2015-01-05, 03:05
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Och likväl så sitter Kungen kvar och Palme är död sen över 20 år tillbaka.

Än en gång har det goda segrat, antar jag?

Tjaa, en genomsnittlig politiker i Sverige är ju bara överbetald. Någon kompetens värd namnet har inte många kommunalpolitiker. Kungen är å andra sidan oförvitlig och dessutom älskad av folket - Svenska folket bugar även undergivet inför prinsessorna och prinsen, och media slickar Drottningens röv dagligen.
Citera
2015-01-20, 14:32
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Falsk dikotomi, men det är ju knappast okänt hur Palme behandlade folk som han inte gillade. Det gjorde han ju ganska öppet. Journalister var "råttor" om de vågade gräva i sossepampars sexköp.
Vad ligger för hot eller falskhet i detta utlåtande från Palme?
Citera
2016-03-02, 10:32
Medlem
mjohan84s avatar
var detta kvinnan som hittade på att Palme var psykisk sjuk och fick elchocker på ett sjukhus men att han egentligen var där varje söndag för att träffa sin mamma?

kvinnans man ska ha varit en högt uppsatt militär ?
Citera
2016-03-02, 10:44
Medlem
Provocative2.0s avatar
Ojdå. Denna tråd var inte dagsfärsk.
Men frågan är ju vad för fel Palme gjorde här?
Eftersom ingen kunde bevisa hans drogmissbruk så sysslade kvinnan redan här med förtal. Han såg till att detta slutade utan att kvinnan tog skada.
Hade han haft viljan hade han kunnat polisanmäla henne vilket efter en fällande dom resulterat i att hon knappast hade fått behålla sitt jobb på hovet.
Citera
2016-07-07, 12:48
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Ojdå. Denna tråd var inte dagsfärsk.
Men frågan är ju vad för fel Palme gjorde här?
Eftersom ingen kunde bevisa hans drogmissbruk så sysslade kvinnan redan här med förtal. Han såg till att detta slutade utan att kvinnan tog skada.
Hade han haft viljan hade han kunnat polisanmäla henne vilket efter en fällande dom resulterat i att hon knappast hade fått behålla sitt jobb på hovet.
Vad Palme än gjorde skulle det av kuppmakarna mot demokratiska rättssamhället ha betraktats som fel. Om han hade gjort en enda anmälan om förtalet så hade förevändningen att döda honom bara blivit ännu starkare bland de konspirativa moralister man i hemlighet utnyttjade.
Citera
2026-02-21, 09:54
Avslutad
Joakim Palme om Palmemordet:
Länge var Olof Palmes son Joakim övertygad om att Christer Pettersson dödade hans pappa.
I dag är han inte lika säker, utan pekar i stället ut en annan
person som han tycker stämmer bättre med mamma Lisbets vittnesmål.
Joakim Palme berättar också – för första gången – om familjens ovanliga beslut efter mordet.

Stig Engström möjlig mördare.
– Jag tycker egentligen att hennes signalement passar
bättre in på Engström än på Pettersson säger Joakim.

Dock har ingen kunnat bekräfta hans uppgifter om vad han säger sig ha gjort.
– Jag förstår inte riktigt hur man ska plocka bort honom från mordplatsen, säger JP.

Det senaste året har medierna uppmärksammat den man som kallas Christer A som tänkbar statsministermördare. Joakim Palme konstaterar att det finns en del komprometterande omständigheter kring det uppslaget, men att inget framkommit som knyter Christer A till mordplatsen.

När jag ringer upp Mårten Palme pekar han mot Stig Engström.

– Uppgifterna som de (polisen) fick fram mot Engström var intressanta.

Det har snart gått 40 år sen Olof Palme mördades när vi träffar Joakim Palme på Expressens redaktion. På väg genom kontorslandskapet passerar vi en vägg med bilder från tidningens historia. En av bilderna är tagen klockan fyra på morgonen den 1 mars 1986 och visar en redaktion i full aktivitet. Budskapet på löpsedeln var tydligt: ”EXTRA. Palme mördad. Sköts i natt på öppen gata”.

Joakim Palme är kritisk till både det dåliga polisarbetet och spaningsledaren Hans Holmérs sätt att leda arbetet.
– Min farsa trodde på honom, att han var en okorrumperad polis, och det tror jag han var. Det måste ha slagit slint i honom, säger JP.
Snart Betalvägg: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/olof-palmes-son-skandiamannen-mojlig-mordare/
Senast redigerad av Palmekulan 2026-02-21 kl. 09:58.
Citera
2026-02-21, 10:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Palmekulan
Länge var Olof Palmes son Joakim övertygad om att Christer Pettersson dödade hans pappa.
Joakim Palme berättar också – för första gången – om familjens ovanliga beslut efter mordet.

– Jag förstår inte riktigt hur man ska plocka bort honom från mordplatsen, säger JP.

Det senaste året har medierna uppmärksammat den man som kallas Christer A som tänkbar statsministermördare. Joakim Palme konstaterar att det finns en del komprometterande omständigheter kring det uppslaget, men att inget framkommit som knyter Christer A till mordplatsen.

Det har snart gått 40 år sen Olof Palme mördades när vi träffar Joakim Palme på Expressens redaktion. På väg genom kontorslandskapet passerar vi en vägg med bilder från tidningens historia. En av bilderna är tagen klockan fyra på morgonen den 1 mars 1986 och visar en redaktion i full aktivitet. Budskapet på löpsedeln var tydligt: ”EXTRA. Palme mördad. Sköts i natt på öppen gata”.

Joakim Palme är kritisk till både det dåliga polisarbetet och spaningsledaren Hans Holmérs sätt att leda arbetet.
– Min farsa trodde på honom, att han var en okorrumperad polis, och det tror jag han var. Det måste ha slagit slint i honom, säger JP.
Snart Betalvägg: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/olof-palmes-son-skandiamannen-mojlig-mordare/

Joakim Palme har ändrat sig ett flertal gånger under åren,vad menar du att ditt inlägg medför?
Citera
2026-02-21, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Joakim Palme har ändrat sig ett flertal gånger.

Jo, Joakim Palme är en clown som vänder kappan efter vinden, han vet som egentligen hände som övriga inom familjen.
Citera
2026-02-21, 10:09
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palmekulan

Sett ur trådens perspektiv låter det som ett "assisterat självmord". Palme drogs in i något eller var med i något och det enda sättet att hindra en vidare utveckling var att mörda honom.

Man har läst om potentialen att utföra mordet, tex Sydafrikaner och Kurder, men effekten av mordet och risken kring det gör att det låter lite osannolikt att de skulle utföra det.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in