2026-02-20, 15:09
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Kan tycka det är trevligt att ha lite ost på ena sidan av brödet när man steker det Lagrad cheddar eller parmesan, blir krispigt och gör att brödet inte blir för blött.
Citera
2026-02-20, 22:42
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storkukan
Enkelt och gott är det.

En vadhållarmacka, ett hyffsat bröd som är hårt stekt i ganska mycket smör. Ryggbiff i mörkrosa ton på ett salladsblad. Riven pepparot, majonäs och äggula.

Det jag tycker inte det finns så mycket att variera med om du frågar mig. Grunden är stabil, men kanske lite tråkigt att diskutera då men mat ska helst ätas snarare än att diskuteras. Ungefär som med en räkmacka, gott och enkelt men egentligen inte så mycket man kan variera med, och det är något ganska bra.

Det är nu faktiskt en bra sammanfattning. Less is more. Vad jag dock kommit fram till att med en köttbit på minst 200 gram behövs det två äggulor.

Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Kan tycka det är trevligt att ha lite ost på ena sidan av brödet när man steker det Lagrad cheddar eller parmesan, blir krispigt och gör att brödet inte blir för blött.

Det tål ju att fundera på men jag tror faktiskt att salladsbladet för min del hanterar detta initialt och sedan ska ju brödet i slutändan användas för att suga upp eventuell kvarvarande köttsaft och äggula så inget går till spillo.
Citera
2026-02-20, 23:20
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det är nu faktiskt en bra sammanfattning. Less is more. Vad jag dock kommit fram till att med en köttbit på minst 200 gram behövs det två äggulor.

Det tål ju att fundera på men jag tror faktiskt att salladsbladet för min del hanterar detta initialt och sedan ska ju brödet i slutändan användas för att suga upp eventuell kvarvarande köttsaft och äggula så inget går till spillo.

Jo, precis Osten är inte tät på något vis, mest förhindrar att brödet inte blir för ”soggigt” för snabbt. Annars håller jag med om att less is more, mycket av det bästa man smakat har den filosofin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in