2026-02-23, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yinyang915
Inget du sitter och funderar på? Jag svarade på ett inlägg där du skrev "Min fundering från början i denna tråden var hur det kommer sig att det finns olika böjelser!" och det var det jag gav svar på. Så, spring iväg med svansen mellan benen nu!

Ja man ka ju vända o vrida på orden, jag tolka dig som att jag inte fundera på något annat,
Men nu är det fastställt att är man inte heterosexuell så är man sjuk och allt annat beror på någon skada i hjärnan, vilket då bekräftar att väldigt många är sjuka.
PS: du behöver inte svara..
Citera
2026-02-23, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Detta tror jag också.

Det finns ju exempel på detta med de som jobbar inom hemtjänsten och våldtar gamlingar - när de sedan åker dit så har de även barnporr.

Det finns personer som kommer begå övergrepp oavsett.

Ta t ex denna person:

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ex-politiker-tog-jobb-i-hemtjansten-valdtog-dement-kvinna/

Vissa personer kommer begå övergrepp så fort de får chansen. Jobbar de på en skola så är det barn som bli offer - jobbar de i hemtjänsten så är det äldre som blir offer.

Jag skulle gissa att majoriteten av de som blir dömda för det värsta brottet - våldtäkt mot barn - inte är pedofiler.

Det stämmer en minoritet av de som döms har diagnosen pedofili. Och jag fattar inte problemet. Det är handlingen som är vidrig inte namn på diagnoser. Straffet blir inte annorlunda. Jo kanske, om personen våldtar under psykos (Extremt ovanligt) så bli det rättspsykiatrisk vård.

Personer med hypersexualitet och missbruk där finns fan en liten risk att de våldtar allt som går. Andra hypersexuella kan lösa det genom att gå på krogen eller träffa prostituerade eller blir prostituerade.
Citera
2026-02-23, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Om någon begått ett sexövergrepp på ett barn - är denne pedofil.

Nej du är för outbildad och kan inte skilja på en diagnos och ett brott. Till ex Var i lagboken hittar du ordet pedofil i brottsbalken.

En minoritet av de som döms för sexuella övergrepp för barn är pedofiler. Jag förstår inte problemet. Det är inte diagnosen i sig som är hemsk för andra utan handlingar personen begår. En pedofil*, som inte begår övergrepp mot barn, behöver vård. Då risken för framtida övergrepp är stor eller att personen försöker ta livet av sig. Personen behöver en typ av vård medan förståndshandikappad, som begår en övergrepp behöver en annan typ av vård.

Pedofili smittar inte däremot kan gruppdynamik ge en multiplikator-effekt. Men det kan nästan allt beteende göra i grupp. Om vi tar helix och hans diagnoser

1 Hypersexualitet gör att han måste ha sex - Den delen kan teoretiskt behandlas med frivillig kemisk kastrering

2 Pedofili det gör att hans sexualitet går mot barn - Terapi, som gör att han kan stå emot, och i kombo med frivillig kemisk kastrering

3 Missbruket fick honom att släppa spärrarna. - Finns massor av vård metoder - Terapi mm

Kan en pedofil bli frisk? Det beror på vad man menar. Det går inte i den klassiska bemärkelsen. Men det går att bli som en nykter alkoholist. Dvs du är fortfarande pedofil men du begår inte övergrepp.

Kemisk kastrering kan fungera om det är frivilligt i diagnos 1-2.

Det viktiga att vi minskar antalet övergrepp mot barn. Men det får inte gå över styr, för då kan effekten bli den motsatta. Det gäller att få personer med diagnoser så som pedofili söka hjälp innan de begår övergrepp i stället för att de får det efter när de upptäcks.

Det är det som är problemet med dumpen. De riskerar att öka antalet övergrepp. Sen nu när regeringen nu har fått fört att de ska införa livstid. Det förstör hela straffskalan och vi riskerar som Frankrike hade under medeltiden. Då införde de till slut dödsstraff på 1 300 brott. I Sverige slutar det med att vi kommer ha livstid på 1 300 brott. Inför förvar och använd det på personer som Helix. Vi har ett håll i vårt straffsystem och felet för det är pöbeln, som politikerna lyssnade på en gång tiden.

En sak, som jag tycker man kan lära av Dumpen, och där de har en poäng är att polisen, inte privatpersoner, ska använda deras teknik att lura pedofiler/sexförbrytare mot barn att träda fram. Dessutom ska vi ta efter det norska systemet. Det spar resurser.
Citera
2026-02-23, 08:54
Medlem
Det här borde uppmärksammas mycket mer:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/sa-manga-kan-vara-pedofiler-i-sverige-betydande-del-kvinnor
Citera
2026-02-23, 09:04
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nej, det är du som vimsar, bland annat när du i ett tidigare inlägg skrev följande:

"Runkar du till barnporr är du en pedofil."

Som sagt håller inte det generella påståendet då "barnporr", i dess strikt juridiska mening, kan avse allt ifrån 0 till 18 år.

Att en del av de som var med i dokumentären tittade på porr som innehåll rena småbarn är helt riktigt, men om du enbart syftar på vad de gjorde får du vara tydligare i vad du skriver.

När jag skriver barnporr menar jag såklart inte en fullt utvecklade 17 åring.... MENAR BARN.
Citera
2026-02-23, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subba.
Det här borde uppmärksammas mycket mer:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/sa-manga-kan-vara-pedofiler-i-sverige-betydande-del-kvinnor

En "pedofilexpert" som sitter och gissar och svamlar om hur det skulle kunna ligga till med kvinnliga förövare utifrån vad han menar att offer för pedofiler berättar? Ingen fakta, inga källor, inga siffror som bygger på någon som helst data. Jag tror inte för ett ögonblick att det är en betydande del av pedofiler som är kvinnor eftersom det inte finns några som helst bevis på att det skulle vara så.
De kvinnor som begår övergrepp på barn gör oftast detta för att tjäna pengar på mäns begär efter barn.
Absolut att det förekommer kvinnliga förövare som är sexuellt störda men att de skulle vara "en betydande del" måste bevisas och inte bara komma ifrån en potentiellt misogyn man.
Citera
2026-02-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
När jag skriver barnporr menar jag såklart inte en fullt utvecklade 17 åring.... MENAR BARN.

17åringar är också barn.

Om en 17åring visar en bild på sitt kön till en annan person (vilken ålder som helst) så är det enligt svensk lag barnporr.
Citera
2026-02-23, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
En "pedofilexpert" som sitter och gissar och svamlar om hur det skulle kunna ligga till med kvinnliga förövare utifrån vad han menar att offer för pedofiler berättar? Ingen fakta, inga källor, inga siffror som bygger på någon som helst data. Jag tror inte för ett ögonblick att det är en betydande del av pedofiler som är kvinnor eftersom det inte finns några som helst bevis på att det skulle vara så.
De kvinnor som begår övergrepp på barn gör oftast detta för att tjäna pengar på mäns begär efter barn.
Absolut att det förekommer kvinnliga förövare som är sexuellt störda men att de skulle vara "en betydande del" måste bevisas och inte bara komma ifrån en potentiellt misogyn man.

Har du fakta, källor, och/eller siffror som bygger på någon som helst data på det du skrev?
Citera
2026-02-23, 10:30
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subba.
17åringar är också barn.

Om en 17åring visar en bild på sitt kön till en annan person (vilken ålder som helst) så är det enligt svensk lag barnporr.

Ja, men pedofili räknas det inte som.
Citera
2026-02-23, 10:54
Medlem
bbc har släppt en darknet pedofil dokumentär
https://www.youtube.com/watch?v=mNUku0jd4FA
An extraordinary global team of undercover officers take on the almost impossible - infiltrating the darkest corners of the internet to rescue children, bringing hope where none seemed possible.

Click here to subscribe to our channel 👉🏽 https://bbc.in/3VyyriM

For US agent Greg Squire and an international network of undercover officers, the mission is clear and unwavering: to penetrate the most hidden corners of the internet and stop those who exploit and harm children.

Operating across borders, cultures and political divides, this rare collaboration sees law enforcement agencies from countries including Russia and the United States working side by side. As officers track offenders in digital spaces designed to evade detection, this film reveals not only the scale of the crimes involved, but the resilience, determination and moral clarity of those committed to bringing perpetrators to justice.

For over seven years, #BBCEye journalist Sam Piranty was granted rare access to follow their work, observing the extraordinary lengths they will go to hunt down offenders and rescue children.

Every detail matters, and every decision has consequences. They will not look away. The race is on.
Citera
2026-02-23, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Ja, men pedofili räknas det inte som.
Du tänker på hebefili?
Beror på om barnen kommit in i puberteten. Så egentligen bör man inte sätta en ålder på det.
Nu kommer dom flesta in i det runt 12-13. Men för en del kan det bli mycket tidigare eller senare.

På tal om sen pubertet: https://www.youtube.com/watch?v=eitQYgCqA-0
Citera
2026-02-23, 12:44
Medlem
Trolltestets avatar
Som en reaktion på denna dokumentär så är nu den totala massövervakningen bara ett enda litet steg bort:
https://omni.se/regeringen-vill-gripa-pedofiler-med-ai-s-hjalp/a/k064VA
Citat:
Regeringen vill med inspiration av Norge använda AI för att stoppa sexuella övergrepp mot barn på nätet, skriver justitieminister Gunnar Strömmer (M) på Instagram.

Norsk polis har tagit fram ett AI-verktyg som snabbt söker igenom id- och passregister för att identifiera barn som utsatts för brott. Det har hittills inte varit tillåtet i Sverige, men nu har regeringen snart ett färdigt förslag om att ändra på det, skriver Strömmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in