2026-02-22, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Skål.

BTW, det var väl Jacke som ville avrätta Linnea, hänga henne på ett torg, bränna upp henne, kidnappa hennes syster och förstöra hennes liv?
Aaa, du har väl inte läst chatten antar jag.
Gustav har väl "bröstat detta". Han som skrivit de mest vidriga sakerna i chatten. Så då är det ok antar jag.
Hör av dig i morgon, när du hittat grammatiken, kompletta meningsuppbyggnader osv.

Går denna chatt att läsa i sin helhet på något annat ställe än i Anjos ’serie’?

Länka gärna isf.

Obs! vill kunna tolka själv så högläsningen från Anjo undanbedes.
Citera
2026-02-22, 05:19
Medlem
Pianotangents avatar
Retoriken mellan bröderna Bergs utspel och sätt att gå på bröders flickvänner, nu via Anjo, är väl något som går längre tillbaka än det som pågår nu?

Finns det några gamla rävar kvar som minns hur både Jocke och Chrippa gick efter Jackes flickvän som de anklagade gå på droger och höll på med henne för att få kontroll på Jacke igen när de hade bröderna Berg-kanalen? Helt blinda för vad de själva gjorde?

Jag har för mig att de gav henne skulden för allt och skapade ett skapligt drev. Trots att de själva knappast var oskyldiga eller drogfria.

Jag började läsa den tråden då och kommer inte ihåg exakt turerna eller om Anjo fanns med i den bilden redan då.

Det går bara runt runt allting, bara med nya måltavlor. Ouppfostrade idioter allihop.
Citera
2026-02-22, 07:34
Avstängd
Innan jag snabbt skulle stänga av Anjo's kanal så hann jag höra orden "hennes äckliga familj". Det är visst "kränkande" att fråga om det inte är tjatigt att fokusera hela sitt liv på en dysfunktionell familj. Då blir man avstängd.

Är detta ett riktigt jobb, att prata skit om andra? Vad fyller det för funktion i samhället? Men det är väl pengarna som är det viktigaste.
Senast redigerad av Newton555 2026-02-22 kl. 07:41.
Citera
2026-02-22, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Retoriken mellan bröderna Bergs utspel och sätt att gå på bröders flickvänner, nu via Anjo, är väl något som går längre tillbaka än det som pågår nu?

Finns det några gamla rävar kvar som minns hur både Jocke och Chrippa gick efter Jackes flickvän som de anklagade gå på droger och höll på med henne för att få kontroll på Jacke igen när de hade bröderna Berg-kanalen? Helt blinda för vad de själva gjorde?

Jag har för mig att de gav henne skulden för allt och skapade ett skapligt drev. Trots att de själva knappast var oskyldiga eller drogfria.

Jag började läsa den tråden då och kommer inte ihåg exakt turerna eller om Anjo fanns med i den bilden redan då.

Det går bara runt runt allting, bara med nya måltavlor. Ouppfostrade idioter allihop.

Ja, det kan man inte glömma. Anledningen att det drevet inte höll på särskilt länge beror på att Jacke bröt med tjejen ganska tidigt. Men annars var det väldigt omfattande och genererade mycket visningar.

På den tiden var det Rask som var mest aktiv. Det framkom att de även då satt i chattgrupper och att Chrippa och Jocke gav Rask information som han förtalade tjejen med. Tror till och med att Anjo kan ha kritiserat Rask för det. Anjo började hålla på såhär något år senare. Han skulle tydligen göra en dokumentär om förtalsdrevet Jocke anordnat mot Joz, men blev istället duperad av Jocke och hoppade istället på förtalsdrevet mot Joz, och på den vägen är det. Han byggde sin popularitet på det, och sedan dess är det förtalscontent för hela slanten för Anjo.

Det bedrevs till och med en förundersökning efter det mot Jocke, Anjo och Rask om grovt förtal. Även då klarade sig de med en hårsmån då åklagaren inte tyckte det låg i allmänt intresse att åtala. En tjej som kände Jocke och Jonna åkte däremot på en video i vilken hon gick ut och anklagade Joz för att vara våldtäktsman. En video som förövrigt pushades hårt av Jocke och hans anhang när den kom ut.
Citera
2026-02-22, 08:42
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ja, det kan man inte glömma. Anledningen att det drevet inte höll på särskilt länge beror på att Jacke bröt med tjejen ganska tidigt. Men annars var det väldigt omfattande och genererade mycket visningar.

På den tiden var det Rask som var mest aktiv. Det framkom att de även då satt i chattgrupper och att Chrippa och Jocke gav Rask information som han förtalade tjejen med. Tror till och med att Anjo kan ha kritiserat Rask för det. Anjo började hålla på såhär något år senare. Han skulle tydligen göra en dokumentär om förtalsdrevet Jocke anordnat mot Joz, men blev istället duperad av Jocke och hoppade istället på förtalsdrevet mot Joz, och på den vägen är det. Han byggde sin popularitet på det, och sedan dess är det förtalscontent för hela slanten för Anjo.

Det bedrevs till och med en förundersökning efter det mot Jocke, Anjo och Rask om grovt förtal. Även då klarade sig de med en hårsmån då åklagaren inte tyckte det låg i allmänt intresse att åtala. En tjej som kände Jocke och Jonna åkte däremot på en video i vilken hon gick ut och anklagade Joz för att vara våldtäktsman. En video som förövrigt pushades hårt av Jocke och hans anhang när den kom ut.

Aha då minns jag rätt. Hade bara Chrippa och Linnea suttit still i båten och inte agerat tillbaka i affekt så hade i alla fall hon kunnat driva det civilrättsligt och fått både ett stort skadestånd och fått väck Anjo i samma andetag.
Tyvärr ljuger hon medvetet och konstant så hon är inte så trovärdig nu.

Förhoppningsvis finns det andra som drabbats som kan gå ihop och få stopp på skitsnacket en gång för alla.

Alla inblandade är över 18 år nu och ingen utomstående kan anse sig ha rätt att bestämma vem man är tillsammans med. Det är det mönstret som de hade kunnat åka på allihop.

Chrippa har själv betett sig så iom den gamla historien så han sitter i glashus. Sjuk familj med tillhörande vänner som lägger sig i och förstör varandras liv. Offentligt och tjänar pengar på det både direkt och indirekt.
Citera
2026-02-22, 08:56
Medlem
Citat:
Aha då minns jag rätt. Hade bara Chrippa och Linnea suttit still i båten och inte agerat tillbaka i affekt så hade i alla fall hon kunnat driva det civilrättsligt och fått både ett stort skadestånd och fått väck Anjo i samma andetag.
Tyvärr ljuger hon medvetet och konstant så hon är inte så trovärdig nu.

Förhoppningsvis finns det andra som drabbats som kan gå ihop och få stopp på skitsnacket en gång för alla.

Alla inblandade är över 18 år nu och ingen utomstående kan anse sig ha rätt att bestämma vem man är tillsammans med. Det är det mönstret som de hade kunnat åka på allihop.

Chrippa har själv betett sig så iom den gamla historien så han sitter i glashus. Sjuk familj med tillhörande vänner som lägger sig i och förstör varandras liv. Offentligt och tjänar pengar på det både direkt och indirekt.

Jag tror inte det är omöjligt för henne att vinna en stämning. Antingen civilrättsligt eller genom ett enskilt åtal. Att hon skickat lite skit tillbaka fråntar inte att Anjo ägnar sig åt förtal. Det blir inte försvarligt bara för att han blev förtalad själv. Blir man det får man själv stämma, inte pumpa ut mer förtalsvideor.

Jag vet även att åklagarens beslut har överklagats och kommer överprövas beträffande förtalsvideorna om Linnea. Så det är nog inte helt omöjligt att det blir ett allmänt åtal där. Det finns väldigt mycket i det här som lever upp till när det ska anses påkallat från allmän synpunkt att väcka åtal. Det är inte riktigt en kampanj mellan ”influencers”. Det är den ena sidan som är extremt aktiv från flera konton, och den andra sidan som skickar lite skit tillbaka. Det är rätt så naturligt med tanke på hur hårt ansatta de blivit. Inte minst Linnea kan knappast anklagas för att vara en lika god kålsupare i det här.
Citera
2026-02-22, 09:17
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jag tror inte det är omöjligt för henne att vinna en stämning. Antingen civilrättsligt eller genom ett enskilt åtal. Att hon skickat lite skit tillbaka fråntar inte att Anjo ägnar sig åt förtal. Det blir inte försvarligt bara för att han blev förtalad själv. Blir man det får man själv stämma, inte pumpa ut mer förtalsvideor.

Jag vet även att åklagarens beslut har överklagats och kommer överprövas beträffande förtalsvideorna om Linnea. Så det är nog inte helt omöjligt att det blir ett allmänt åtal där. Det finns väldigt mycket i det här som lever upp till när det ska anses påkallat från allmän synpunkt att väcka åtal. Det är inte riktigt en kampanj mellan ”influencers”. Det är den ena sidan som är extremt aktiv från flera konton, och den andra sidan som skickar lite skit tillbaka. Det är rätt så naturligt med tanke på hur hårt ansatta de blivit. Inte minst Linnea kan knappast anklagas för att vara en lika god kålsupare i det här.

Ha det är bara att hoppas! De behöver stoppas! Det handlar ju inte bara om att det sprids på deras egna plattformar, reklam och länkar läggs upp här och det får spridning långt utanför medlemmarna som hänger här. Det sprids över hela nätet med en googling bort.
Senast redigerad av Pianotangent 2026-02-22 kl. 09:21.
Citera
2026-02-22, 09:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dogeatingadog
Går denna chatt att läsa i sin helhet på något annat ställe än i Anjos ’serie’?

Länka gärna isf.

Obs! vill kunna tolka själv så högläsningen från Anjo undanbedes.

Stäng av ljudet?
Citera
2026-02-22, 11:42
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ha det är bara att hoppas! De behöver stoppas! Det handlar ju inte bara om att det sprids på deras egna plattformar, reklam och länkar läggs upp här och det får spridning långt utanför medlemmarna som hänger här. Det sprids över hela nätet med en googling bort.

Tror ett stort problem är att många antar att detta är ett skådespel. Det var åtminstone det jag antog innan Anjo väckte min uppmärksamhet med sin våldtäktsdokumentär förra året. Det hela brusar liksom förbi och man antar att ingen grupp människor kan agera på detta sättet förutom i samförstånd - men tji fick jag.

Problemet är som sagt att de som Anjo, Jocke och kompani utsätter för detta inte klarar av att inte gå i gensvar, vilket försvårar deras eventuella chanser i ett åtal.

Med det sagt, Anjo kommer aldrig ta sig ut ur YouTube-bubblan efter Hatet. Jockes fortsatta karriär i media återstår att se, men det är inte omöjligt att han snabbt blir omöjlig med tanke på hur frenetisk han är.
Citera
2026-02-22, 11:47
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saergourls
På del 16 hänger pontus ut sms mellan anna hit och linnea om misshandeln

Pontus är så JÄVLA VIDRG hänger ut andras privata sms han INTE har något med att göra FÖRTALA!

Hade man väntat sig något annat från fetröven. Den groteskt feta Anjo har byggt hela sin karriär på att vara "vidrig".
Citera
2026-02-22, 12:39
Medlem
Har vi hört något om faderskapstesten?
Är det kanske BögRodde som är pappan?
Kommer Anjo att föreläsa på Kunskapsskolan i Norrköping framöver?
Har Lisen blivit nominerad till årets Norrköpingsmoder ännu?
Citera
2026-02-22, 12:49
Medlem
Psysations avatar
Ramlade över ett kommentarsfält på Facebook.(Sidan SVT Dokumentär delar Hatet dokumentären)
Publicerat ett par dagar sedan.

Cirka 280 kommentarer varav 95% består av namn man ser i Fläskfurstens svans. Gapar om det vanliga:
Klipp&klistra Bo, fake dokumentären, granska "bo-spade" samt Bo Göran Orkester,

Fy fan vilket SLÖDDERPACK, ser ut precis som jag anade Chrippatrådspammarna ser ut
https://ibb.co/5WMXNRwF
Senast redigerad av Psysation 2026-02-22 kl. 12:49. Anledning: Felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in