2026-02-20, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja joo.. har sett sådan slags kärlek/besatthet.
Han dyrkar marken hon går på.
Det är ingen ide att försöka *rädda* honom.
Han kommer inte ens lyssna på lilla C om hon en dag försöker prata med honom.
"Been there, done that"
Det är bara acceptera - önska dom lycka!

Man kan inte rädda någon som inte vill bli räddad tyvärr.

Ja vi får önska dom lycka till i framtiden.
Christofer ska sitta minst 2 år & 9 månader.
Linnea kommer säkert även hon sitt bakom galler ett tag.
Likaså Tomas.
Citera
2026-02-20, 19:23
Medlem
Skattesskulders avatar
[quote=Valentin90|94347263]
Familjerna Berg och Lundström, inklusive barn och släktingar, dom umgås privat och firar även en del högtider ihop. Finns på film t.o.m. Ser ut som dom har kul och trivs bra ihop. Jocke vill förstås inte va med sin familj och släkt.
[url]https://youtu.be/BBva12L8Cf8?

Förutom Amanda då ..

Se o lär

Någon lägger upp bollen
Nån pratar om den.
Någon skjuter.

Dom tre musketörerna.

Eller vad säger du Tomas vart de skrot utav bilen idag.
Senast redigerad av Skattesskulder 2026-02-20 kl. 19:27.
Citera
2026-02-20, 19:25
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Tänkte precis samma ang Advokaten, hur ska han veta om Linneas graviditet är på riktigt?!

Men vi får väl se nästa vecka vad Linnea kommer vissa upp.

Såg lite på Christofer's YouTube video han släppte efter att dom var i Sälen över Julen, både han & Linnea var bakfulla när dom skulle åka skidor. När dom firade Nyår i Malmö så drack hon alkohol.

Om hon nu är gravid så blev hon det under någon av dessa dagar, nu spekulerar jag bara när dom fick till det.

I så fall är hon ca 8 veckor gången.

Jag hoppas verkligen inte att hon ljuger för Christofer om att hon är gravid, för det skulle vara fruktansvärt. Det är ändå en sak om hon lurar okända men inte om hon hittar på det för sin familj.

Jag läste nånstans, vet inte vem som skrev det, att hon blev gravid nästan direkt efter rättegången i december.
Modigt ändå av henne att berätta om graviditeten innan den "kritiska" tiden. Jag berättade när jag var i vecka 14. Vågade inte annat. 😅
Citera
2026-02-20, 19:28
Medlem
Citat:
Tänkte precis samma ang Advokaten, hur ska han veta om Linneas graviditet är på riktigt?!

Men vi får väl se nästa vecka vad Linnea kommer vissa upp.

Såg lite på Christofer's YouTube video han släppte efter att dom var i Sälen över Julen, både han & Linnea var bakfulla när dom skulle åka skidor. När dom firade Nyår i Malmö så drack hon alkohol.

Om hon nu är gravid så blev hon det under någon av dessa dagar, nu spekulerar jag bara när dom fick till det.

I så fall är hon ca 8 veckor gången.

Jag hoppas verkligen inte att hon ljuger för Christofer om att hon är gravid, för det skulle vara fruktansvärt. Det är ändå en sak om hon lurar okända men inte om hon hittar på det för sin familj.

Om fostret blev till runt nyår är hon ca 10 veckor. Man räknar ju från senaste mensens första dag, vanligtvis två veckor innan befruktning. Sen kan hon ju ha blivit gravid innan det, utan att ha vetat om det.
Citera
2026-02-20, 19:35
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Allt är Jockes fel.
Anjo är fet.
Rask förtalar.
HR är horor.
Christian har utvecklats massor.
Linnéa är perfekt.

Typ så.

Adderar lite på din redan pricksäkra lista (i sektens ögon).

Allt är Jockes fel.
Anjo är fet och gick upp i vikt i biggest loser.
Rask förtalar.
HR är horor.
Christian har utvecklats massor.
Linnéa är perfekt och har fått ett helt nytt perspektiv sedan hon fick veta att hon ska bli mamma - för ca två dagar sedan.
Citera
2026-02-20, 19:40
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Om fostret blev till runt nyår är hon ca 10 veckor. Man räknar ju från senaste mensens första dag, vanligtvis två veckor innan befruktning. Sen kan hon ju ha blivit gravid innan det, utan att ha vetat om det.

Ska man lita på brevet hon visade upp nyligen med frukten övertäckt så skulle jag säga att det står lime som frukt, man kan se att första bokstaven är något som liknar ett l och det är ett kort ord. Såfall ska hon vara i vecka 12. Hon borde ha vetat det ett bra tag tänker man med tanke på hur många gånger hon varit gravid tidigare, märkligt. Men vad vet jag 🤷🏻‍♀️
Citera
2026-02-20, 19:43
Avstängd
Citat:
Linnea leker med Christofer's känslor, han vet ju inte om att det kommit ut ett litet klipp om vad han sagt till Julia.

Vi får bara vänta tills nästa vecka.
Linnea är riktigt otäck.

Hon lägger ut Christofer & Julias dotter, vilket är förbjudet utan C & J tillstånd.

Christofer är väldigt svag då han är fast i Linneas klor.

Jag tror faktiskt att 1. Linnea är verkligen gravid. 2. Det är Christofer som skrivit breven. 3. De tror att detta räcker till att Hovrätten ska tycka att åååå stackarna, låt oss frikänna dem.

Det jag inte förstår är VARFÖR man lägger ut på sina sociala medier, privata brev som Chrippa skickat, när han sitter desperat, ångestfylld och aningslös vad som händer utanför?
Dessa två har dessutom malt i flera månader, i dokumentären och på SoMe, att vissa kreatörer är äckliga för de läcker privata meddelanden...
Do the math.
Citera
2026-02-20, 19:47
Medlem
Du menar att det är två olika personer som skrivit självbiografin och dessa brev.

Alla har utmärkande drag i sin handstil. Chrippa har många, Julia, Linnea, Jocke och Jonna också. Jag har analyserat handstilen i breven till Linnea och det är Chrippas handstil.

Vem skrev självbiografin?

Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Skrivstilen är för fin för att vara hans. Hon är riktigt sjuk.
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Menar du att skrivstilen inte stämmer överens med ”självbiografin”?
Senast redigerad av Pallal 2026-02-20 kl. 19:55.
Citera
2026-02-20, 20:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du menar att det är två olika personer som skrivit självbiografin och dessa brev.

Alla har utmärkande drag i sin handstil. Chrippa har många, Julia, Linnea, Jocke och Jonna också. Jag har analyserat handstilen i breven till Linnea och det är Chrippas handstil.

Vem skrev självbiografin?

Vilken självbiografi? Vad menar du? Har Chrippa släppt en bok?

Jag håller dock med att det är Chrippa som skrivit breven nu till Linnea, det ser likadant ut som breven han skrev i häktet, januari -2024.
Men var det inte ett gäng som hävdade att Chrippa INTE skrivit breven i häktet? Där han berättade om allt som Linnea gjort? Hmmm...
Citera
2026-02-20, 20:11
Medlem
Skattesskulders avatar
Personen kämpar o kämpar o kan inte ens räkna upp släktbanden
Perso9nen är och förblir en djävla pajas.

Har personen ens koll hur många syskon Joakim eller Jonna har.
Tror inte de men jag vet så mycket att de kommer bli rätt så varmt o jobbigt i Södermanland
fram över.
Senast redigerad av Skattesskulder 2026-02-20 kl. 20:23.
Citera
2026-02-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Familjerna Berg och Lundström, inklusive barn och släktingar, dom umgås privat och firar även en del högtider ihop. Finns på film t.o.m. Ser ut som dom har kul och trivs bra ihop. Jocke vill förstås inte va med sin familj och släkt.
Förutom Amanda då ..

Se o lär
Oj, störande när folk är glada och har trevligt ihop?

Amanda är normal del av Berg-familjen, hon umgås som alla andra. Hon är bara inte med just tillfället i Sälen som visades på filmen jag länkade till.
Jocke däremot är aldrig med. Han vill inte, men klagar på att han är utesluten.
Senast redigerad av Valentin90 2026-02-20 kl. 20:26.
Citera
2026-02-20, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Vilken självbiografi? Vad menar du? Har Chrippa släppt en bok?

Jag håller dock med att det är Chrippa som skrivit breven nu till Linnea, det ser likadant ut som breven han skrev i häktet, januari -2024.
Men var det inte ett gäng som hävdade att Chrippa INTE skrivit breven i häktet? Där han berättade om allt som Linnea gjort? Hmmm...
Många ifrågasatte när alla sidor skrevs. Det visade sig att det Julia kallar ”hans självbiografi” till stora delar skrevs hemma hos Julia.

Har du jämfört texterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in