Om man får drömma då...
Utseendemässigt, då jag själv är mörk, är väldigt ljusa kvinnor alltid bäst. Vitblond med mörka ögonbryn har alltid varit min favoritkombination. Blå eller gröna ögon fylla med lyster. Ett par fylliga läppar och ett brett leende med välskötta tänder. Inte så värst lång, allt mellan 155 till 170 cm är ideallängden då jag själv är 183 cm. Fina bröst, gärna av storleken större och en riktigt saftig rumpa. Benens form är också ganska avgörande. Kobenthet samt grovt hjulbenthet går inte hem hos mig, de måste vara förhållandevis raka med lite "kurvor" (inte spikraka). Gärna lite hull, det har jag inget emot. Klädstilen är viktig. Nu för tiden verkar de flesta kvinnor i min ålder vilja klä sig fult med prasselbyxor och FILA-skor. Den vidriga stilen som råder nu kan få en attraktiv kvinna att gå ned flera steg i poängskalan. Nätta skor (loafers, ballerina) är alltid fint ihop med ett par rakare byxor. Levi's-jeans med hög midja med en instoppad blus och ett par vita sneakers. Långa kappor under vintern, samt trenchcoats på våren. Det är kläder som jag gillar. Antingen långt hår eller page-frisyr.
Exempel på utseenden jag är väldigt svag för:
Noora från Skam (något ung på bilden dock) samt
Daenerys Targaryen från Game of Thrones (Gud, ge mig en kvinna som tittar på mig med den blicken). Har inte sett någon av serierna, men har ändå lyckats uppmärksamma dessa två damer.
När det kommer till personlighet är jag väldigt svag för gulliga, omtänksamma tjejer. Hon måste värdesätta en välfungerande familj. Snäll, generös och kärleksfulll. En bra känsla för humor är oerhört viktigt. Att ha roligt ihop är bland det viktigaste för mig. Jag har svårt för kaxiga, gapiga tjejer som måste synas och höras hela tiden.
För timid är inte heller så värst attraktivt. Ett mellanting är bäst i det fallet. Intelligens är viktigt, skulle ha svårt att stanna med en kvinna som var för obildad.
I övrigt är min drömkvinna rökfri. Hon gillar djur men hetsar inte om veganism och sådant. Jag måste kunna äta vad jag vill i avslappnat tillstånd. Vad hon röstar på är irrelevant men jag har hellre en kvinna som röstar på KD än F!. Hon bör ta hand om sig själv och tycka om att vara fin. Välskötta naglar är ett måste, går ej att kompromissa om. När det kommer till sex finns det många saker som inte går att sätta fingret på vad det är som gör det bra eller dåligt. Man får helt enkelt bara utforska sig fram. Hon får gärna vara busig och kåt, väcka mig med en avsugning eller liknande på natten eller morgonen.
Men ju äldre jag blir, desto mer inser jag att den här kvinnan inte existerar längre. I slutändan är kemin viktigast. Jag har fastnat för kvinnor som inte uppfyller många av mina drömkvinnokriterier ovan, men som ändå har gjort mig kär.
Jag hade en sådan här tjej i mina unga dagar men jag tyckte jag kunde bättre. Att jag lämnade henne som 18-åring är något jag idag ångrar och önskar att jag kunde vara med henne igen. Jag har insett i efterhand att hon var en riktig drömkvinna och allt jag eftersökte hos en flickvän. Ung och dum.