2026-02-22, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Mysigt samhälle där folk kan placera Hitlerfigurer utanför folks dörrar utan åtgärder. Det tycker jag låter som en jättebra idé. Kör på det!

Äpplena borde inte vara något problem men dockan är väl mindre lämplig i sammanhanget.
Förargelseväckande beteende kanske? Borde inte ses som hot.
Citera
2026-02-22, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Äpplena borde inte vara något problem men dockan är väl mindre lämplig i sammanhanget.
Förargelseväckande beteende kanske? Borde inte ses som hot.

Ja någon åtgärd bör det väl bli eller? Annars statuerar man ju inte exempel och ger andra idioter en anledning att fortsätta med detta skitbeteende utan konsekvenser. Sådant samhälle kan vi inte ha.
Citera
2026-02-22, 16:51
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Fast tror nog att en docka med plastkniv och avhugget huvud kan tolkas som ett hot och ett brott.

Varför tycker du inte att det är ett brott om jag får fråga? Skulle inte vara ett speciellt mysigt samhälle om folk fick placera halshuggna dockor utanför folks dörrar utan åtgärder.

Jag har inte hävdat att det inte kan vara brottsligt. Men jag kan inte se hur det är ett hot, om det inte finns ett tydligt villkor och en konsekvens kopplad till villkoret.
Citera
2026-02-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Lite skumt att Jimmie Åkesson går ut och fördömer GWs erbjudande om att betala kostnaderna för detta brott när han själv skickat pengar till Dumpen för Saras kostnader. Ser han inte att han är lika god kålsupare som GW? Vad man i slutänden vill betala för i sådan här situationer är ju en ren smaksak.
Handlar om att vara konsekvent i sina åsikter. Åkesson vill ändra förtalslagen så att Dumpens verksamhet blir legal, däremot har GW mig veterligen aldrig försvarat användandet av nazi-symboler i andra sammanhang än just detta.
Citera
2026-02-22, 16:52
Medlem
Aakerbocks avatar
Det intressanta är väl ändå om de som aktionen riktas mot upplever det som ett hot? Eller ser det som en kul grej, vilket ett flertal här verkar tycka.
Den självgode pösmunken GW kanske borde pensionera sig och helt gå in för att kränga halvtaskiga viner.
Citera
2026-02-22, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Handlar om att vara konsekvent i sina åsikter. Åkesson vill ändra förtalslagen så att Dumpens verksamhet blir legal, däremot har GW mig veterligen aldrig försvarat användandet av nazi-symboler i andra sammanhang än just detta.
Jag har aldrig sett Åkesson försvara grovt förtal i något annan sammanhäng än Saras. Förklara gärna hur du menar.
Citera
2026-02-22, 16:55
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Mysigt samhälle där folk kan placera Hitlerfigurer utanför folks dörrar utan åtgärder. Det tycker jag låter som en jättebra idé. Kör på det!

Äpplen, målade äpplen!

Snöflinga de luxe!
Citera
2026-02-22, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Äpplen, målade äpplen!

Snöflinga de luxe!

Det var inte bara äpplen dock.
Citera
2026-02-22, 16:56
Medlem
densistasovjets avatar
När man blir äldre så kommer personligheten fram. Leif GW Persson är har varit extremt bra på att framhålla sig själva samtidigt som han i princip som professor inte publicerat något av värde och lyckades under sin tid på polisen ( vi som skattebetalare betalade hans lön ) kunde skriva en massa böcker. En scharlatan som nu gjorde bort sig. Professorstjänsten fick han för att hålla käften om Geijerskandalen där Geijer likt Epstein knullade underåriga flickor och utsatte Sverige för säkerhetsrisker då flickorna kom från östblocket. Palme låste in dokumentet om alla politiker som gått till bordellen istället för att agera och såg till att SÄPO aldrig mer fick en opolitisk chef.

Det märkliga är ju att folk gått på bluffen under alla år. Sitta i TV och kommentera aktuella fall där utgången är given samtidigt som polisen sjönk allt längre ner i pk träsket och utredde allt färre brott, något som LEif GW skiter fullständigt i. Det drabbar ju bara vanliga människor.
Citera
2026-02-22, 16:57
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Det var inte bara äpplen dock.

Nä dockan var var olämplig men äpplena not so much!
Citera
2026-02-22, 16:58
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Årets icke svar
Jag förväntar mig att du vet vad jag menar. Du verkar ha missat stora delar av GW:s karriär...
Citera
2026-02-22, 16:59
Medlem
Citat:
Kanske inte brottsligt, det får domstolen bedöma. Det som är mest obehagligt är att GW känner sig manad att gå ut i media och försvara detta grisiga beteende, sen provokativt berätta att han ska betala rättegångskostnader. Det som är det obehagliga i det hela.
Han gör som Jimmie med Dumpen Sara. Var det också ”obehagligt”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in