2026-02-21, 10:00
Medlem
Kollladr på matkömas senaste video kan vibät vi äta föt 10k på stureplan, HUR FAN KAN EN TOAST SKAGEK KOSTA NÄSTAN 400 KR??
Citera
2026-02-21, 10:04
Medlem
Connykrims avatar
För att de ligger på en av stockholms dyrare gator.
Citera
2026-02-21, 10:27
Medlem
proconsuls avatar
För att folk betalar det.
Citera
2026-02-21, 10:57
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckAkesson
Kollladr på matkömas senaste video kan vibät vi äta föt 10k på stureplan, HUR FAN KAN EN TOAST SKAGEK KOSTA NÄSTAN 400 KR??
För att citera en stereotyp stockholmsmäklare:
Läge, läge, läge.

Om du vill sitta i 30-40 min på promenadgatan i Cannes är kaffepriset något man redan accepterat före man sitter vid la Croissette.
https://www.cannes.com/fr/cadre-de-vie/la-croisette-reinvente-sa-legende.html?ved=2ahUKEwin-tmrqOqSAxWNEBAIHS0sGT8QgU96BQjLARAE

Om man vill prispressa lite tycker Coop att deras hyfsade räkmacka bör kosta runt 75 kr.
Citera
2026-02-21, 14:04
Medlem
Citat:

Pga sjuka svenska skatter+momsskatter,arbetsgivaravgifter och supergiriga hyresvärdar i city som tar fantasihyror och att det lättlurade svenska folket betalar allt med kort istället för kontanter.

Vi måste få in politiker som börjar med att reglera hyresvärdarna att ta fantasihyror och reglerar bankmaffian samtidigt på alla sätt dom kan.

Såg ett hantverksbageri i city som överlåter hela lokalen gratis mitt i city med kassadisk och montrar och allt för hyran för den lilla skitlokalen låg på runt 100 tusen i månaden.

fastighetsbolagen får ha ett fiktivt högre värde på fastigheterna och får lättare nya lån om de har sjuka hyror trots att lokaler står tomma lång tid för att de eventuellt på papperet skulle kunna få den hyran.
så de låter hellre butikslokaler,kontor osv stå tomma än sänker hyran.
Senast redigerad av Blatteman 2026-02-21 kl. 14:07.
Citera
2026-02-21, 15:06
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Är mer intresserad av vad du tycker/tror en toastskagen ska kosta på den adressen och av den storleken?
Citera
2026-02-21, 15:23
Medlem
Kanske är kalixlöjrom på
Citera
2026-02-21, 15:50
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Är mer intresserad av vad du tycker/tror en toastskagen ska kosta på den adressen och av den storleken?
20kr är lagom för en rostad macka.
Citera
2026-02-21, 16:31
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
20kr är lagom för en rostad macka.

Det täcker inte ens slitaget på möblerna tyvärr
Citera
2026-02-21, 16:35
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
För att de ligger på en av stockholms dyrare gator.
Ja, just så.

Ibland gör jag egen toast skagen. Då får man äta hur många mackor man vill.
Citera
2026-02-21, 18:23
Medlem
Reagerade på samma sak när jag såg deras video.. Formfranska med lite räkor.. 400
Citera
2026-02-21, 19:05
Avstängd
Paris24s avatar
Det höga priset gör att det smakar godare. Används av alla lyxföretag, t.ex apple som lätt kunde sålt sin iphone för halva priset om de velat. Men kunderna vill att den är dyr.

Det är det nya globala företagskonceptet: pressa så mycket pengar du kan av varje kund.

Finns en restaurang där runt hörnet som tar 5500 kr för en middag. Jag funderar på att bjuda mina barn dit, summa 30.000 kr för en helkväll. Vin ingår inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in