Citat:
Ursprungligen postat av
Pianotangent
Retoriken mellan bröderna Bergs utspel och sätt att gå på bröders flickvänner, nu via Anjo, är väl något som går längre tillbaka än det som pågår nu?
Finns det några gamla rävar kvar som minns hur både Jocke och Chrippa gick efter Jackes flickvän som de anklagade gå på droger och höll på med henne för att få kontroll på Jacke igen när de hade bröderna Berg-kanalen? Helt blinda för vad de själva gjorde?
Jag har för mig att de gav henne skulden för allt och skapade ett skapligt drev. Trots att de själva knappast var oskyldiga eller drogfria.
Jag började läsa den tråden då och kommer inte ihåg exakt turerna eller om Anjo fanns med i den bilden redan då.
Det går bara runt runt allting, bara med nya måltavlor. Ouppfostrade idioter allihop.
Ja, det kan man inte glömma. Anledningen att det drevet inte höll på särskilt länge beror på att Jacke bröt med tjejen ganska tidigt. Men annars var det väldigt omfattande och genererade mycket visningar.
På den tiden var det Rask som var mest aktiv. Det framkom att de även då satt i chattgrupper och att Chrippa och Jocke gav Rask information som han förtalade tjejen med. Tror till och med att Anjo kan ha kritiserat Rask för det. Anjo började hålla på såhär något år senare. Han skulle tydligen göra en dokumentär om förtalsdrevet Jocke anordnat mot Joz, men blev istället duperad av Jocke och hoppade istället på förtalsdrevet mot Joz, och på den vägen är det. Han byggde sin popularitet på det, och sedan dess är det förtalscontent för hela slanten för Anjo.
Det bedrevs till och med en förundersökning efter det mot Jocke, Anjo och Rask om grovt förtal. Även då klarade sig de med en hårsmån då åklagaren inte tyckte det låg i allmänt intresse att åtala. En tjej som kände Jocke och Jonna åkte däremot på en video i vilken hon gick ut och anklagade Joz för att vara våldtäktsman. En video som förövrigt pushades hårt av Jocke och hans anhang när den kom ut.