2026-02-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Suck... Jag bygger verkligen inte hela min argumentation på en felskrivning, den var som sagt en av alla dina tokigheter. Jag länge sakligt redovisat för en mängd felaktigheter som jag bygger min argumentation på i den här tråden.
Jag vet inte vilken värld du lever i men fakta kan du inte hålla dig till iaf. Sedan att beskriva honom som en av Sveriges mest folkkära artister julen 2025 är lika världsfrånvänt som att fortfarande hålla fast vid de där 3.2 miljoner rösterna från förra mello, när vi nu är inne i 2026 och efter skandalerna 2025, som ett argument för att han fortfarande skulle vara folkkär. Förstår du inte hur tokigt det låter?

Jag upplever nog mer att det är du som är världsfrånvänd om du tror att 550 000 unika lyssnare per månad på Spotify NU 2026 tyder på något annat än att han är fortsatt omtyckt av alla de som uppskattar honom.

Du pratar om efter skandalerna som att de skulle ha raderat hans karriär, faktum är att han streamar bättre än artister som är aktiva just nu medans han har tagit en paus. För att nämna några så har Danny Saucedo ca 370 000 och Timbuktu har ca 450 000 lyssningar per månad. Hur förklarar du det om han är så bortglömd och icke folkkär enligt dig?

Du skriker upprepande om fakta men kommer bara med dina egna åsikter och personliga gissningar om vad folk tycker.
Jag håller mig till mätbara data, vem av oss är det egentligen som har svårt med verkligheten?
Citera
2026-02-19, 21:39
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja vad säger man när argumenten tryter då kan det bara bli värre.

Så du påstår att MZ som levererat på toppnivå i 20 år ”inte kan sjunga” det säger nog mer om din objektivitet än hans röst Ni kan uppenbarligen inte hantera att han fortfarande är populär och streamar bättre än era egna favoriter (ev) TROTS att han tar en paus.

Om det nu är som du säger att han är svår och talanglös hur kommer det sig då att han år efter år är en av Sveriges bäst betalda och mest bokade underhållare?

Verkligheten verkar vara en svår nöt för er att knäcka!

Vad jag hört från personer med insikt så finns det inte en enda arrangör som önskar att boka Måns Petter Albert längre, så den "fetade" meningen får du allt glömma!
Citera
2026-02-19, 22:25
Medlem
Citat:
Du har ju verkligen svårt att förstå så jag tar det en gång till:

Hela din argumentation har hittills gått ut på att bara överdriva, med hjälp av lögner, allting runt honom får att få honom att se bättre ut än vad han är i dagsläget. Det är DET jag kommenterar på varje gång! Det enda jag förminskar är dina osanningar, inget annat.

Bara något som styrker det du påstår! Ni säger att det visas grejer där han är "den bärande huvudpersonen" men ingen har sett något sådant, inte i någon tablå heller. Det är ju bara påhitt från er. Rena lögner alltså.

Det är intressant att du kallar mig för lögnare mm. Hittade detta gamla inlägg från dig den 28/12 2025 där du tvärnekar till att MZ ens finns med i TV tablån och ännu mindre på TV och kallar det för påhitt!

Nu några månader senare har du tydligen kommit en bit på väg men nu vill du desperat förminska det till att kanalerna är C-kanaler.

Din historik visar på att du konsekvent förnekar verkligheten när den inte passar ditt hat narrativ. Om du kunde ha så fel om något så mätbart som en TV-tablå, varför ska någon tro på dina gissningar om han är fortsatt uppskattad eller inte idag?
Citera
2026-02-20, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Här kan du se statistik och historik på lyssnarsiffrorna. Klicka på ”See details” och reflektera över vad du ser. Återkom sedan om du vill fortsätta diskutera styrkan på varumärket. MånsPetter är lika folkkär som lutfisk.
Glömde länken:

https://www.musicmetricsvault.com/artists/mans-zelmerlow/1IxP1g9VrPzJqXFCsuyHKe
Citera
2026-02-20, 12:38
Medlem
Citat:
En fråga, är det de 3,2 miljoner människorna som röstade på MZ i Mellofinalen 2025 som är den så kallade minoriteten?

Det var ju INNAN all skit om honom kommit fram som han var populär. Historia nu.
Senast redigerad av vinter-natt7 2026-02-20 kl. 12:40.
Citera
2026-02-20, 15:04
Medlem
Citat:
Här kan du se statistik och historik på lyssnarsiffrorna. Klicka på ”See details” och reflektera över vad du ser. Återkom sedan om du vill fortsätta diskutera styrkan på varumärket. MånsPetter är lika folkkär som lutfisk.

Bra att det klipptes bort. Även om skämtet hade varit roligt (vilket det inte var) så är det osmakligt att skämta med någon som uppenbarligen dragit sig tillbaka och inte verkar må särskilt bra. Att sparka på någon som ligger är bara osmakligt. Bra att någon på SVT har folkvett även om Nessvold saknar det.

Din empati för MZ varade tydligen inte så länge. Är vi något på spåren kanske? Du kanske inte tycker att han ligger ner längre? Jag tycker nog att skämt om Temu och Lutfisk är lika osmakliga.
Citera
2026-02-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Det var ju INNAN all skit om honom kommit fram som han var populär. Historia nu.

Hur kan du vara så säker på det? Har du något underlag för det du säger?

Men om MZ nu är historia, ej populär osv vilka är det då som lyssnar på honom på Spotify så att det genererar 550 000 lyssningar per månad? Detta under ett år då han tagit en paus.

Som jag skrev tidigare gällande Danny Saucedo som är en fantastisk artist och person han är aktiv i sin karriär och har endast 370 000 lyssningar per månad ca 200 000 mindre än MZ hur får du/ni ihop den ekvationen?

Jag är övertygad om att MZ karriär kommer fortsätta lika bra som alltid, gemene man i samhället dömer inte människor som ni gör här i detta forum. Det kallas medkänsla och förståelse.
Citera
2026-02-20, 16:17
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Hur kan du vara så säker på det? Har du något underlag för det du säger?

Men om MZ nu är historia, ej populär osv vilka är det då som lyssnar på honom på Spotify så att det genererar 550 000 lyssningar per månad? Detta under ett år då han tagit en paus.

Som jag skrev tidigare gällande Danny Saucedo som är en fantastisk artist och person han är aktiv i sin karriär och har endast 370 000 lyssningar per månad ca 200 000 mindre än MZ hur får du/ni ihop den ekvationen?

Jag är övertygad om att MZ karriär kommer fortsätta lika bra som alltid, gemene man i samhället dömer inte människor som ni gör här i detta forum. Det kallas medkänsla och förståelse.
En popstjärna som knarkar och är otrogen. Vilken oerhörd sensation!
Citera
2026-02-20, 21:14
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Jag upplever nog mer att det är du som är världsfrånvänd om du tror att 550 000 unika lyssnare per månad på Spotify NU 2026 tyder på något annat än att han är fortsatt omtyckt av alla de som uppskattar honom.

Du pratar om efter skandalerna som att de skulle ha raderat hans karriär, faktum är att han streamar bättre än artister som är aktiva just nu medans han har tagit en paus. För att nämna några så har Danny Saucedo ca 370 000 och Timbuktu har ca 450 000 lyssningar per månad. Hur förklarar du det om han är så bortglömd och icke folkkär enligt dig?

Du skriker upprepande om fakta men kommer bara med dina egna åsikter och personliga gissningar om vad folk tycker.
Jag håller mig till mätbara data, vem av oss är det egentligen som har svårt med verkligheten?

Du är ju helt dum i huvudet. Jag kommenterade ju senast på dina lögner om mig att hans antal streams säger mig ingenting och därför kan jag kan inte kommentera det men nu fortsätter du ha det som ett argument mot mig som att jag sagt något om det??! Du skriver till och med att jag tror någonting om streams. Jag har aldrig trott något om det din dumme fan.l
Citera
2026-02-20, 21:17
Medlem
Citat:
Bra att det klipptes bort. Även om skämtet hade varit roligt (vilket det inte var) så är det osmakligt att skämta med någon som uppenbarligen dragit sig tillbaka och inte verkar må särskilt bra. Att sparka på någon som ligger är bara osmakligt. Bra att någon på SVT har folkvett även om Nessvold saknar det.

Din empati för MZ varade tydligen inte så länge. Är vi något på spåren kanske? Du kanske inte tycker att han ligger ner längre? Jag tycker nog att skämt om Temu och Lutfisk är lika osmakliga.
Du fattar inte skillnaden mellan att jag skriver vad jag tycker om MånsPetters värdelösa PR-stab eller hans mediokra musik och att programledaren i Mello skämtar om hans skilsmässa?

Jag tycker nästan lite synd om dig som måste leva med ett så svårt begåvningshandikapp.
Citera
2026-02-20, 21:19
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Bara något som styrker det du påstår! Ni säger att det visas grejer där han är "den bärande huvudpersonen" men ingen har sett något sådant, inte i någon tablå heller. Det är ju bara påhitt från er. Rena lögner alltså.

Det är intressant att du kallar mig för lögnare mm. Hittade detta gamla inlägg från dig den 28/12 2025 där du tvärnekar till att MZ ens finns med i TV tablån och ännu mindre på TV och kallar det för påhitt!

Nu några månader senare har du tydligen kommit en bit på väg men nu vill du desperat förminska det till att kanalerna är C-kanaler.

Din historik visar på att du konsekvent förnekar verkligheten när den inte passar ditt hat narrativ. Om du kunde ha så fel om något så mätbart som en TV-tablå, varför ska någon tro på dina gissningar om han är fortsatt uppskattad eller inte idag?

Ja så var det, För ni basunerade ut att han skulle vara med i alla de största kanalerna över jul och ingen hittade det. Sedan hittade någon att han skulle vara med i C-kanalen tv7 och Carola var den bärande personen.
Kul att du gjort dig besväret att leta efter ett gammalt inlägg bara för att ge igen, jag är smickrad. Men det föll platt till skillnad mot min kritik mot dina inlägg. Du är fortfarande en lögnare som tror på att han är lika populär idag.
Senast redigerad av cyberhawk 2026-02-20 kl. 21:56.
Citera
2026-02-20, 21:21
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Du fattar inte skillnaden mellan att jag skriver vad jag tycker om MånsPetters värdelösa PR-stab eller hans mediokra musik och att programledaren i Mello skämtar om hans skilsmässa?

Jag tycker nästan lite synd om dig som måste leva med ett så svårt begåvningshandikapp.

Word! Men även lite synd om oss som måste stå ut med det.
Senast redigerad av cyberhawk 2026-02-20 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in