Citat:
Ursprungligen postat av
Mailmans
Att man ens ställer upp på vara med i en sådan här artikel är ju personligt självmord på arbetsmarknaden.
Finns nog väldigt få företag och rekryterare som ens tar i en sådan gnällspik med tång
Kul att du säger det, jag håller ibland i rekryteringsprocesser just för sjuksköterskor med inriktning mot röntgen, och jag Googlar alltid de sökande, kollar deras sociala medier om de har några, och det är förvånande hur många tror att torgföra knepiga åsikter på t ex Facebook inte kan påverka livet i övrigt.
Jag väljer givetvis bort folk som är väldigt uttalat vänster, för med dem blir det nästan alltid problem, de har svårt att fatta att de har skyldigheter och att de själva kan vinna på att "bjuda till" lite ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Varför inte bara anlita en annat företag om man inte är nöjd med servicen? Eller hade de ingått ett avtal? Tror ju mycket sånt här hamnar i tidningar för att de lusläser Facebook och liknande efter något att göra artiklar om. De är för lata idag att gå ut i samhället och möta verkligheten.
Som jag fattade det så har de ingått ett avtal. Men att gå ut i tidningen med sånt här är ju lite överdrivet. Men visst, det kanske är ett skitföretag, vad vet jag? Men som jag nämnt ovan så tror jag nog sanningen är någonstans i mitten.