2026-02-21, 10:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Detta.

Är väldigt vanligt i England, och kommer att bli vanligare i Sverige också eftersom vi för samma invandringspolitik.

Det är så i Sverige, väldigt få som har kunder som täcker upp för utgifterna!
Citera
2026-02-21, 11:00
Medlem
Fettsugnings avatar
Bara att bojkotta alla blattedrivna 'företag'.
Citera
2026-02-21, 11:00
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Ja vi har ganska många frisör salonger pizzerior bil verkstäder och tobaks affärer mat varor affärer i centrum men nu har invandrarna börjar öppna fler salonger där de bor runt bostadsområdena så hela staden börjar likna mer och mer som i Mellanöstern eller Indien .
Inget fel med det roligt att de bidrar till samhället men jag tycker staden börjar bli annorlunda och ful stad.

- och de gör frisör- och bil/bilverkstadsbranscherna svartare än svartast. Grundläggande utbildning är obefintlig, men det hoppas jag alla fattar.
Citera
2026-02-21, 15:53
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag har inget emot att man idkar företagsverksamhet av olika slag, däremot blir jag fly förbannad om det är vi skattebetalare som betalar notan via massa starta eget bidrag eller betalar de anställdas löner eller att företagen skattefuskar så in i helvete. Då har man skapat en arbetsmarknad och företagskultur där villkoren inte är samma.

Ännu värre om det är organiserad kriminalitet som använder företagen för att tvätta pengar.

Är väl överlag hur enkelt som helst att fuska med bokföringen i frisörbranschen ? Egentligen för alla som kan kan klippa hår gör ett klipp utan redovisning. Så det förekommer nog bland svenskar ochså
Att de sen får statliga subventioner för frisörsverksamhet är nog väldigt vanligt fast det egentligen inte behövs, men det får man. Det är en påse bidrags-pengar för varje årsbudget som går till.. Även undercover-verksamheter bedriver man.

Vem kan ha koll egentligen speciellt i invandrartäta områden där stammisarna finns.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in