2026-02-21, 11:42
Medlem
Madagascars avatar
T ex på eniro.se och hitta.se var det standard att man kunde knappa in ett namn och få telefonnumret. Varför försvann detta? När?

Adress får man fram som vanligt.

Man har alltså begränsat möjligheten att skicka dick pics på mobilen men det är lika enkelt som förut att skicka brevbomber och stalka folk fysiskt... Detta tycks mig ologiskt. Eller tänker jag fel?
Senast redigerad av Madagascar 2026-02-21 kl. 11:54.
Citera
2026-02-21, 11:46
Medlem
Åtminstone om du kommer till adressen fysiskt och ska bete dig, så blir det lättare med konsekvenserna jämfört med om du beter dig via mobilen eller något social media / app.
Citera
2026-02-21, 13:21
Medlem
Sereenas avatar
Många väljer numera att dölja sina nummer för att minska risken för reklam/säljsamtal och div annat okynnesringande.
Citera
2026-02-21, 13:36
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Många väljer numera att dölja sina nummer för att minska risken för reklam/säljsamtal och div annat okynnesringande.
Nej, det är inte förklaringen. Jag har själv inte valt dolt nummet. Likväl är mitt nummer dolt.
Citera
2026-02-21, 13:55
Medlem
glockenreins avatar
Man har möjlighet att dölja sitt telefonnummer själv så är säkert många som gjort det. I de fall man inte dolt själv vet jag inte varför det inte syns.
Citera
2026-02-21, 14:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Man har möjlighet att dölja sitt telefonnummer själv så är säkert många som gjort det. I de fall man inte dolt själv vet jag inte varför det inte syns.

Det företag jag har mitt mobilabonnemang hos lämnar inte ut sina kunders mobilnummer till Eniro etc.

Citat:
Ifall du inte vill att ditt nummer ska hamna i nummerupplysningsregister så som på Hitta.se och Eniro behöver du inte oroa dig. Vi lämnar aldrig ut några av vår nummer till dem eller liknande tjänster.

https://support.fello.se/sv/articles/257154-jag-vill-ha-hemligt-nummer-hur-gor-jag

Kanske det är samma sak där du har ditt abonnemang?
Citera
2026-02-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
T ex på eniro.se och hitta.se var det standard att man kunde knappa in ett namn och få telefonnumret. Varför försvann detta? När?

Adress får man fram som vanligt.

Man har alltså begränsat möjligheten att skicka dick pics på mobilen men det är lika enkelt som förut att skicka brevbomber och stalka folk fysiskt... Detta tycks mig ologiskt. Eller tänker jag fel?
man har inte det - så antingen gör du fel eller så har du ingen telefon.
Citera
2026-02-21, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det företag jag har mitt mobilabonnemang hos lämnar inte ut sina kunders mobilnummer till Eniro etc.
Vad är det för operatör som är så hemlig? Det har ju alltid varit allmänna uppgifter om man själv inte vill vara hemlig. Själv är jag öppen. Vore ju tråkigt om någon vill ha fatt i mig och inte kunde. Jag dör inte av kränkthet om någon ringer mig av misstag eller för att ta upp eller skapa ny kontakt. Försäljare gillar jag dock inte så finns i NIX och blockar sådana som ändå ringer upp i detta ärende.
Citera
2026-02-21, 16:02
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad är det för operatör som är så hemlig? Det har ju alltid varit allmänna uppgifter om man själv inte vill vara hemlig. Själv är jag öppen. Vore ju tråkigt om någon vill ha fatt i mig och inte kunde. Jag dör inte av kränkthet om någon ringer mig av misstag eller för att ta upp eller skapa ny kontakt. Försäljare gillar jag dock inte så finns i NIX och blockar sådana som ändå ringer upp i detta ärende.
Finns ditt nummer på eniro.se och hitta.se?
Citera
2026-02-21, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Finns ditt nummer på eniro.se och hitta.se?
Faktiskt inte upptäckte jag nu. Inte heller Ratsit. Men jag har inte tagit bort dem. Hur ska man nu få fatt i folk man saknar nr till?
Citera
2026-02-21, 17:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Jag länkade till företaget i mitt förra inlägg. Fello som ingår i Teliakoncernen.

www.fello.se

Jag visste inte att det var så förrän en kompis från min ungdom ville komma i kontakt med mig. Men som tur var har vi gemensamma vänner, så det löste sig.
Citera
2026-02-21, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag länkade till företaget i mitt förra inlägg. Fello som ingår i Teliakoncernen.

www.fello.se

Jag visste inte att det var så förrän en kompis från min ungdom ville komma i kontakt med mig. Men som tur var har vi gemensamma vänner, så det löste sig.
Jag upptäckte att även jag fått uppgifterna borttagna utan eget ingrepp. Tydligen något som hänt alla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in