2019-05-28, 12:57
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
En hora i sängen, en kokerska i köket och en dam i sällskapslivet.

Ofta blir det tyvärr en hora i sällskapslivet, en kokerska i sängen och en dam i köket.

Det där var roligt faktiskt

Om vi vänder på det då:

En hingst i sängen, Leif Mannerström i köket och blygsam i sällskapslivet.

Blir istället Leif Mannerström i sängen, blygsam i köket och en hingst i sällskapslivet
Citera
2019-05-28, 21:19
Medlem
Rippless avatar
Om man får drömma då...

Utseendemässigt, då jag själv är mörk, är väldigt ljusa kvinnor alltid bäst. Vitblond med mörka ögonbryn har alltid varit min favoritkombination. Blå eller gröna ögon fylla med lyster. Ett par fylliga läppar och ett brett leende med välskötta tänder. Inte så värst lång, allt mellan 155 till 170 cm är ideallängden då jag själv är 183 cm. Fina bröst, gärna av storleken större och en riktigt saftig rumpa. Benens form är också ganska avgörande. Kobenthet samt grovt hjulbenthet går inte hem hos mig, de måste vara förhållandevis raka med lite "kurvor" (inte spikraka). Gärna lite hull, det har jag inget emot. Klädstilen är viktig. Nu för tiden verkar de flesta kvinnor i min ålder vilja klä sig fult med prasselbyxor och FILA-skor. Den vidriga stilen som råder nu kan få en attraktiv kvinna att gå ned flera steg i poängskalan. Nätta skor (loafers, ballerina) är alltid fint ihop med ett par rakare byxor. Levi's-jeans med hög midja med en instoppad blus och ett par vita sneakers. Långa kappor under vintern, samt trenchcoats på våren. Det är kläder som jag gillar. Antingen långt hår eller page-frisyr.

Exempel på utseenden jag är väldigt svag för: Noora från Skam (något ung på bilden dock) samt Daenerys Targaryen från Game of Thrones (Gud, ge mig en kvinna som tittar på mig med den blicken). Har inte sett någon av serierna, men har ändå lyckats uppmärksamma dessa två damer.

När det kommer till personlighet är jag väldigt svag för gulliga, omtänksamma tjejer. Hon måste värdesätta en välfungerande familj. Snäll, generös och kärleksfulll. En bra känsla för humor är oerhört viktigt. Att ha roligt ihop är bland det viktigaste för mig. Jag har svårt för kaxiga, gapiga tjejer som måste synas och höras hela tiden. För timid är inte heller så värst attraktivt. Ett mellanting är bäst i det fallet. Intelligens är viktigt, skulle ha svårt att stanna med en kvinna som var för obildad.

I övrigt är min drömkvinna rökfri. Hon gillar djur men hetsar inte om veganism och sådant. Jag måste kunna äta vad jag vill i avslappnat tillstånd. Vad hon röstar på är irrelevant men jag har hellre en kvinna som röstar på KD än F!. Hon bör ta hand om sig själv och tycka om att vara fin. Välskötta naglar är ett måste, går ej att kompromissa om. När det kommer till sex finns det många saker som inte går att sätta fingret på vad det är som gör det bra eller dåligt. Man får helt enkelt bara utforska sig fram. Hon får gärna vara busig och kåt, väcka mig med en avsugning eller liknande på natten eller morgonen.

Men ju äldre jag blir, desto mer inser jag att den här kvinnan inte existerar längre. I slutändan är kemin viktigast. Jag har fastnat för kvinnor som inte uppfyller många av mina drömkvinnokriterier ovan, men som ändå har gjort mig kär.

Jag hade en sådan här tjej i mina unga dagar men jag tyckte jag kunde bättre. Att jag lämnade henne som 18-åring är något jag idag ångrar och önskar att jag kunde vara med henne igen. Jag har insett i efterhand att hon var en riktig drömkvinna och allt jag eftersökte hos en flickvän. Ung och dum.
Senast redigerad av Ripples 2019-05-28 kl. 21:30.
Citera
2019-05-29, 06:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Om man får drömma då...

Utseendemässigt, då jag själv är mörk, är väldigt ljusa kvinnor alltid bäst.

Tror vi som gillar blondiner har haft brunetter till mödrar. Samma sak avseende de som gift sig med brunetter. Deras mödrar var blondiner.

"Drömkvinnan" blir alltid en listtråd som riktar in sig på det ytliga. Den verkliga drömkvinnan är livspartnern, hon som älskade dig. Hennes utseende var egentligen högst sekundärt.
Senast redigerad av Mertillen 2019-05-29 kl. 06:38.
Citera
2019-05-29, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Om man får drömma då...

Utseendemässigt, då jag själv är mörk, är väldigt ljusa kvinnor alltid bäst. Vitblond med mörka ögonbryn har alltid varit min favoritkombination. Blå eller gröna ögon fylla med lyster. Ett par fylliga läppar och ett brett leende med välskötta tänder. Inte så värst lång, allt mellan 155 till 170 cm är ideallängden då jag själv är 183 cm. Fina bröst, gärna av storleken större och en riktigt saftig rumpa. Benens form är också ganska avgörande. Kobenthet samt grovt hjulbenthet går inte hem hos mig, de måste vara förhållandevis raka med lite "kurvor" (inte spikraka). Gärna lite hull, det har jag inget emot. Klädstilen är viktig. Nu för tiden verkar de flesta kvinnor i min ålder vilja klä sig fult med prasselbyxor och FILA-skor. Den vidriga stilen som råder nu kan få en attraktiv kvinna att gå ned flera steg i poängskalan. Nätta skor (loafers, ballerina) är alltid fint ihop med ett par rakare byxor. Levi's-jeans med hög midja med en instoppad blus och ett par vita sneakers. Långa kappor under vintern, samt trenchcoats på våren. Det är kläder som jag gillar. Antingen långt hår eller page-frisyr.

Exempel på utseenden jag är väldigt svag för: Noora från Skam (något ung på bilden dock) samt Daenerys Targaryen från Game of Thrones (Gud, ge mig en kvinna som tittar på mig med den blicken). Har inte sett någon av serierna, men har ändå lyckats uppmärksamma dessa två damer.

När det kommer till personlighet är jag väldigt svag för gulliga, omtänksamma tjejer. Hon måste värdesätta en välfungerande familj. Snäll, generös och kärleksfulll. En bra känsla för humor är oerhört viktigt. Att ha roligt ihop är bland det viktigaste för mig. Jag har svårt för kaxiga, gapiga tjejer som måste synas och höras hela tiden. För timid är inte heller så värst attraktivt. Ett mellanting är bäst i det fallet. Intelligens är viktigt, skulle ha svårt att stanna med en kvinna som var för obildad.

I övrigt är min drömkvinna rökfri. Hon gillar djur men hetsar inte om veganism och sådant. Jag måste kunna äta vad jag vill i avslappnat tillstånd. Vad hon röstar på är irrelevant men jag har hellre en kvinna som röstar på KD än F!. Hon bör ta hand om sig själv och tycka om att vara fin. Välskötta naglar är ett måste, går ej att kompromissa om. När det kommer till sex finns det många saker som inte går att sätta fingret på vad det är som gör det bra eller dåligt. Man får helt enkelt bara utforska sig fram. Hon får gärna vara busig och kåt, väcka mig med en avsugning eller liknande på natten eller morgonen.

Men ju äldre jag blir, desto mer inser jag att den här kvinnan inte existerar längre. I slutändan är kemin viktigast. Jag har fastnat för kvinnor som inte uppfyller många av mina drömkvinnokriterier ovan, men som ändå har gjort mig kär.

Jag hade en sådan här tjej i mina unga dagar men jag tyckte jag kunde bättre. Att jag lämnade henne som 18-åring är något jag idag ångrar och önskar att jag kunde vara med henne igen. Jag har insett i efterhand att hon var en riktig drömkvinna och allt jag eftersökte hos en flickvän. Ung och dum.
Känns som man är hyfsat nära ditt ideal om än inte så runt gulligt söt och med en portion temperament och inte riktigt samma klädsmak och inte så formig. Nöjd med att vara jag och singel. Tror dock att din drömtjej finns i överflöd därute. Så svårt är det inte att leva upp till. Frågan är mer om du då lever upp till tjejernas ideal.
Citera
2019-05-29, 09:45
Medlem
Mitt ideal:

Runt 35. Vacker men med lite förfallet utseende, men sådär att man kan se att hon måste vart toksnygg för 10 år sedan.

Muskulös och vältränad. Rejäla lår och röv. Smal midja. Fysiskt stark.

Silikonbröst, blonderat hår med mörkare utväxt. Vit hy, men rejält brun-utan-solig, gärna med en lätt orange antydning.

Frikostig med smink, ett par tatueringar gärna svanktatuerad. Trashig men sexig klädstil.

Extrovert, våga ta plats, pratglad till den grad att andra tycker att hon är tjatig och aldrig tyst. Oblyg, vill alltid vara i centrum, men snäll och generös. Modig, trogen, inte fin i kanten.
Citera
2019-05-29, 10:24
Medlem
Sextetts avatar
En porrig nunna.

Vilket är nåt helt annat än Mia Skäringers ”Dyngkåt och hur helig som helst”.

Ja motsatsen faktiskt: ”Dynghelig och hur kåt som helst”.
Citera
2019-05-30, 23:46
Medlem
Yllevantars avatar
Om jag får fantisera skulle det vara något sånt här:

Hon är 1.80 - 1.85 lång
Hon är typ 25 år gammal
Hom har kort blont hår och är smal,

Hon ska ha en familj som hon inte bryr sig så mycket om för då ska man åka på massa kalas och skit. Hon ska ha väldigt få men goda vänner,samma orsak som familjen.

Hon ska uppskatta lugn och ro, hon får gärna vara bekväm med att vara särbo.

Hon ska se mig i ögonen när vi talar med varandra och hon ska säga som det är och inte kringla runt problem.

Hon ska tycka om att bara vara och inte känna någon press att man behöver göra saker hela tiden.

Låter som om jag beskriver en Emil i Lönneberga nästan men det ska vara av kvinligt kön. Denna person finns inte och det kanske är lika bra det, då har jag en sak mindre att fundera på.
Citera
2019-05-31, 19:09
Medlem
Skattebrotts avatar
Har inte ett enda tjejideal utan flera.
Men kort svarat: Ung, 150-160 cm, kraftiga lår, len hy, runt sött ansikte, inte bred mun, långt rakt hår, öppensinnad, inte komplex, crazy men inte jobbig (tids- eller energikrävande), lojal, kåt förstås. Inte vänster.
Citera
2019-06-01, 07:36
Bannlyst
Drömkvinna och drömkvinna. Jag såg en igår på perrongen. Yngre blondin eller "mellanblond". Rakt hår, tjockt hår, täckte nästan hela ryggen på henne. Det var just det som gjorde att mina blickar styrde mot just denna dam.

En onanifantasi som väcktes är att man hade sex med henne och hon var förstås alldeles villig. Klart jag i verkligheten inte sade någonting utan bara tittade lite försiktigt och lät henne vara ifred men ja här var det ett exemplar. Svårt att begripa att om 60 år är hon en skruttig gammelmormor.
Citera
2019-08-09, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Usayso
Oj där läste jag mig t. o.m till tårar så här på förmiddagen... Det var som att läsa något jag själv hade kunnat skriva!

Tack ! det värmer att se !
Citera
2026-02-21, 10:41
Medlem
Sexig. Och trevlig, förstår att även män har känslor. Hon gör inte allt för att min tillvaro ska kännas ännu jävligare och hon vill inte få mig att känna mig otillräcklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in