2026-02-20, 07:27
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Kvinnor har mjuka former, män har hårda former. Bägge är lika vackra och lika objektivt sexiga, om vi inte pratar om attraktion utan bara som beskådning. Det är struntprat att kvinnokroppen skulle vara finare rent objektivt bara för att den har mjuka former.

Rent objektivt är det naturligtvis så att män tycker kvinnokroppen är otroligt mer attraktiv rent generellt än vice versa. Det har liksom aldrig existerat någon marknad för porrtidningar med nakna män riktat mot heterosexuella kvinnor. Däremot går ju män igång på att se en naken kvinna, som kan vara exakt vem som helst, vi tycker ändå det känns bra att se lite nakna bröst.

Programmeringen är uppenbart väldigt olika gällande detta. Sedan förstår jag inte det märkliga självförakt som vissa män riktar mot sig själva.
Citera
2026-02-20, 08:01
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Haha så är det tvärt om för dom flesta kvinnor. Dom gillar sluskgubbar. Ölmage, trasiga kalsonger, hår över hela kroppen, hängpung, ovårdat skägg osv osv.
Detta har jag också hört från en del kvinnor. Att de gillar ovårdade män. Det förstår jag mig inte på.
Citera
2026-02-20, 08:03
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Axlarna ska vara breda och raka och inte sluttande. Och en bred, lång rygg. Vältränade ben. Det är sexigt!

Håller med Ts. Den nedre delen är inte vacker, och ska döljas med en handduk. Som kvinna förstår jag inte varför vissa män är så stolta över denna fula kroppsdel. Dick picks är ett stort skämt.

Jason Momoa, "aquaman". That's what I'm talking about!
Haha.

På kvinnor är det ju ganska standard vad som är sexigt. Låren, fittan, brösten, röven.

På män verkar det vara helt andra saker.
Citera
2026-02-20, 08:05
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Rent objektivt är det naturligtvis så att män tycker kvinnokroppen är otroligt mer attraktiv rent generellt än vice versa. Det har liksom aldrig existerat någon marknad för porrtidningar med nakna män riktat mot heterosexuella kvinnor. Däremot går ju män igång på att se en naken kvinna, som kan vara exakt vem som helst, vi tycker ändå det känns bra att se lite nakna bröst.

Programmeringen är uppenbart väldigt olika gällande detta. Sedan förstår jag inte det märkliga självförakt som vissa män riktar mot sig själva.
Exakt!

Vad är det som gör att män attraheras av en naken kvinna medan kvinnor inte attraheras i samma utsträckning av en naken man?
Citera
2026-02-20, 08:20
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Exakt!

Vad är det som gör att män attraheras av en naken kvinna medan kvinnor inte attraheras i samma utsträckning av en naken man?
Biologisk programmering, en snygg kvinnokropp signaliserar till män en sund kvinna som kan bära fram hans gener.
En kvinna ser efter en man som kan skydda familjen, då blir bra indre egenskaper sexigt för dom, men också kanske en kropp som signaliserar att mannen är stark.
Citera
2026-02-20, 08:20
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Exakt!

Om det du skriver stämmer så skulle jag säga den manliga sexualiteten och förmågan att komma. En snubbe skulle väl kunna ta vilken normalsnygg kvinna på gatan som helst och utan att ens känna henne spruta henne full om hon lägger eller ställer upp sig i bingen. Kvinnan är väl något mer komplicerad när det gäller val av sexpartner kan jag tänka?
Citera
2026-02-20, 08:25
Medlem
NewDawnFadess avatar
Citat:
Exakt!

Om det nu stämmer, beror det väl på att män tänder på det visuella, medan kvinnor tänder på det emotionella. En kvinna spanar inte in en man på samma sätt som en man spanar in en kvinna.
Citera
2026-02-20, 08:27
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:

Som andra har sagt, det är ju programmering. Det är hårt åt båda håll, män döms mer efter sitt agerande - och måste skapa sitt eget värde för att vara duglig, vilket också ger möjligheter ATT förändra sig, medan detta är svårare för kvinnor.
Citera
2026-02-20, 08:48
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Haha.

På kvinnor är det ju ganska standard vad som är sexigt. Låren, fittan, brösten, röven.

På män verkar det vara helt andra saker.

Nej, det är lika. Det är kuken som står ut.

Därutöver uppskattas en hårig bringa, fast det är nog inte erotiskt utan mer mysigt. Som at klappa en jycke.
Citera
2026-02-20, 08:53
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Jag är man. Jag har alltid haft väldigt svårt att begripa vad som är sexigt med en manskropp, speciellt kuken. Finns ju ingenting som är sexigt eller attraherade. (Nu kommer folk säga: men det är ju för att du är heterosexuell). Kvinnor har former och är sexiga rent naturligt. Till och med kvinnor säger att kvinnokroppen är mer tilltalande än mannens kropp. Nu pratar vi en helt vanlig kropp. Ingen överviktig eller jättevältränad.

Kuken ser ju förjävlig ut. Det är en förhud med eventuell flens under. Pungen är ju bedrövlig. Ser fan sjukt ut. Slak är hela skapelsen skrattretande. Vid erektion är den redo för sex, men även då är den ju vidrig.

Kroppen i sig hos en man är rak och tråkig. Var är sexigheten? En del kvinnor säger "stora händer" och "breda axlar" och sånt. Hur är det sexigt?

Med detta skrivet.. Frågeställningen lyder: Vad är sexigt med en manskropp egentligen?
Alla mäns kroppar är inte något att hurra för, jag har min typ. En karl med stabil hållning, inte stora muskler men vältränad kropp så som dom får när dom tränat crossfit. Fast rumpa och synliga vader, välsvarvade armar utan tatueringar och lagom stora händer och lite lätt ådriga armar. Han ska vara över 183 cm men under 198 cm. Sedan är resten aura.

Jag vet vad jag gillar och det tar mig en millisekund att upptäcka hans existens, på samma vis som män ser oss och vet direkt att vi är deras typ. Jag tycker att längd på ben, armar, överkropp spelar en stor roll för om en människas kroppsbyggnad är snygg eller inte. Det är så mycket som kan gå fel rent genetiskt så jag attraheras av detaljerna. Jag tycker själv att jag har perfekta mått rent kroppsmässigt så jag ser gärna det i min partner också. Fint par
Citera
2026-02-20, 09:04
Medlem
Bassplays avatar
Tala för dig själv.

Jag tycker allt på mig är sexigt. Från mina starka jävla ben och armar till min fina pung och vackra kuk. Någon flens förekommer inte. Det tyder på att du har problem med hygienen där nere.

Jag har ett väldigt fint ansikte, riktig prettyboy och jag har breda axlar och ganska stora händer. Sånt gillar tjejerna.

Du lider av dåligt självförtroende.
Citera
2026-02-20, 11:21
Medlem
Citat:
Exakt!

Män attraheras väl av en större andel av kvinnor än vice versa helt enkelt. Däremot är inte attraktionen av de män kvinnor dras till mindre stark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in