2026-02-21, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakirosmother
kommer aldrig rösta på sd igen

Inte jag heller. Kan förstå att vissa som inte nått samma insikt kanske inte tror det. Men jag har alltså själv röstat på SD i alla val jag kunnat, sedan 2006. ALDRIG MER! Det gäller alla jag känner därtill som är oerhört besvikna. Släkt och vänner, det är tiotals röster bara i min direkta närhet dom försvinner därmed. Naturligtvis måste detta missnöjet synas i valresultatet.
Citera
2026-02-21, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Släkt och vänner, det är tiotals röster bara i min direkta närhet dom försvinner därmed. Naturligtvis måste detta missnöjet synas i valresultatet.
Eh.. nej inte riktigt va?
Citera
2026-02-21, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Majoriteten av svenska folket har sedan länge insett att SD aldrig haft lösningen på problemet. De enda som med näbbar och klor försvarat SD är ju såklart SDare själva, som nu kommer med sin analys ”va, det här funkade ju inte”.

Det visar ju lite nivån på väljarna.

SD har ingen politik eller lösningar på någonting. Det är bara samma och samma varje dag med repressiv politik. Ingenting, noll för sådant som arbetsmarknaden, skolan. Bara repression och sådana felaktiga åtgärder som slår fel och brett mot alla i längden. Även svenskar och partiets egna väljare.
Senast redigerad av Kattmjuk 2026-02-21 kl. 12:13.
Citera
2026-02-21, 12:10
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2026-02-21, 12:12
Medlem
Citat:
Eh.. nej inte riktigt va?

Sluta tramsa. Förstå sammanhanget. Det är en liten del av helheten naturligtvis. Jag ser ett enormt missnöje med SD från partiets tisigare väljare, det måste omfatta en stor andel av partiets väljare. Detta kommer synas i september. Sanna mina ord!
Citera
2026-02-21, 12:13
Medlem
Detta stämmer inte. Under Reinfeldt ökade befolkningen med nästan 1 miljon - de senaste åren har befolkningen knappt ökat alls.

Han skriver så bara för att locka tillbaka liberala tidö-väljare som har gått till S och ni som kommenterar här är så dumma att ni gör samma sak.
Citera
2026-02-21, 12:14
Medlem
Citat:
SD har ingen politik eller lösningar på någonting. Det är bara samma och samma varje dag med repressiv politik. Ingenting, noll för sådant som arbetsmarknaden, skolan. Bara repression och sådana felaktiga åtgärder som slår fel och brett mot alla i längden. Även svenskar och partiets egna väljare.
Ändå har du röstat på dem? Vad fick dig att rösta på något som 80% av befolkningen redan tidigt förstod inte hade svaret?
Citera
2026-02-21, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Detta stämmer inte. Under Reinfeldt ökade befolkningen med nästan 1 miljon - de senaste åren har befolkningen knappt ökat alls.

Han skriver så bara för att locka tillbaka liberala tidö-väljare som har gått till S och ni som kommenterar här är så dumma att ni gör samma sak.

Det är bara att titta på hur många som kommit. Det är svart på vitt. Asylanterna minskat, anhöriga ökat osv. I princip samma siffror som Reinfeldt totalt.
Citera
2026-02-21, 12:18
Medlem
Citat:
Vad för slags repression drabbar helt vanliga svenskar? Detta tror jag väldigt få kan skriva under på om man inte är så dum att man skyller inflation som började innan förra valet på SD.
Citera
2026-02-21, 12:25
Medlem
Citat:
Det är bara att titta på hur många som kommit. Det är svart på vitt. Asylanterna minskat, anhöriga ökat osv. I princip samma siffror som Reinfeldt totalt.
I den riktiga verkligheten pratar folk om tonårsutvisningar i massor, men du tror att anhöriginvandringen har ökat. Visa statistiken.
Citera
2026-02-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Vad för slags repression drabbar helt vanliga svenskar? Detta tror jag väldigt få kan skriva under på om man inte är så dum att man skyller inflation som började innan förra valet på SD.

Kontrollsamhälle. Övervakning. Trygghetssystemen. Osv. Finns hur mycket som helst där enda svaret är ökade inskränkningar från SD.
Citera
2026-02-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ändå har du röstat på dem? Vad fick dig att rösta på något som 80% av befolkningen redan tidigt förstod inte hade svaret?
Ja, allt var ju fantastiskt när Löfven och Magda styrde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in