2026-02-21, 14:31
Avstängd
Finns detta?
Google gav mig inget tydligt svar.
Om det finns eller fanns en app likt Tinder fast med regeln om att du endast får registrera dig om du redan har barn, skulle du som förälder föredra den istället framför alla andra dejtingappar?

Vill du som singelförälder hellre dejta någon som också har barn?
Har du fördomar om andra singelföräldrar trots att du själv har barn?

Vilka fördelar/nackdelar ser du i ett sådant upplägg?
Citera
2026-02-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Finns detta?
Google gav mig inget tydligt svar.
Om det finns eller fanns en app likt Tinder fast med regeln om att du endast får registrera dig om du redan har barn, skulle du som förälder föredra den istället framför alla andra dejtingappar?

Vill du som singelförälder hellre dejta någon som också har barn?
Har du fördomar om andra singelföräldrar trots att du själv har barn?

Vilka fördelar/nackdelar ser du i ett sådant upplägg?

Jag gillar ensamstående morsor. De är enkla, behagliga och tacksamma. Jag är också intresserad av en sådan app om den existerar.
Citera
2026-02-21, 14:50
Medlem
Tomtekukars avatar
Glöm inte att lägga in en obligatorisk varningstext i profilen:

Du förväntas agera bekväm bankomat. Du kommer alltid i fjärde hand efter barn, ex och vardagslogistik. Du har noll mandat i uppfostran men fullt betalningsansvar i praktiken. Och när relationen spricker försvinner även barnet – permanent.”

Transparens är ju modernt. Lika bra att köra full risk disclosure från start.
Citera
2026-02-21, 15:11
Medlem
BalduinGrollers avatar
Får man regga sig även om barnen är vuxna?
Citera
2026-02-21, 15:14
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar

Du förväntas agera bekväm bankomat. Du kommer alltid i fjärde hand efter barn, ex och vardagslogistik. Du har noll mandat i uppfostran men fullt betalningsansvar i praktiken. Och när relationen spricker försvinner även barnet – permanent.”

Du verkar vara kul på fest… De flesta människor klarar nog utan problem av att göra sin egen analys av situationen, eller är du en sån som behöver instruktioner på tvättmedel att man inte ska inte äta det?

En dejtingapp som fokuserar på folk med barn från tidigare förhållanden kanske skulle kunna bli en hit, speciellt om den sorterar bort folk som inte har nått den nödvändiga mognad som krävs för att de ska klara av att ta ansvar för hela familjen även om inte alla barnen biologiskt är deras.

Jag tycker att det låter som en bra idé, men det går förmodligen att lösa i alla appar genom filter.
Citera
2026-02-21, 15:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Jag gillar ensamstående morsor. De är enkla, behagliga och tacksamma. Jag är också intresserad av en sådan app om den existerar.

Man skulle kunna ha ett tillägg i appen för singelpersoner som inte önskar att få egna barn?

Eller som helt enkelt bara uppskattar att det redan finns barn och att man kanske slipper småbarnsåren i vissa fall?
Citera
2026-02-21, 15:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar

Barn går alltid före allt annat. Och det är så självklart att man inte behöver ifrågasätta det.

När det kommer till det ekonomiska så förutsätter jag att den som är villig att ta sig an någon annans barn per automatik kommer att vilja bidra till sin familj.

Det är riktigt sorgligt för både vuxna och barn om man ingått i en familj där barn redan fanns, och det plötsligt upphör.
Citera
2026-02-21, 15:21
Medlem
franges avatar
Badoo. Det är ju i princip enbart singelmorsor där.
Citera
2026-02-21, 15:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BalduinGroller
Får man regga sig även om barnen är vuxna?

Bra fråga.
Det kanske skulle finnas en brytpunkt när barnet blivit myndig?
(även om man är förälder tills man går i graven)
Citera
2026-02-21, 15:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Du verkar vara kul på fest… De flesta människor klarar nog utan problem av att göra sin egen analys av situationen, eller är du en sån som behöver instruktioner på tvättmedel att man inte ska inte äta det?

En dejtingapp som fokuserar på folk med barn från tidigare förhållanden kanske skulle kunna bli en hit, speciellt om den sorterar bort folk som inte har nått den nödvändiga mognad som krävs för att de ska klara av att ta ansvar för hela familjen även om inte alla barnen biologiskt är deras.

Jag tycker att det låter som en bra idé, men det går förmodligen att lösa i alla appar genom filter.

Jag är inte en person som har den tekniska kunskap eller intresse som krävs för att bygga appar.
Men högst troligt snappar någon upp idén här och skapar en sådan app.

Har man barn sedan innan tror jag att det underlättar för stabila relationer vid sammanslagning av familjerna.
Man har nog en annan förståelse, tolerans och vet vad som är prio.
Citera
2026-02-21, 15:30
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup

Innehållsdeklaration är standard när man hanterar risk eller skadat gods. Inte för att folk är dumma, utan för att risk ska vara tydlig.

I decennier har medier och vita riddare som du romantiserat kvinnors drivkrafter och demoniserat mäns, för att släta över att över hälften av relationer med barn inblandade kraschar. Mannen kliver in som resurs, logistisk förstärkning och ekonomisk stötdämpare – tills en bättre gren dyker upp.

Kalla det vad du vill. Andra kallar det hypergami.
Transparens är inte omognad. Det är riskhantering.
Citera
2026-02-21, 15:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Badoo. Det är ju i princip enbart singelmorsor där.

Har aldrig testat Badoo och vet inte hur appen funkar.
Tror att man i dom flesta appar kan fylla i om man redan har barn.

Men denna önska-app var mer tänkt som att sålla bort singelpersoner Utan barn, så att det blir ett bättre klimat för dom som blivit singelföräldrar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in