Citat:
Ursprungligen postat av
Studsboll
Det viktigaste är att LO frigör sig från sosseriet och inriktar sig på sitt fackliga grunduppdrag att försvara medlemmarnas intressen gentemot arbetsgivarna. Det är ohållbart att bistå S med pengar och sitta med i deras verkställande utskott samtidigt som S bedriver arbetarfientlig politik. Ett tydligt exempel är när Groggnäsan Löfven slickade rumpan på Globalisthäxan Lööf när C förstörde LAS. Själv är jag inte ens arbetare och än mindre LO-medlem, men hade jag varit det hade jag också lämnat.
Det kommer aldrig hända då S är LO och tvärtom. LO startade alltså ett politiskt parti, nämligen S. LO bryr sig inte om sina medlemmar utan bara sig själv och S.
Var själv med i Metall en gång i tiden och det lokala facket utlyste en olovlig strejk för en skitsak som handlade om de själv. Medlemmarna strejkade några timmar och företaget gav sig. Men alla medlemmarna fick även kraftiga böter samt löneavdrag av företaget som de själv fick betala. Alla fick även en varning. Som sagt de ville bara visa sig styva i korken men det kostade medlemmarna dyrt.
LO var bra en gång i tiden men idag göder de bara sig själv. Se vilka löner, pensionsvillkor och liknande de beviljar sig själv. Men vad får deras medlemmar nöja sig med? Se även så meningslös deras strejk är mot Tesla. Den kampen kommer de aldrig vinna. Det sätter bara Sverige i dålig dager för utländska företag som ev tänkt satsa pengar i Sverige.