2026-02-23, 16:23
Medlem
StigHelmutts avatar
Invandrares barn har ofta nåt gemensamt :att gnälla på Sverige

Det är liksom trend att jämföra sina länder med hemska sverige, framförallt i tonåren.
Maten hemma är bättre, kulturen hemma är bättre, svenne är tråkig..
Andra generationens invandrarre tenderar dessutom vara mer motvilliga till Sverige än deras föräldrar enligt gamla underösökninger, så trenden går ju åt fel håll ju längre de rotar sig

Plötsligt är dom knäckta att dom inte får vara med svennar i hemska Sverige mer??

Och tonåringar sitter ändå bara och glor i mobilen, vad hindrar från att dom facetima-ar med föräldrarna, måste dom bo i samma land ?
Världen har ju krympt så mycket, hävdar dom alltid annars

Vad tycker ni?
Senast redigerad av StigHelmutt 2026-02-23 kl. 16:43.
Citera
2026-02-23, 16:32
Avstängd
Lite missvisande rubrik när man läser din text? Sverige duger ju inte för invandrare, deras barn och tonåringar enligt din text?

Vad grundar du dina påståenden på? Har du några källor du kan länka?
Citera
2026-02-23, 16:32
Medlem
Nu är det ju knappast "andra-generationens" invandrare som åker ut...
Citera
2026-02-23, 16:37
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories

Nej, men det är ju ändå en trend. Ju längre familjen fortplantar sig här desto mer patriot med hemlandet

Så vi är inte lika måna om att ha dem kvar

är det konstigt?

För när medborgarskapet var självklart var det tufft att snacka skit om Sverige.
Senast redigerad av StigHelmutt 2026-02-23 kl. 16:45.
Citera
2026-02-23, 16:39
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilverfisken2026
Lite missvisande rubrik när man läser din text? Sverige duger ju inte för invandrare, deras barn och tonåringar enligt din text?

Vad grundar du dina påståenden på? Har du några källor du kan länka?

Källor?

Har du aldrig fikat på stan eller åkt kollektivt? Aldrig haft klasskamrater, aldrig mött en addidaskrigare?

Det enda som förenar en Afghan med gambian , somalier eller urakier är ju att hata sverie

Är du tondöv o blind
Citera
2026-02-23, 16:40
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Jo, det är just ungdomar födda här men som inte blivit medborgare som riskerar utvisning. Samma ungdomar som springer ut med sitt hemlands flagga när de ’tar studenten’.
Citera
2026-02-23, 16:42
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jo, det är just ungdomar födda här men som inte blivit medborgare som riskerar utvisning. Samma ungdomar som springer ut med sitt hemlands flagga när de ’tar studenten’.

Exakt!

Just den inställningen menar jag
Senast redigerad av StigHelmutt 2026-02-23 kl. 16:46.
Citera
2026-02-23, 16:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Källor?

Har du aldrig fikat på stan eller åkt kollektivt? Aldrig haft klasskamrater, aldrig mött en addidaskrigare?

Det enda som förenar en Afghan med gambian , somalier eller urakier är ju att hata sverie

Är du tondöv o blind

Jag fikar ofta på stan, tack. Åka kollektivt? Det händer, men föredrar bil och cykel. Nog har jag haft klasskamrater, många. Jag undviker "Adidaskrigare" så pass mycket som möjligt, det borde du också göra. Men jag har aldrig stött på det du skriver, varken IRL eller media.

Tondöv och blind? Nä.

Jag ställde ett par adekvata frågor, men du verkar inte vilja svara på dem, eller länka till källor. Och din rubrik är lite missvisande med tanke vad du skriker och grinar om i trådstarten.

Aja, så kan det va.
Citera
2026-02-23, 16:47
Medlem
Håller med TS
Såg ett sånt där "tårdrypande" reportage på tv

Hon proklamerade hur oerhört svensk hon är,
att hon just tagit studenten,
och visade film ifrån när hon tog studenten inlindad i en mena-flagga.
Citera
2026-02-23, 16:49
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilverfisken2026
Jag fikar ofta på stan, tack. Åka kollektivt? Det händer, men föredrar bil och cykel. Nog har jag haft klasskamrater, många. Jag undviker "Adidaskrigare" så pass mycket som möjligt, det borde du också göra. Men jag har aldrig stött på det du skriver, varken IRL eller media.

Tondöv och blind? Nä.

Jag ställde ett par adekvata frågor, men du verkar inte vilja svara på dem, eller länka till källor. Och din rubrik är lite missvisande med tanke vad du skriker och grinar om i trådstarten.

Aja, så kan det va.

Varför underviker du Addidaskrigare?

Nån erfarenhet måste du ju ha då

Källa: gå ut på stan , ta ut vaxet ur öronen eller täck dem inte med slöjan,,
Citera
2026-02-23, 16:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Varför underviker du Addidaskrigare?

Nån erfarenhet måste du ju ha då

Källa: gå ut på stan , ta ut vaxet ur öronen eller täck dem inte med slöjan,,

Jag ogillar Adidaskrigare? Gör inte du det? Liksom de flesta ogillar jag deras attityder och kaxiga uppsyn. Men det snack du grinar om har jag aldrig stött på. Säkert inte så många andra heller? Därför hade det varit på sin plats med källor, kan ju inte vara så svårt, om det är så pass utbrett som du vill ge sken av?

Jag är ofta på stan. Mina öron är rena och fina. Slöja? Varför skulle jag bära en sådan?
Citera
2026-02-23, 16:54
Medlem
StigHelmutts avatar
"hur är er kultur, sånhär är vår kultur" är ofta samtalsämnet bland invandrarungdomar

Dom vågar inte stöta sig med varann och säga att deras kebab är bättre, så dom gör gemensam sak och jämföra sig med sin enda gemensamma punkt :: Sveriege: istället

Den som missat det har aldrig mött invandrare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in