den åtalade som fjantar sig om äpplen. Jag bara konstaterar att G.W:s inställning är fullt rimlig.

En gång såg jag en potatis som liknade Goebbels. Så därför slutade jag handla på Lidl. Mitt liv gick vidare.

Nej GW:s inställning är inte fullt rimlig, och att spela "höhö bara äpplen" kommer inte hjälpa heller snacka om barnslig argumentation, den här fåntratten som oinbjuden tagit sig hem till svenska ministrar och postat foton därifrån kommer hamna i finkan, sen kan du grina bäst du vill.
Citera
2026-02-23, 17:33
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Nej GW:s inställning är inte fullt rimlig, och att spela "höhö bara äpplen" kommer inte hjälpa heller, den här fåntratten som oinbjuden tagit sig hem till svenska ministrar och postat foton därifrån kommer hamna i finkan, sen kan du grina bäst du vill.
Att lämna äpplen utanför någons hem är inte olagligt. Den som påstår det läser in för mycket i själva handlingen.

Vad ska ministrarna ta sig till om barnen vill lämna påskägg till de goda minutrarna för sitt gedigna arbete?
Senast redigerad av Mr.RedHat 2026-02-23 kl. 17:35.
Citera
2026-02-23, 17:35
Medlem
GW har nog blivit lite dement. Håller med aktivister som förföljer och hotar Ministrar i Regeringen ?
Som sagt, dags för pension.

Har aldrig gillat honom, han bara klagar på allt, och har inga egna förslag.
Citera
2026-02-23, 17:36
Medlem
guderis avatar
Citat:
Att lämna äpplen utanför någons hem är inte olagligt. Den som påstår det läser in för mycket i själva handlingen.

Att ta sig hem till en svensk ministers privata bostad och lämna hotfulla meddelanden, vare sig det är med avhuggna dockhuvuden eller att posera med hitlermålade äpplen är att betrakta som olaga hot, vänta så får du se.

Det finns ingen anledning alls att ta sig hem till en ministers privata bostad för att göra en poäng
Citera
2026-02-23, 17:37
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Nils Funcke sa som det är (TV4 Efter fem 23.02.2026 kl 17.15) Utrikesminister o Jimmie Åkesson borde varit tysta och inte försökt påverka en pågående rättsprocess. Leif GW får också yttra sig och får göra vad han vill med sina egna pengar. 009–2012 var Nils Funcke debattör i yttrandefrihetsfrågor har även varit sekreterare i den parlamentariska Yttrandefrihetskommittén 009–2012.
Såg det, riktigt bra formulerat av honom.
Citera
2026-02-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari

Har kollat och håller med Nils Funcke de borde hålla sin käft och låta bli att glappa så fort något händer!
Citera
2026-02-23, 17:41
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Att ta sig hem till en svensk ministers privata bostad och lämna hotfulla meddelanden, vare sig det är med avhuggna dockhuvuden eller att posera med hitlermålade äpplen är att betrakta som olaga hot, vänta så får du se.

Det finns ingen anledning alls att ta sig hem till en ministers privata bostad för att göra en poäng
Jag tolkar meddelandet som att ministern behöver äta mer nyttigt, och därmed fick gratis frukt. Själva målningen på äpplena var en anspelning på att svensk tradition och kultur kan förändras från att måla påskägg till att bli vinteräpplen. Det är således metakommunikation i hur kultur förändras på sikt.

Själva dockan är en symbol för mänskligt lidande som biståndsministern ansvarar för att motverka. Det är således en hyllning för det ansvar som ministern har.

Något skriftligt meddelande har jag då inte sett.
Citera
2026-02-23, 17:42
Medlem
guderis avatar
Citat:
Jag tolkar meddelandet som att ministern behöver äta mer nyttigt, och därmed fick gratis frukt. Själva målningen på äpplena var en anspelning på att svensk tradition och kultur kan förändras från att måla påskägg till att bli vinteräpplen. Det är således metakommunikation i hur kultur förändras på sikt.

Själva dockan är en symbol för mänskligt lidande som biståndsministern ansvarar för att motverka. Det är således en hyllning för det ansvar som ministern har.

Något skriftligt meddelande har jag då inte sett.

Vad du tolkar det som är väl fullständigt irrelevant i sammanhanget.
Citera
2026-02-23, 17:43
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Har kollat och håller med Nils Funcke de borde hålla sin käft och låta bli att glappa så fort något händer!

Nils Funck åh shit nu jävlar fick vi högern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in