Jag minns en sketch där Birgitta jobbar på resebyrå och ett par kommer in och vill köpa en resa "lite mer neråt kontinenten" än de förslag Birgitta först kommer med. Paret blir då hånade med "kontinenten! Så fina ord ni kan".
Någon som känner igen detta? Vilket tv-program kan det har varit ifrån? Skulle tro att det är typ mitten av 70-talet. Sketchen är i färg.
Vart hemma hoss henne en gång på tidigt 2000 tal, var vänn med Carl Z son från hans senare äktenskap.
Minns henne som en väldigt trevlig person.
Även back stage på Maxim teatern när hon spelade revy med björn gustafsson och Lena nyman, Carl Z skrev manus.
Oerhört trevlig och glad människa, kommer va saknad.
Jag googlade på henne igår när det small ute på Älgö då jag sett henne med barnbarn(?) på bussen där ute för många år sedan. (Jag ville kolla om hon fortfarande levde.)
Samma dag hon dog, men innan nyheten kom ut till oss andra idag.
Hon var omtyckt av många och fick ett långt liv.
Vila i frid.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-02-23 kl. 17:41.
Jag minns en sketch där Birgitta jobbar på resebyrå och ett par kommer in och vill köpa en resa "lite mer neråt kontinenten" än de förslag Birgitta först kommer med. Paret blir då hånade med "kontinenten! Så fina ord ni kan".
Någon som känner igen detta? Vilket tv-program kan det har varit ifrån? Skulle tro att det är typ mitten av 70-talet. Sketchen är i färg.