2026-02-22, 21:31
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Jag har för mig att han berättat att han krökar från midsommar fram till den 30:e dec.
Så han borde vara i sin nyktra period, vilket gör det hela ännu värre.
Men han är väl som alla andra sossar, dubbla måttstockar, en för det som inte passar in i sosseriet och en för sådant som passar dem själva.

GW har alldeles för länge suttit på alldeles för höga hästar.
Snart kan han ta över öknamnet "NIVEA" från Göran Persson...
Kanske tvärtom då. Ge honom en Arboga 10.2 någon?
Citera
2026-02-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Att insinuera att man är likadan som Hitler är nog det mest hatiska man kan göra utan att vara fysisk.
Jag tolkar det som att de som lämnade äpplena tycker att politikerna är som Hitler
Citera
2026-02-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Jag tolkar det som att de som lämnade äpplena tycker att politikerna är som Hitler

Det kan man ju tycka är en helt korrekt iakttagelse och metafor!
Citera
2026-02-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Jag har för mig att han berättat att han krökar från midsommar fram till den 30:e dec.
Så han borde vara i sin nyktra period, vilket gör det hela ännu värre.
Men han är väl som alla andra sossar, dubbla måttstockar, en för det som inte passar in i sosseriet och en för sådant som passar dem själva.

GW har alldeles för länge suttit på alldeles för höga hästar.
Snart kan han ta över öknamnet "NIVEA" från Göran Persson...

GW är som narcissisten Trump, det gäller att stryka gubben medhårs och gulla med honom annars kommer man att få hans vrede emot sig. Förmodligen har han blivit kränkt över något som någon i regeringen har sagt eller gjort riktat mot hans person och spyr nu ur sig all sin vrede likt en kränkt 6-åring.

En otroligt oskön gubbe som har kommit undan allt för länge med sina efterblivna utspel.

Hade han inte varit en rolig karaktär med sin släpiga och pösiga stil så hade ingen lyssnat på dåren. Nu har han blivit lite som Sveriges hustomte och kommer undan med det mesta.
Senast redigerad av Kimma7 2026-02-22 kl. 21:41.
Citera
2026-02-22, 21:36
Medlem
Rätt trött på gubben, i efterlyst var han bra.
Citera
2026-02-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej det har domstolen. De som bor där har rätt att anmäla. Domstolen är högsta utolkare av lagen. Jag har inget problem att ministrarna anmäler. Eller GW hjälper den åtalade. Domstolen får besluta. Själv tycker jag att det är löjligt att anmäla äpplena. Dockan Kanske? Där skulle jag vilja veta mer.

Mitt problem är att en minister och en partiledare lägger sig i ett rättsfall*. Det an väl göra vissa nämndemän jäviga. Om nu MGM blir fälld av nämndemän från M och SD skulle jag som försvarare skrika högt.

*De ska hålla tyst så de inte påverkar domstolen.

Jag ger dig rätt angående tolkningsföreträdet här. Jag är nog lite skadad av hur Sverige såg ut under "världens första feministiska regering". Känns som att den gruppering som var mest inne för tillfället hade tolkningsföreträde.

Tror dock att det hade varit annat ljud i skällan om någon annan vore drabbad. Det är tydlig vänster/höger-politik här, när det borde vara en ren juridisk fråga.
Citera
2026-02-22, 21:46
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej det har domstolen. De som bor där har rätt att anmäla. Domstolen är högsta utolkare av lagen. Jag har inget problem att ministrarna anmäler. Eller GW hjälper den åtalade. Domstolen får besluta. Själv tycker jag att det är löjligt att anmäla äpplena. Dockan Kanske? Där skulle jag vilja veta mer.

Mitt problem är att en minister och en partiledare lägger sig i ett rättsfall*. Det an väl göra vissa nämndemän jäviga. Om nu MGM blir fälld av nämndemän från M och SD skulle jag som försvarare skrika högt.

*De ska hålla tyst så de inte påverkar domstolen.

Det är ännu ett tecken på att Sverige inte är en rättstat att landets utrikesminister och ledaren för Sveriges näst största parti som är stödparti åt regeringen föregår rättegången och kräver fällande dom i syfte att inskränka yttrandefriheten föranlett av protester mot regeringens politik.
Citera
2026-02-22, 21:51
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Jag undrar om dåren L GW fortfarande tar kostnaden när det visar sig att han sympatiserar med Hamas och vill döda varenda jude.
GW har fan helt tappat det..
Har han någonsin haft det? Han har väl mest mummlat självklarheter och låtit självsäker i sina killgissningar?
Han är idioten som skrivit knivlagen så vi inte ens kan ha en fickkniv i bilen utan att polisen ska börja bråka.
Citera
2026-02-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Det kan man ju tycka är en helt korrekt iakttagelse och metafor!
Varken du eller idioterna som målade äpplena har tydligen inte ens grundläggande kunskaper i historia. På vilket sätt är ministrarnas handlingar att jämställas med Hitler?
Citera
2026-02-22, 21:53
Medlem
Det är inte grovt att måla äpplen med Hitler och ställa utanför grannens dörr, men det är jävligt hotfullt om 200 personer gör samma sak. Vi har haft ett statsministermord och utrikesministermord. Men de som är i 30-årsåldern idag minns inte vad som kan hända om man låter en pöbel skena och göra folkvalda till måltavlor.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RachelMaddow
Jag tycker att det finns en skillnad mellan Forsell och Dousa-fallet. Att man som Dousa hittar ett rödmålat dockhuvud med en plastkniv utanför hemmet, är klart obehagligt. I Forsells fall så var väl de Hitlermålade äpplena en klar passning till Forsells högerextreme son? Vi får se vad tingsrätten kommer fram till men jag tror att mannen döms för Dousa-dockan och pepparsprayen men frikänns i Forsellfallet.

Dockhuvudet är en protest mot att IS enligt demonstranterna hjälps av svenska pengar som Douza är ansvarig för. Och IS är kända just för att hugga huvudet av folk och ja, det är obehagligt.

Skall demonstranterna censurera verkligheten för ansvarig minister för att verkligheten är för obehaglig och den stackars ministern inte behöva påminnas om den?
Citera
Medlem
Satanhelvete12345s avatar
Jag tycker inte heller det är hot ,det är uttryck för åsikt .
Samtidigt är det obehagligt kanske .politikerna ska veta hur vanligt folk har det med hot och personförföljelser det kan vara mycket värre hot och hemfridsbrott där nån går in i folkets hem .
Det är tydligen bara politiker som ska ha skydd o uppmärksamhet .
Jag tycker dockan verkar äcklig men det är ju ingen människa som uppträder hotfullt mot dom .
Jag tycker det va onödigt att göra det ställa saker vid deras hem .
Men inte att det är hot .
Efter Jimmie skyddar brottslingar genom att betala för det dumpen gör det är mot en dom det är för jävligt oacceptabelt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in