2026-02-23, 00:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PovelSvammels
Har du filosofie kandidatexamen i rättsvetenskap?

Vad fan yrar du om?
"neutralisera"
Jo böter ska kännas, inte är det någon mening att fånga fartsyndare och bara ge uppmaningen att köra lagligt. Skulle det finnas försäkring som betalade böterna skulle det minska verkan. Ta bort verkan är att neutralisera.
Citera
2026-02-23, 00:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det var inte dig svarade...
Men kör via PM då, detta är ett diskussionforum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det handlade om mord och våld mot personer medan detta handlar om protester mot förd politik. Det är en fundamental skillnad.

Att inte tillåta fredliga protester och symboldemonstrationer stoppar inga mord. Tvärtom uppmuntrar man våld och dödande genom att inskränka rätten att demonstrera fredligt och förändra och påverka politiken genom opionsbildning och ansvarsutkrävande av politiker.

Att demonstrera fredligt innebär INTE att besöka en politikers hem, vilket den här tråden handlar om. Det handlar INTE HELLER om att följa efter en politiker på väg hem i en klunga med 15 personer. Då har man misstolkat sin yttrandefrihet å det grövsta.

Bara för att göra ett tankeexperiment. Du är polis. Vill du att folk som du har gripit i ditt jobb ska lämna gåvor utanför din ytterdörr? Du är socialarbetare. Vill du att hela familjer passivt ska följa efter dig på väg hem?

Det är så urbota dumt att det nästan inte förtjänar kommentarer. Hoppas den åtalade får fängelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jo böter ska kännas, inte är det någon mening att fånga fartsyndare och bara ge uppmaningen att köra lagligt. Skulle det finnas försäkring som betalade böterna skulle det minska verkan. Ta bort verkan är att neutralisera.
Ska du gå Ännu mer OffTopic?

Har Sara Nilsson bett Jimmie Åkesson att SD ska betala kostnaderna?

Släpp sargen och kom in i matchen...
Citera
2026-02-23, 00:29
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Ni ”sossar” och utelämnar självklart det viktiga i det här, nämligen att terrorkurderna gör detta för att sprida rädsla. ”Vi vet var du bor!” Ni vänstermänniskor vet vad ni sysslar med, ingen går på era lögner längre.

”Ni vänstermänniskor” - jag är opolitisk ditt tragiska klappmongo. Jag ser ner på alla er veka undermänniskor som saknar autonom tankeverksamhet och kapacitet att förstå att du är ett manipulerat djur under ett gäng sociopater.
Citera
2026-02-23, 00:30
Medlem
Citat:
Men kör via PM då, detta är ett diskussionforum.
Av vilken anledning skulle jag skicka ett PM. till dig?

Jag upplyste dig om att det inte var dig som jag svarade!
Citera
2026-02-23, 00:35
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ska du gå Ännu mer OffTopic?

Har Sara Nilsson bett Jimmie Åkesson att SD ska betala kostnaderna?

Släpp sargen och kom in i matchen...
Har killen med äpplena bett GW att betala rättegången?

Jag skriver inte att GW gör rätt, men gör han fel så gör en partiledare mer fel om denne gör samma sak. Jimmy kritiserar med sitt agerande lagen, lagen som han själv har del av ansvaret för, om han var i riksdagen oftare i stället och deltog i lagframställan så kunde han ha större inverkan på lagarna.
Citera
2026-02-23, 00:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Av vilken anledning skulle jag skicka ett PM. till dig?

Jag upplyste dig om att det inte var dig som jag svarade!
Du skrev att kommentaren inte var ämnad för mig, om du inte vill ha svar från vem som helst är det bättre att ta det via PM, detta är en diskussionstråd där alla kastar ut sig, har du inte fattat det?
Citera
2026-02-23, 00:45
Medlem
Citat:
Har killen med äpplena bett GW att betala rättegången?

Jag skriver inte att GW gör rätt, men gör han fel så gör en partiledare mer fel om denne gör samma sak. Jimmy kritiserar med sitt agerande lagen, lagen som han själv har del av ansvaret för, om han var i riksdagen oftare i stället och deltog i lagframställan så kunde han ha större inverkan på lagarna.
Till att börja med,lagframställan är det något som finns på regeringens agenda?
Om du påstsår det, när/hur ofta sker det?

Dessutom har inte Leif GW lovat att betala rättegången, försök att hålla isär begreppen...
Citera
2026-02-23, 00:45
Medlem
GW var ju full i morse. Helt sjukt uttalande. Tycker han fru Andersson ska mordhotas för att hon tänker beskatta oss till döds? Dadgostar för att hon vill införa Venezuelakommuniam i Sverige? Att hota är ju inte ens ok på en vanlig arbetsplats, på gatan, på klubben.

Demensen har slagit till, och han borde inte återkommit i TV4. Kanalen har visat dåligt omdöme, igen.
Citera
2026-02-23, 00:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Ni ”sossar” och utelämnar självklart det viktiga i det här, nämligen att terrorkurderna gör detta för att sprida rädsla. ”Vi vet var du bor!” Ni vänstermänniskor vet vad ni sysslar med, ingen går på era lögner längre.
Man bör se det som att terrorkurderna lämnar en kraftfull insändare, de är obetalda lobbyister och till skillnad lobbar de inte i det fördolda. De smög inte med vem de var och deras syfte är klart och tydligt.
Citera
2026-02-23, 00:47
Medlem
Citat:
Du skrev att kommentaren inte var ämnad för mig, om du inte vill ha svar från vem som helst är det bättre att ta det via PM, detta är en diskussionstråd där alla kastar ut sig, har du inte fattat det?
Nej, det här skrev jag: "Det var inte dig svarade..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in