2026-02-20, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 65535
Omöjligt att veta om du inte låtsas förstå eller om du verkligen inte förstår.

Oavsett vilket så undviker du att svara sakligt på det jag skriver.
Kan du svara sakligt på hur det blir fler svenskar att ersätta oss, om vi utvisar dessa personer?
Citera
2026-02-20, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Kan handla om många års arbete, när det handlar om vuxna. Du kallar barn till arbetande föräldrar inkräktare och parasiter.
Om föräldrarna arbetar men barnen inte har rätt att vara här, då är de inkräktare per definition.

Många av dem arbetar inte med riktiga jobb eller inte ells, eller har så låga inkomster att de kostar oss pengar genom välfärd. Då är de parasiter.

Anhöriginvandring är ingen universell rättighet.
Citera
2026-02-20, 13:02
Medlem
Citat:
Kan du svara sakligt på hur det blir fler svenskar att ersätta oss, om vi utvisar dessa personer?
En motfråga är inget svar.

Framförallt inte när frågan är otydlig.

Jag har inte skrivit ett ord om "fler svenskar".

Allt blir mycket enklare om du erkänner att du inte vill kännas vid ämnet, eller inte förstår det jag skriver.
Citera
2026-02-20, 13:06
Medlem
Citat:
En motfråga är inget svar.

Framförallt inte när frågan är otydlig.

Jag har inte skrivit ett ord om "fler svenskar".

Allt blir mycket enklare om du erkänner att du inte vill kännas vid ämnet, eller inte förstår det jag skriver.
Jag trodde vi diskuterade utvisningar. Ja, jag förstår inte frågan. Något om jag bryr mig om vem som ska ersätta mig.
Citera
2026-02-20, 13:08
Medlem
Citat:
Om föräldrarna arbetar men barnen inte har rätt att vara här, då är de inkräktare per definition.

Många av dem arbetar inte med riktiga jobb eller inte ells, eller har så låga inkomster att de kostar oss pengar genom välfärd. Då är de parasiter.

Anhöriginvandring är ingen universell rättighet.
Då så. Alla som ska utvisas är inkräktare. Inget att diskutera. Men har de varit parasiter i många år för att de ska utvisas just nu?
Senast redigerad av IngridBe 2026-02-20 kl. 13:15.
Citera
2026-02-20, 17:16
Medlem
Citat:
Då så. Alla som ska utvisas är inkräktare. Inget att diskutera. Men har de varit parasiter i många år för att de ska utvisas just nu?
Som jag skrev, det beror på om de inte arbetat med riktiga jobb eller inte ells, eller haft så låga inkomster att de kostat oss pengar genom välfärd.
Citera
2026-02-20, 20:26
Medlem
Citat:
Som jag skrev, det beror på om de inte arbetat med riktiga jobb eller inte ells, eller haft så låga inkomster att de kostat oss pengar genom välfärd.
De flesta det handlar om går i gymnasiet, får väl studiebidrag. Ett år kvar, sen får de väl arbeta eller ta studielån, om de får vara kvar. (ser att det är bara du och jag om olika saker, ingen annan kvar här. Frågan jag skulle svara på var om jag brydde mig om, om alla svenskar dog + mina barn. Förstod inte varför).
Citera
2026-02-21, 10:16
Medlem
Citat:
Finns ju bild i "snyftartiklarna". Ser du någon kvinna med skägg?

Fakta är ju att de som kommer till Svrrige saknar laglig rätt och skäl att göra det.

Så klart vill media försöka dölja det och inre visa upp de mördare och pedofiler som de vill ha kvar i landet.
Citera
2026-02-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Men vad tror vi, är detta Magdas uträckta hand för en SD-S-regering efter valet?

Ett sådant samarbete skulle ju bli rätt okomplicerat och relativt stabilt, partierna står nära varandra både i bidragsfrågor och skattefrågor. Det skulle antagligen bli betydligt mindre friktion i det samarbetet än C-S-MP-V.

Den dag S ser ett SD-samarbete som sin enda chans till regeringsmakten tror jag att de kommer att svänga lika fort som i NATO-frågan.

Men just detta handlar bara om att vinna marginalväljare och är ingen utsträckt hand. S skulle fortfarande ha stora problem med ett SD-samarbete. Magda har fortfarande inte med sig sitt parti på den nya strama migrationspolitiken. Dessutom är S och SD i grunden väldigt lika vilket gör att jag tror S skräms av ett samarbete.
Citera
2026-02-21, 11:15
Medlem
Alla borde åka hem. En tonåring som skickas ut är lika mycket som en kaozblatte som skickas ut. En färre invandrare som ska återvandra är alltid en vinst för Sverige och svenskarna.

Synd att SD inte har svenskarnas väl för ögonen längre.
Citera
2026-02-21, 11:20
Medlem
Citat:
Finns ju bild i "snyftartiklarna". Ser du någon kvinna med skägg?

Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Fakta är ju att de som kommer till Svrrige saknar laglig rätt och skäl att göra det.

Så klart vill media försöka dölja det och inre visa upp de mördare och pedofiler som de vill ha kvar i landet.
Hur vet du det då och hur hör det ihop 18-åringarna man skriver om?
Citera
2026-02-21, 19:01
Medlem
Citat:
Hur vet du det då och hur hör det ihop 18-åringarna man skriver om?

Ingen vet.

Kan bara konstatera att det handlar om människor som saknar reella skäl at vara i Sverige.

Precis som alla vuxna med skägg som myndigheterna ljuger om är "barn".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in