2026-02-21, 11:41
Medlem
Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson har totalt misslyckats hela denna mandatperioden då antalet invandrare är lika många som under alliansregeringarna. Dessa regeringar och Reinfeldt ses som landsförrädare av invandringskritiker och en stor andel av SD:s väljare. SD har nu alltså varit med och fört samma politik under dessa 4 åren.

Citat:
Även om antalet asylansökningar per capita har sjunkit kraftigt ligger nivån fortfarande lägre i både Finland och Danmark. Anhöriginvandringen har ökat sedan regeringsskiftet, antalet kvotflyktingar är högt i en internationell jämförelse och totalt ligger invandringen på ungefär samma höga nivåer som under alliansregeringens tid vid makten. Påståendet att gränsen skulle ha stängts är strunt.

https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/regeringen-maste-saga-nej-till-sd-om-invandringen/

- Är SD och Åkesson samma landsförrädare som Reinfeldt?

- Hur kan man acceptera samma siffror som alliansregeringarna med en skyhög massinvandring, som alltså SD själva bedriver och accepterar idag och senaste 4 åren?
Senast redigerad av Kattmjuk 2026-02-21 kl. 11:49.
Citera
2026-02-21, 11:41
Moderator
Meijis avatar
Totala antalet beviljade uppehållstillstånd enl. Migrationsverkets statistik

Regeringen Reinfeldt:

2007 - 86.095

2008 - 90.021

2009 - 102.820

2010 - 96.388

2011 - 97.905

2012 - 116.444

2013 - 121.718

2014 - 115.702

Regeringen Kristersson:

2023 - 102.139 ............ (varav 11.000 enl. Massflyktsdirektivet)

2024 - 93.895 .............. (varav 11.038 enl. Massflyktsdirektivet)

2025 - 88.939 ............... (varav 9.254 enl. Massflyktsdirektivet)

https://www.migrationsverket.se/om-migrationsverket/statistik.html

/Moderator
Senast redigerad av Meiji 2026-02-21 kl. 15:55.
Citera
2026-02-21, 11:46
Avstängd
UniktAnvNamns avatar
Utöver detta så knäböjer partimedlemmar i Israel och JÅ har precis varit på statsbesök i Israel för att alliera sig med främmande makt!

Politiker ljuger och vill ha makt, A-kassan skulle aldrig röras och vet vi vet hur det gick med det, SD har haft all makt i det här Tidelaget men låtit sig köras över på punkt efter punkt, men nu när det vankas valår kommer valfläsket, om de har accepterat rollen som dörrmatta de senaste 4 åren, vad ska skillnaden bli i höst?
Citera
2026-02-21, 11:48
Medlem
Man har låtit sig köras över, luras och dribblats bort sedan start dessa 4 år och avslutar likadant. Om jag velat ha M, Kristersson, Reinfeldt och Israel så hade jag röstat på detta. Men det är vad man fått och får av SD.

- Just nu går man också med på att låta kanske alla upp till 21 år stanna.

- Man överger nu kravet på att dra in permanenta uppehållstillstånd.

Vad är nästa? Att acceptera M och "näringslivets" krav på stor införsel av hundratusentals indier och thailändare trots enorm arbetslöshet i landet. Att ta bort lönekraven för dessa. Allt för att behaga M, näringslivet, kapitalisterna, makten och för egen vinning och egna positioner.

Detta kan och ska man bara förakta! Vilka svikare! Groteskt!
Senast redigerad av Kattmjuk 2026-02-21 kl. 11:55.
Citera
2026-02-21, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Utöver detta så knäböjer partimedlemmar i Israel och JÅ har precis varit på statsbesök i Israel för att alliera sig med främmande makt!

Politiker ljuger och vill ha makt, A-kassan skulle aldrig röras och vet vi vet hur det gick med det, SD har haft all makt i det här Tidelaget men låtit sig köras över på punkt efter punkt, men nu när det vankas valår kommer valfläsket, om de har accepterat rollen som dörrmatta de senaste 4 åren, vad ska skillnaden bli i höst?

Ja att man är extrema sionister bortom all rimlighet, sålt ut sig till Israel, tar emot pengar av Israel med mera är oerhört uppenbart idag. Värre än man någonsin kunde ana eller tro när man såg Ekeroth och andra för 15 år sedan, idag är det hela partiledningen och totalt öppet och skamlöst. Man kryper för extrema sionister och bosättare i skytteltrafik till Israel, varför? Helt galet och groteskt.

Vilken svensk och Sverigedemokrat har röstat för och vill ha detta? Ingen! Bojkotta detta skitparti! Låt er inte luras mer!
Senast redigerad av Kattmjuk 2026-02-21 kl. 11:59.
Citera
2026-02-21, 11:58
Medlem
kyrkstockens avatar
Vem har sagt att vi accepterar detta.

Jag har röstat SD i de tre senaste valen. Jag kommer aldrig mer att rösta på Israeldemokraterna.

Men varför skriver ts att SD misslyckats? Det har uppenbarligen bara varit ett mål att byta ut arabimporten mot import av pakistanska flickgroomare och indiska gatubajsare. Pakistan är ju ett fantastiskt föregångsland. Vem har någonsin hört talas om problem med pakistan och pakistanier?

Var tog nödbromsen man annonserade i tunnelbanan vägen?
Citera
2026-02-21, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson har totalt misslyckats hela denna mandatperioden då antalet invandrare är lika många som under alliansregeringarna. Dessa regeringar och Reinfeldt ses som landsförrädare av invandringskritiker och en stor andel av SD:s väljare. SD har nu alltså varit med och fört samma politik under dessa 4 åren.

https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/regeringen-maste-saga-nej-till-sd-om-invandringen/

- Är SD och Åkesson samma landsförrädare som Reinfeldt?

- Hur kan man acceptera samma siffror som alliansregeringarna med en skyhög massinvandring, som alltså SD själva bedriver och accepterar idag och senaste 4 åren?

Och Jimmie skrävlar på precis i samma anda som i förra valuptackten jävla massa ord ingen verkstad,
Citera
2026-02-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Vem har sagt att vi accepterar detta.

Jag har röstat SD i de tre senaste valen. Jag kommer aldrig mer att rösta på Israeldemokraterna.

Men varför skriver ts att SD misslyckats? Det har uppenbarligen bara varit ett mål att byta ut arabimporten mot import av pakistanska flickgroomare och indiska gatubajsare.

Var tog nödbromsen man annonserade i tunnelbanan vägen?

Inte du och jag och några till här kanske. Men massan förstår inte, läser inte på och tar inte reda på såna här saker. Så dessa kommer man fortsätta lura. Detta måste visas upp och påtalas hur man ljuger för svenska folket och sina väljare. Det är oerhörda svek vi bevittnat dessa 4 år vill jag mena.
Senast redigerad av Kattmjuk 2026-02-21 kl. 12:04.
Citera
2026-02-21, 12:02
Medlem
jakirosmothers avatar
kommer aldrig rösta på sd igen
Citera
2026-02-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Och Jimmie skrävlar på precis i samma anda som i förra valuptackten jävla massa ord ingen verkstad,

Ja hans senaste "tal till nationen" var det mest meningslösa och tråkiga jag sett. Med tillägget att man ville spy och mådde illa av att se honom. Avskyvärt!
Citera
2026-02-21, 12:03
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Inte du och jag och några till här kanske. Men massan förstår inte, läser inte på och förstår inte såna här saker. Så dessa kommer man fortsätta lura. Detta måste visas upp och påtalas hur man ljuger för svenska folket och sina väljare. Det är oerhörda svek vi bevittnat dessa 4 år vill jag mena.
Det fungerar inte så.

Om du visar att folk har fel gräver man bara ner sig i sanden ännu mer. Det vet vi av forskning.

Tror du att det funnits en enda kommunist annars?
Citera
2026-02-21, 12:06
Medlem
Majoriteten av svenska folket har sedan länge insett att SD aldrig haft lösningen på problemet. De enda som med näbbar och klor försvarat SD är ju såklart SDare själva, som nu kommer med sin analys ”va, det här funkade ju inte”.

Det visar ju lite nivån på väljarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in